PDA

View Full Version : Träningstillskott.

Bondlurk
27-01-2006, 21:16
Hej, jag undrar lite vad ni tar för tillskott och äter för mat precis innan och tre timmar efter träning.

Här kommer mitt:
½ portion gainers innan träning.
1 portion gainers efter träning.

1 timme efter 50 gram protein och 40 gram fruktos tillsammans med 5 dl lättmjölk.
2 timmar efter 50 gram protein och 40 gram fruktos tillsammans med 5 dl lättmjölk
3 timmar efter slumpmässig måltid.

Gainers:
62 gram maltodextrin.
20 gram protein.

Två frågor (och en liten extra om någon har svaret):
1. Vad har ni i era gainers?
2. Vad äter ni efter och innan träning?

3 (Den kanske onödiga frågan). Det finns en förkortning för följande faktum:
"Det är större chans att lyckas om man tror man ska göra det", vad är förkortningen?

King Grub
27-01-2006, 21:21
Fruktos är helt värdelöst och kontraproduktivt; mättar levern, och styrketräning förbrukar inte leverglykogen, utan endast muskelglykogen. Det enda du kanske lyckas med genom det stora fruktosintaget är att stimulera fettinlagring från kolhydrat, trots att du tränat innan, något som är omöjligt med vettiga kolhydratkällor.

Bondlurk
27-01-2006, 22:37
Jag är medveten om att det är så, man jag har köpt en massa "pepti power" som jag måste ta slut på innan, men frågan kvarstår, vad tar ni efter träning?

King Grub
28-01-2006, 06:05
Hade jag köpt något som har negativ påverkan skulle jag inte tvingat i mig det utan tömt bort skräpet, money be damned...

GymTT
28-01-2006, 09:07
Jag är medveten om att det är så, man jag har köpt en massa "pepti power" som jag måste ta slut på innan, men frågan kvarstår, vad tar ni efter träning?

Efter träning Maltodextrin, 1h efter tränings protein+kolhydrat i form av mat.
Sen om du har lust / tid kan du ju timme nummer 2 samt 3 också äta protein+ev kolhydrat om du vill.

/ TT

Bondlurk
28-01-2006, 09:19
Okej, men vad innehåller era gainers? I mängd alltså.

King Grub
28-01-2006, 09:27
Dom enda gångerna jag använder tillskott, är när jag kört riktigt hårda, långa konditionspass. Då brukar jag ta Vitargo, runt 50 gram x 2 med en 30-60 minuters mellanrum.

GymTT
28-01-2006, 09:28
Okej, men vad innehåller era gainers? I mängd alltså.

Använder mig bara av maltodextrin efter träning för tillfället, 1DL kör jag, det ger ca 50Gram.