View Full Version : Svarar ej på Kreatin
Finns det nån annan själ här inne som lycka hamna i samma situation som mig?
Jag svarar tyvärr inte på vanligt monhydrat kreatin, däremot så funkar det jäkligt bra med KP.
Känns lite surt, har dock inte provar Eiselt´s KP3 eller Kre-alkayln än, men jag ska med spänning göra det.. :bow:
Håller alla mina tummar för att jag ska svar på det.. *flex*
pragmatist
28-04-2006, 20:56
Välkommen i klubben. Min uppskattning är att c:a 1/3 av alla som tränar får väldigt lite effekt av vanligt kreatin. Effekten neutraliseras också om man dricker mycket kaffe.
. Effekten neutraliseras också om man dricker mycket kaffe.
Shit!
Där har jag alltsåen bov, dricker alldelse FÖR mycket java...
Fick också inget resultat ifrån kreatin från början men med en lite större dos så blev det bra mkt bättre, men just nu så föredrar jag koffein istället.
Svarar inte på rekomenderat intag, så de blir överdosering, då verkar de fungera. =)
Välkommen i klubben. Min uppskattning är att c:a 1/3 av alla som tränar får väldigt lite effekt av vanligt kreatin. Effekten neutraliseras också om man dricker mycket kaffe.
Jag dricker 1 liter kaffe minst varje dag och jag får mycket bra effekt av kreatin.
gör det något om man blandar det med mjölk?
hur mycket tar ni ungefär? jag tar ca 10g 2 gånger om dagen
grisbil3n
29-04-2006, 00:54
Jag får jävligt fin effekt av kreatin, men då ska dagsdosen ligga kring 20 gram om inte mer.
Jag dricker 1 liter kaffe minst varje dag och jag får mycket bra effekt av kreatin.
+1
Dricker runt 1-2l kaffe om dan och tar koffeintabletter "from time to time".
Kreatin ger mig bra effekt.
Kreatin är bra,
man kanske inte blir hulken men man orkar mer och man har även snabbare återhämtning.
En stor del av dessa som säger att de inte får effekt av kreatin har antagligen inte nog bra koll på hur de ligger till för att kunna utvärdera effekten ordentligt.
Nu pratar jag inte om trådskaparen utan mer tränande i allmänhet. Dessutom är jag skapligt packad.
pragmatist
29-04-2006, 02:55
Det finns flera vetenskapliga studier som tyder på att koffein motverkar kreatinets effekter - kreatinet lagras in som det ska, men prestationshöjningen uteblir - men om ni får effekt ändå så är det väl bara att tacka och ta emot.
Sen är det ju för all del skillnad på att ta rent koffein och att dricka kaffe, studierna involverar vanligtvis rent koffein. Man får dricka rätt mycket kaffe för att kunna komma upp i samma koncentrationer.
shadowfire
29-04-2006, 09:44
Samma här.
Enda är ju att kaffet är vätskedrivande, så kompenserar det bara med ännu mer vatten o nog fasiken gör kreatinet effekt alltid. Ökat i styrka markant på sedan jag började kuren i förra torsdagen. Det tog dock en vecka innan det började hända saker på riktigt. Creatine Citrus (PEAK) :hbang:
Innan jag började med kaffe fick jag defenitivt effekt av kreatin, efter jag börjat med kaffe har jag aldrig märkt ett skit av det.
Absinteh
29-04-2006, 10:17
Man kan ju även tänka på att ta det i samband med kolhydrater och sprida ut intaget över dagen.
Gav mig mer effekt iaf
Ulf A Big
29-04-2006, 10:38
Välkommen i klubben. Min uppskattning är att c:a 1/3 av alla som tränar får väldigt lite effekt av vanligt kreatin. Effekten neutraliseras också om man dricker mycket kaffe. samt intar för små mängder för att vara säker på gensvar ligg kring 20gr per dag enda bieffekten av det höga intaget är att man förpestar toaletten för andra.
Det finns flera vetenskapliga studier som tyder på att koffein motverkar kreatinets effekter - kreatinet lagras in som det ska, men prestationshöjningen uteblir - men om ni får effekt ändå så är det väl bara att tacka och ta emot.
Sen är det ju för all del skillnad på att ta rent koffein och att dricka kaffe, studierna involverar vanligtvis rent koffein. Man får dricka rätt mycket kaffe för att kunna komma upp i samma koncentrationer.
Så då skall det inte spela någon roll om det är tex monhydrat eller kre-alkalyn man tar?
Då menar jag givetvis ur perspektivet av koffeinets negativa inverkan på kreatinets prestationshöjande effekt.
KP3 eller Kre-alkalyn, vilket ger bäst effekt om man nu e en sån person som svarar dåligt på vanligt kreatin?
Samma här. Tar dock 15 g i efterträningsdrinken. Optimalt!
KP3 eller Kre-alkalyn, vilket ger bäst effekt om man nu e en sån person som svarar dåligt på vanligt kreatin?
KP3 gav mig skitbra effekt.
kraftsport
30-04-2006, 14:08
Jag får alla fall kramp av kreatin (och kanske även feber). Så man är nog en responder :-P
Men mitt FX kreatin åkte i soptunnan (eftersom det ändo var gratis).
Jag får alla fall kramp av kreatin (och kanske även feber). Så man är nog en responder :-P
Men mitt FX kreatin åkte i soptunnan (eftersom det ändo var gratis).
Jag hade köpt det av dig. :(
Jag får ingen effekt av något kreatinmärke jag prövat hittills.
pragmatist
30-04-2006, 21:46
Koffein vs kreatinstudierna är förhållandevis gamla (6-8 år) och gällde vanligt monohydrat. Hur koffein samverkar med mer "high tech"-varianter av kreatin känner jag inte till några studier av.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.