View Full Version : KCG eller ett protein?
Tja!
Ska till o beställa lite från kolloshoppen. Valet står mellan KCG eller Fairing Slow protein. Frågan är, vad ska jag ta?
För tillfället kör jag;
Fairing Kreatin Monohydrat
Exell Vassle + Malto
Så vad ska jag lägga pengarna på, ett slow protein som mellanmål, eller en burk KCG ?
mvh
mangemani
29-01-2006, 01:33
beror ju på...täcker du det dagliga protein intaget utav den vanliga maten så är ju proteinet onödigt.
Helena B
29-01-2006, 01:33
Ger Fairing lite reklam, men KCG är hur bra som helst!
Tack för svar!
Visst får jag i mig protein, men tror att 30g till om dagen inte skulle skada asso!
KCG har jag hört ska vara kanon så jag e riktigt sugen på att prova de oxo!
Har även funderingar på att lägga ned monohydratet, och satsa på kre-alkalyn, åsikter om det, är alkalyn bättre?
Fan va de finns o välja på :D
mvh =)
mangemani
29-01-2006, 01:42
personligen tycker jag monohydrat är drygt att hålla på och ta samt att det binder vätska....tycker det är mycket smidigare och behändligare att ta nått typ 1 timme innan passet och få exakt(om inte mer)samma effekt som monohydrat.
KCG är det perfekta valet,bara att ta 1 timme innan passet.
Helena B
29-01-2006, 01:49
Tack för svar!
Visst får jag i mig protein, men tror att 30g till om dagen inte skulle skada asso!
KCG har jag hört ska vara kanon så jag e riktigt sugen på att prova de oxo!
Har även funderingar på att lägga ned monohydratet, och satsa på kre-alkalyn, åsikter om det, är alkalyn bättre?
Fan va de finns o välja på :D
mvh =)
Jag intar KCG och Kre-alkalyn nu. Får jättebra respons, men det är de enda kreatinprodukterna som jag har testat. Så jag kan inte säga om de är bättre eller sämre. Funkar gör de iaf (på mig)
okei, kanske ska prova switcha till KCG samt kre-alkalyn då! :)
Tack för svaren :thumbup:
mvh
Helena B
29-01-2006, 02:14
okei, kanske ska prova switcha till KCG samt kre-alkalyn då! :)
Tack för svaren :thumbup:
mvh
Du kan ju aldrig veta om du själv inte testar. Bara för att det funkar bra på mig så betyder det inte att det funkar bra på dig. Men lycka till!
Du kan ju aldrig veta om du själv inte testar. Bara för att det funkar bra på mig så betyder det inte att det funkar bra på dig. Men lycka till!
precis, har du helt rätt i.. ska nog prova ge KCG samt kre-alkalyn en chans! hört mycket gott om de båda.. =)
Tack igen! :thumbup:
Hur viktigt är det att just pricka in 1 timme innan träning?
Ger Fairing lite reklam, men KCG är hur bra som helst!
instämmer man får grym ork o pump. *flex*
Jag skulle kört KCG och sen bra protein från matväg.
Ninjasmurf
29-01-2006, 16:40
Hur viktigt är det att just pricka in 1 timme innan träning?
om det är kre-alkalyn du menar så tror jag inte det så viktigt, tiden är nog snarare för att det ska hinna tas upp innan passet.
Nån som vet om det är att rekomendera att kombinera Kp3 samt kcg?
mangemani
30-01-2006, 05:21
Nån som vet om det är att rekomendera att kombinera Kp3 samt kcg?
i stort sätt samma produkt,så det är rätt så onödigt att kombinera båda.
nu äre beställt, en burk Fairing KCG + Fairing Slow Protein =) Få se hur de funkar till kreatinet nudå :)
Sådär nu har jag fått hem grejjerno! Slow protein samt KCG.
Till och börja med vill jag TACKA kolo för deras snabba leveranser, 2-3 dagar tog det, riktigt najz dä! =)
För de andra vill jag fråga, är det idé att köra KCG samtidigt som man kör Fairings kreatin monohydrat? Menar är KCG och kreatin monohydrat lite av samma sak eller äre två saker som funkar bra att kombinera, eller blire lite kaka på kaka?
mvh
KCG tar du innan passet och monohydrate direkt efter :thumbup:
beror väll på vad du vet/känner att du har Över/underskott av!
KCG tar du innan passet och monohydrate direkt efter :thumbup:
najz! dom kompleterar varandra bra alltså, de blir inte "kaka på kaka" med både KCG och kreatin då?
jonte_myra
11-02-2006, 13:41
Alla som tar KCG samt Kre-alkalyn här... tar ni båda före passet eller nått av dom efter?
Alla som tar KCG samt Kre-alkalyn här... tar ni båda före passet eller nått av dom efter?
Båda ska tas före passet!
jonte_myra
11-02-2006, 16:24
Båda ska tas före passet!
Joo men ni tar inget efter då? fast de kanske inte e nödvändigt egentligen...
Joo men ni tar inget efter då? fast de kanske inte e nödvändigt egentligen...
nix. det gör ingen nytta efter träningen. innan man ska ta det så det hinner ladda upp inför träningspasset! =)
jonte_myra
11-02-2006, 17:33
nix. det gör ingen nytta efter träningen. innan man ska ta det så det hinner ladda upp inför träningspasset! =)
Joo vet, men nu t ex tar ju ja KCG innan passet och kreatin monohydrat efter för att mätta kreatin depåerna
Joo vet, men nu t ex tar ju ja KCG innan passet och kreatin monohydrat efter för att mätta kreatin depåerna
okei?
mangemani
11-02-2006, 20:45
varför ta monohydrat när du tar KCG=/?
varför ta monohydrat när du tar KCG=/?
Fler som gör de, tex. "Mr Fairing" himself ( fairing här på forumet ) har jag för mig. KCG - Kreatin Citrat innan, och sedan monohydrat efter.
mangemani
11-02-2006, 22:15
ok
men varför?
ok
men varför?
Dom borde fungera på olika sätt. Vet faktiskt inte, hoppas fairing kommer in o rätar ut lite frågetecken :)
Olika upptagsmekanismer.
KCG med kreatincitrat har bäst upptag före ( och under ) träningspasset medan kreatin monohydrat har bäst upptag direkt efter träningen när musklerna har som bäst upptag av olika näringsämnen.
Summa 1 + 1 = 3.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.