PDA

View Full Version : Mindre stabil i magen av protein/gainer?

Griip
23-01-2006, 21:01
Bara jag som blir "Orolig" i magen av gainer å proteindrinkar? Inte varit det på 3 veckor, inte heller druckit nåt tillskott på 3 veckor, började igår, kände av det redan då. Inte lös i magen, men känns som det.

Irriterande, verkligen. Nån som känner av samma sak? Eller nån som vet vad jag kan göra för att motverka det lite?

Allan
23-01-2006, 21:04
Flyttad till ett seriösare forum

allan

Davil
23-01-2006, 21:16
Bara jag som blir "Orolig" i magen av gainer å proteindrinkar? Inte varit det på 3 veckor, inte heller druckit nåt tillskott på 3 veckor, började igår, kände av det redan då. Inte lös i magen, men känns som det.

Irriterande, verkligen. Nån som känner av samma sak? Eller nån som vet vad jag kan göra för att motverka det lite?
Prova att få i dig extra mkt vatten. För lite vatten i samband med prottedrink gör att jag kan få mag-ras.

HookersUnited
23-01-2006, 21:34
Flyttad till ett seriösare forum

allan
Den ligger ju fortfarande kvar på kolo :confused:

keffat_liv
23-01-2006, 21:40

:laugh: PRICELESS!!

o.z.z
23-01-2006, 21:59
jag får alltid problem med magen när jag haft uppehåll och sen börjar dricka proteindrinkar, brukar även kännas i magen om jag testar olika märken. Men det går alltid över efter ca 1 vecka.

Griip
23-01-2006, 22:00

Hahahaha!

Tack allan :thumbup:

Så vatten är det som gäller? Eller? Rim, lim?

mistermr
23-01-2006, 22:00
Övergå till proteinrika livsmedel så kanske du kan avstå från proteindrinkar.

MVH

Griip
23-01-2006, 22:07
Övergå till proteinrika livsmedel så kanske du kan avstå från proteindrinkar.

MVH

Om det inte vore för att jag är flerfaldig mästare i lathet så hade jag gärna gjort det ;) om det blir värre kommer det nog bli något att överväga dock

mistermr
23-01-2006, 22:11
Om det inte vore för att jag är flerfaldig mästare i lathet så hade jag gärna gjort det ;) om det blir värre kommer det nog bli något att överväga dock

Det finns många proteinrika livsmedel som är väldigt bra alternativ till proteindrinkarna, ett exempel är att ha olika sorters bönor i salladen till maten sojabönor/kikärter/vitabönor/bondbönor mm

Jag kör på det viset.

MVH

Ekonom
23-01-2006, 22:16
Tycker ofta att om man tar en vassledrink som mellanmål kan man bli gasig och "körig" men om man tar den när kroppen är uppe i varv, som efter träning äre inga problem. Dock tycker jag kasein är sjystare mot kistan än vassle.

z_bumbi
23-01-2006, 22:21
Hur mycket mjölkprodukter använder du i vanliga fall?

Griip
23-01-2006, 23:03
Hur mycket mjölkprodukter använder du i vanliga fall?

Vad räknas som mjölkprodukter? Dricker rätt mycket mjölk iallafall.

LdB
23-01-2006, 23:41

Jag hade samma Problem förut. Var gaskammare Vart jag än gick under sånna perioder. Testade Rapidhydro, som enligt dem skulle vara skonsammare mot magen. Då försvann magproblemen nästan direkt..