PDA

View Full Version : KP3 VS. Kre-alkalyn?

SucraM
06-12-2005, 17:05
Någon som har erfarenhet av båda tillskotten?
Vad är skillnaden?

Jag har använt KP3 i ca en månad och får bra tryck och sköna domningar...

Har läst en hel del opartsik iformation kring det nya "miraklet" Kre-Alkalyn.
Någon som har hunnit testa?

Ant
06-12-2005, 17:12
Någon som har erfarenhet av båda tillskotten?
Vad är skillnaden?

Jag har använt KP3 i ca en månad och får bra tryck och sköna domningar...

Har läst en hel del opartsik iformation kring det nya "miraklet" Kre-Alkalyn.
Någon som har hunnit testa?

Sköna domningar? Vad menar du?

Ninjasmurf
06-12-2005, 17:58
Får mindre mjölksyra (speciellt i axlarna), känner mig lite starkare av Kre-alkalyn

Angus
06-12-2005, 18:25
betydligt mycket bättre muskelkontakt och mer styrka med kre alkalyn. Mindre mjölksyra med kp3 men inte alls samma styrkeökningar som med kre alkalyn.jag skulle ha laggt pengar na på kre alkalyn av dom två produkterna.lila kapslar rockar :hbang:

SucraM
06-12-2005, 19:50
Sköna domningar? Vad menar du?

Ca 30 minuter efter att jag tagit 8-10 g KP3 i 3 dl vatten, så får jag domningar i pannan och axlar & armar.

Halldin
06-12-2005, 20:49
Halvt off-topic, får ni finnar av kre-alkalyn? Om inte, får ni det av vanligt kreatin?

Ninjasmurf
06-12-2005, 21:39
inga finnar av nått av dom

Angus
06-12-2005, 21:40
Halvt off-topic, får ni finnar av kre-alkalyn? Om inte, får ni det av vanligt kreatin?

nej , inte av någon kreatinsort men av alc ;)

MilkmaN
06-12-2005, 21:47
Har ej testat kre-alkalyn, men jag får måttligt med finnar av kreatin, speciellt under uppladdningen.

Catstyle
06-12-2005, 21:48
Nix, inte märkt av något.
Har bara testat monohydrat dock.

EiseltUK
07-12-2005, 13:05
Kre-Alkalyn är ett alternativ till vanligt kreatinmonohydrat.

Finns ingen logik som säger att det skulle ha en effekt som är jämförbar med kreatinpyruvat, Kp3 eller KCG.

/ Henrik

Halldin
07-12-2005, 13:06

Finns ingen logik som säger att det skulle ha en effekt som är jämförbar med kreatinpyruvat, Kp3 eller KCG.

/ Henrik
Så de tre du nämner anser du vara bättre?

aliquis
07-12-2005, 13:46
Förutom om det är att det bara blir kreatinin av kreatinmonohydratet?

Fairing
07-12-2005, 14:17

/ Henrik

Henrik har inga lila kapslar bara pulver :booty: :D

Lindstein
07-12-2005, 14:21
Henrik har inga lila kapslar bara pulver :booty: :D

Om det var det bästa försvar du hade att komma med, så ger jag inte mycket för Kre-Alkalyn...Hur fina kaplarna än är... :confused:

Fairing
07-12-2005, 14:55
Om det var det bästa försvar du hade att komma med, så ger jag inte mycket för Kre-Alkalyn...Hur fina kaplarna än är... :confused:

Det var inget svar utan internt skämt med Henrik. :)

Vi säljer alla tänkbara former av Kreatin och Kre Alkalyn är mycket bra alternativ om:

Du vill slippa viktuppgång baserad på extra vätska som är vanligt med monohydrate

Du kanske är känslig för riktigt sura produkter som Kreatinpyruvate (som kan ge magsmärtor , uppstötningar) KCG , KP3

Vill slippa pulver och lätt kunna dosera ditt kreatin

Slippa uppladdningsfas

Vill ligga lågt på dosering av kreatin men ändå få mycket bra effekt.Du behöver endast mellan 750mg-max 3g 60 minuter innan träning

Jag har använt Kre Alkalyn under 3v och måste säga att jag aldrig har ökat så mycket i styrka av någon annan kreatin sort. Har ätit 3g innan träning.

