View Full Version : när då???
bigisbeautiful
12-08-2002, 13:56
Hej !
Har nu tränat i snart 2 år och anser att jag har kommit så långt jag kan utan protein tillskott.
Köpte nyligen ett par burkar med VP2 och Protec +, skulle behöva veta när jag ska ta dessa.
Vad jag förstått så är det bäst om jag kan tar en VP2 drink precis när jag vaknat och efter träningen, och en protec innan jag går och lägger mig men när ska jag ta de andra två protec + drinkarna????
Om kosten ser bra ut förövrigt så behöver du inte ta dessa 2 extra drinkar, framförallt om träningen har gått bra hittills. Kolla lite hur mycket protein du får i dig. Annars så kan du ha dom som mellan mål.:)
:muscle: :bpump:
Bobbokrull
12-08-2002, 16:54
Har nu tränat i snart 2 år och anser att jag har kommit så långt jag kan utan protein tillskott.
Säger bara en sak..DAMN!! Har du nått ditt "tak" efter enbart två års träning?? Bilder...bilder, vi vill se bilder!
Men man klarar sig utan kosttillskott, dock är tillskott ett enkelt sätt att få i sig den näring kroppen behöver efter ett pass.
Protec + fungerar utmärkt som "kvällsmål" samt vanligt mellanmål. VP2:an direkt efter träning och (om du vill) vid uppvaknande.
Fredszky
12-08-2002, 17:21
man kommer lika långt med vanlig hederlig mat som med proteinpulver..
skillnaden är att proteindrinken är smidigare att ta med sig, och lättare att få i sig efter träning.. också lite snabbare upptag..
men jag tror du inte "har kommit så långt du kan" utan proteinpulver.. snarare en platå i din träning kanske?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.