View Full Version : Kvälls/Natt Protein
Funderar på att köpa ett nattprotein men undrar om någon påläst människa vet om det verkligen är så viktigt som alla säljare får det o låta? kostar ju en del också...
//Christian
Viktigt o viktigt är det väll inte med just ett ProteinTILLSKOTT på kvällen, det viktiga är att du får i dig protein innan du går o lägger dig, sen om de är i ett tillskott eller om det är från en kyckling filé spelar ingen större roll.
Lätt Kesellan är fin innan bingen.
Okej tack då vet jag...några förslag på långsamma proteiner föutom ovan nämnda då?
Okej tack då vet jag...några förslag på långsamma proteiner föutom ovan nämnda då?
Mat!
De flesta vanliga proteinkällor funkar som långsamma, utom äggvita.
Gäller det tillskott så är det rent kaseinpulver eller ett pulver som i alla fall innhåller en andel kasein som du är ute efter.
Exempel på sådana pulver är slow protein (Rent kasein), protec (75% kasein resten vassle), Complette (50/50 kasein/vassle) vilka alla finns i webshopen.
Det finns andra versioner från andra märken och de funkar på samma sätt om de har ungefär samma förhållanden.
bongoberra
31-01-2006, 12:36
För egen del så tycker jag att kesella, keso eller typ kyckling funkar bäst på kvällen. Jag drack proteinpulver förut innan jag gick och lade mig men oftast blev jag grymt pissnödig efter ett par timmar, man börjar väl bli gammal hehe.
Jag föredrar "vanlig mat" före kosttillskott innan läggdags.
Kvarg (som kesella fast man köper de på lidl, det är även mkt billigare) och sen så finns det ju en massa kasein-protein pulver också. T.ex sloow protein från faring och sen så så väl milk90 från star.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.