View Full Version : Trib-70 som prestationshöjare för tjejer?
userfriendly
31-01-2006, 16:05
På män lär det inte ha så stor effekt om det tas under normala förhållanden, men hur är det med kvinnor?
userfriendly
31-01-2006, 18:45
ingen som vet??? gaah.. får fårga Lasse isf :D
EiseltUK
31-01-2006, 20:05
Tribulus ska funka genom att stimulera frisättningen av gonadotropiner, främst luteinseringshormon. Om du har testiklar så kan det öka testosteron produktionen inom gränsvärden för vad som är naturligt för kroppen. Överproduktion av testosteron leder till att feedback-mekanismer koplas in som stänger av frisättningen av gonadotropin frisättande hormon.
Om "le bulls" kan tribulus eventuellt påverka FSH (follikelstimulerande hormon) som kontrollerar menstrationscykler och sånt.
/ Henrik
userfriendly
01-02-2006, 07:32
Ja men jag är som sagt kvinna och har inga testiklar. Dessutom har jag p-stav så jag har inte mens.
Frågan är mer, kan det förbättra mina prestationer på gymmet?
EiseltUK
01-02-2006, 12:09
Att manipulera med kroppens hormonproduktion kan säkert bidra till att du känner dig piggare och säkert skulle du uppleva någon sorts placeboeffekt, typ ökat "tryck".
Det är nog bättre att ta ALC eftersom det kan förbättra proportionen mellan könshormoner och kortisol, samtidigt som det kan öka IGF-1.
/ Henrik
Ja det kan förbättra dina prestationer på gymet! Det gjorde det iaf för mig!
Upplevde en styrkeökning,och "birffekterna" jag fick var bara av trevligt slag..tex mindre mensverk,bättre humör under den tiden av månaden..osv
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.