KCG dämpar mjölksyran bättre och gör mig mer fokuserad medan krea alkalyn ökar styrkan bättre än KCG , Kreatinpyruvate , monohydrate osv.

Absolut inget vetenskapligt bara egna upplevelser :)

Jimmorrison
07-12-2005, 15:48
hur är dessa två gämfört med cee då?någon som testat ?

Pdaddy
07-12-2005, 17:53
Jag har kört me Kre-Alkalyn nu i 2 pass.. Som vissa vet har ja inte träna mycke på sista tiden pga sjukdom å andra krämpor :D

Men under dagens bröst biceps pass så måste det faan gett en bra del..
Ja körde 30 dips lätt, de hade ja faan aldrig lyckats me efter ett bröstpass innan + att ja har ju gått ner i styrka som faan under sjuk tiden.

Styrka och inte lika lätt mjölksyra gjordse det för mig iallafall. Körde även bicepscurls med hantlar som ja ej trodde ja skulel klara 10 reps på i dagsläget !!

Jag kommer fortsätta me Kre-Alkalyn'et ett tag så får vi se :D

Marcus

EiseltUK
07-12-2005, 18:53
Förutom om det är att det bara blir kreatinin av kreatinmonohydratet?

The aim of the study was to explore the effect of an acute dose of creatine (Cr) ingestion on serum Cr and serum creatinine (Crn) concentrations. Sixteen healthy subjects ingested a single dose of Cr (20 g) followed by the measurement of serum Cr and Crn concentration for 3 h up to a maximum of 6 h (n=6). In response to Cr ingestion a large rise in serum Cr concentration was observed (by 50 folds) occurring approximately 2 1/2h after the ingestion (peak value of 2.17 +/- 0.66 mmol x l(-1)). We also found a moderate but significant rise in serum Crn concentration averaging 13 % after 3 h (peak value at 99.5 +/- 10.5 micromol x l(-1)). A dose response curve obtained in two case studies, in whom different doses of Cr were ingested (0, 2.5, 5, 10, 15, 20 g and 0, 10, 20, 30 g), showed that serum Cr concentration as well as the peak time increased linearly with Cr ingestion. In addition, acute Crn ingestion (5 g) resulted in a substantial increase in serum Crn concentration (by 10 folds) but led to a minor rise in serum Cr concentration (by 2 folds). These results suggest that when acute doses of Cr are ingested in humans, the degree of conversion of exogenous Cr to Crn in the stomach and the gut can be considered as negligible following the first 6 h of ingestion. However, further studies are required to explore the prolonged effect of Cr on Crn metabolism.

Life Sci. 1999 Oct 29;65(23):2463-70.

The purpose of this study was to determine the effect of long-term Cr supplementation on blood parameters reflecting liver and kidney function. Twenty-three members of an NCAA Division II American football team (ages = 19-24 years) with at least 2 years of strength training experience were divided into a Cr monohydrate group (CrM, n = 10) in which they voluntarily and spontaneously ingested creatine, and a control group (n = 13) in which they took no supplements. Individuals in the CrM group averaged regular daily consumption of 5 to 20 g (mean SD = 13.9 5.8 g) for 0.25 to 5.6 years (2.9 1.8 years). Venous blood analysis for serum albumin, alkaline phosphatase, alanine aminotransferase, aspartate aminotransferase, bilirubin, urea, and creatinine produced no significant differences between groups. Creatinine clearance was estimated from serum creatinine and was not significantly different between groups. Within the CrM group, correlations between all blood parameters and either daily dosage or duration of supplementation were nonsignificant. Therefore, it appears that oral supplementation with CrM has no long-term detrimental effects on kidney or liver functions in highly trained college athletes in the absence of other nutritional supplements.

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2002 Dec;12(4):453-60.

