PDA

View Full Version : laktos och aspartamfritt protein?

ikariotis
26-04-2006, 21:55
Liknande tråd finns med wtf...finns det något laktos och aspartamfritt protein? gärna utan sötningsmedel och annat skit med hyfsad smak.

Snakeyes
27-04-2006, 15:21
Whey-100. Bra i samband med träning, dock inte ett lika bra allround protein som t ex CP3 eller Protec.

Lindstein
27-04-2006, 16:14
Liknande tråd finns med wtf...finns det något laktos och aspartamfritt protein? gärna utan sötningsmedel och annat skit med hyfsad smak.

Ett protein pulver utan sötningsmedel, och med hyffsad smak är nog tyvärr önsketänkande...

Ska du ha laktosfritt får du se dig om efter kanske ägg, eller sojaprotein. Vassle eller kasein protein är baserat på mjölk, dessa kan vara lactos reducerade, men inte lactos fritt.

Det absolut nyaste är protein pulver som är "tillverkat" Alltså inte utvunnen ur någon speciell råvara. Detta är totalt laktos fritt, men innehåller tyvärr sötningsmedel.

z_bumbi
27-04-2006, 16:17
Liknande tråd finns med wtf...finns det något laktos och aspartamfritt protein?

Ja. Ett neutralt vassleisolat dvs helt utan smaksättning t ex.
Ett sojaprotein utan aspartam får du leta själv efter då jag inte läst in mig på det men det kanske finns.
Det finns vissa pulver som inte använder aspartam som smaksättning, leta runt så hittat du förhoppningsvis något som passar.

gärna utan sötningsmedel och annat skit med hyfsad smak.

Kombinationen finns inte på marknaden.

ikariotis
27-04-2006, 17:19
sötningsmedel kan jag leva med och att det e vääääldigt låg halt av laktos, samt utan aspartam, har leta men hittar ingenting. Att ingen tänk på det tidigare det skulle vara en bra affärside tror jag =)

Xander
27-04-2006, 20:47
FX produkterna har ju minimalt med laktos och sötas med sukralos istället för aspartam. Dessutom är de billiga och verkar vara av mycket god kvalitet. Ägs av samma företag som äger Eiselt = troligtvis samma goda kvalitet!

Vet iofs inte om man får länka till var Whey FX och Slow FX säljs men det lär ju inte vara så svårt att ta reda på för dem som vill.. ;)

Tror även ON 100% Whey är ett annat bra alternativ, billigt i USA, dyrt som fan i Sverige..