PDA

View Full Version : Pulverdiet?

DjaN
27-04-2006, 22:54
Säkert disskuterats här på forumet. Länka gärna om så är fallet..

Hur är det med pulverdiet? Jag har funderat på det, skulle behöva tappa 2-3 kilo max, och det går inge bra med min vanliga kost, speciellt när man går i skolan.
Undrar om det bryter ner musklerna `? Hur går det ihop med träning?

Vet ni någon bra pulverdiet?

Fungerar det överhuvud taget?

mvh Johan

Longshot
27-04-2006, 23:20
Det fungerar men det är vansinne. Läs deffguiden.

DjaN
27-04-2006, 23:44
jag har läst deffguiden många gånger. Men min huvudsakliga fråga är : bryter man ner musklerna?

Pepz
28-04-2006, 07:55
Om du är extremt överviktig och inte har tränat förut så fungerar en VLC diet baserad på pulver ypperligt kombinerat med styrketräning. Och du förlorar inte muskler.

Att applicera detta på en styrketränande individ med mycket muskler är annorlunda och antagligen så kommer du förlora en hel del muskler, samtidigt som du inte kommer ha ork att träna ordentligt..

DjaN
28-04-2006, 16:04
Om du är extremt överviktig och inte har tränat förut så fungerar en VLC diet baserad på pulver ypperligt kombinerat med styrketräning. Och du förlorar inte muskler.

Att applicera detta på en styrketränande individ med mycket muskler är annorlunda och antagligen så kommer du förlora en hel del muskler, samtidigt som du inte kommer ha ork att träna ordentligt..

hmm misstänkte det. Men om man tar proteintillskott vid sidan av kuren då? Borde inte det hjälpa, så man inte förlorar muskler?

MUGEN
28-04-2006, 16:26
muskler kommer du att förlora i vilket fall som.

frågan är snarare i vilken utsträckning..

Krokodil
30-04-2006, 01:58
Jag körde en pulverdiet i 21 dagar nyligen. Resultat: -7 kg brutto och inga större styrkeminskningar. Länk. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=67048)

BiTBoY
30-04-2006, 10:09
Eftersom jag tycker det är roligt att dra in folk i min tråd kan jag även här tipsa om det jag håller på med i min journal. Det är en enkel pulverdiet med högt protininnehåll och förhållandevis högt energiintag som gör att den bör vara enklare att följa än de mest extrema pulverdieterna (Nutrilett, t.ex).

Nu låter det visserligen inte som att du har så mycket att gå ner så att det är aktuellt med en sån här diet, men är du intresserad kan du läsa i min journal och se det som ett förslag. Du måste naturligtvis inte läsa hela min livshistoria utan du kan gå direkt på matuplägget istället ;)