There is an increasing utilisation of oral creatine (Cr) supplementation among athletes who hope to enhance their performance but it is not known if this ingestion has any detrimental effect on the kidney. Five healthy men ingested either a placebo or 20 g of creatine monohydrate per day for 5 consecutive days. Blood samples and urine collections were analysed for Cr and creatinine (Crn) determination after each experimental session. Total protein and albumin urine excretion rates were also determined. Oral Cr supplementation had a significant incremental impact on arterial content (3.7 fold) and urine excretion rate (90 fold) of this compound. In contrast, arterial and urine Crn values were not affected by the Cr ingestion. The glomerular filtration rate (Crn clearance) and the total protein and albumin excretion rates remained within the normal range. In conclusion, this investigation showed that short-term oral Cr supplementation does not appear to have any detrimental effect on the renal responses of healthy men.

Eur J Appl Physiol Occup Physiol. 1997;76(6):566-7.

PURPOSE: Oral creatine supplementation is widely used in sportsmen and women. Side effects have been postulated, but no thorough investigations have been conducted to support these assertions. It is important to know whether long-term oral creatine supplementation has any detrimental effects on kidney function in healthy population. METHODS: Creatinine, urea, and plasma albumin clearances have been determined in oral creatine consumers (10 months to 5 yr) and in a control group. RESULTS: There were no statistical differences between the control group and the creatine consumer group for plasma contents and urine excretion rates for creatinine, urea, and albumin. Clearance of these compounds did not differ between the two groups. Thus, glomerular filtration rate, tubular reabsorption, and glomerular membrane permeability were normal in both groups. CONCLUSIONS: Neither short-term, medium-term, nor long-term oral creatine supplements induce detrimental effects on the kidney of healthy individuals.

Med Sci Sports Exerc. 1999 Aug;31(8):1108-10.

mentzer
29-12-2005, 09:10
Då har det gått ett tag sedan kre-alkalyn kom ut.
Någon mer med erfarenheter av det? Har fått grymt bra resultat av kp3, men är ändå lite sugen på att prova alkalyn.

gasoliner
29-12-2005, 20:03
Har fått min burk nu och jag lovar rapportera ärligt när jag kört någon vecka efter nyår! *popcorn*

hoppa in i min journal och påminn mig om jag glömmer!:em:

Allan
29-12-2005, 20:16
Jag har personligen fått bättre svar av Kre-alkalyn än av någon annan kreatinprodukt. Detta är naturligtvis en subjektiv uppfattning men ändå en jag delar med ett antal rätt avancerade tränande. Jag rekommenderar det starkt.

allan

Jay-Z
30-12-2005, 11:30
Jag kan får väldigt ont i kistan av monohydrat och citrat. Någon som märkt något med kre-alkalyn?

Akilles
02-01-2006, 21:02
Jag har personligen fått bättre svar av Kre-alkalyn än av någon annan kreatinprodukt. Detta är naturligtvis en subjektiv uppfattning men ändå en jag delar med ett antal rätt avancerade tränande. Jag rekommenderar det starkt.

allan

Vilka andra kreatinprodukter har du provat? När du använt monohydrat, har du då använt Creapure(TM)?

:)

Allan
02-01-2006, 21:13
Vilka andra kreatinprodukter har du provat? När du använt monohydrat, har du då använt Creapure(TM)?

:)

Jag har testat ALLT. En del har varit bra, en del har varit skit. Jag är mycket nöjd med Kre-Alkalynet. Jag har använt kreapyr också men aldrig fått sånt tryck som jag fått av kre-alkalyn. Det är möjligt att det är en något subjektiv uppfattning men jag är normalt sett restriktiv med att använda tillskott till övermåttan, och jag är nöjd.

allan

Mexus
12-01-2006, 17:53
Nu har jag dessa lila kapslar (kre-alkalyn) hemma. Nu ska jag våga svälja dessa bjässar också (delar små Ipren piller i 2 delar tom...)...suck.

Pdaddy
12-01-2006, 18:06
Nu har jag dessa lila kapslar (kre-alkalyn) hemma. Nu ska jag våga svälja dessa bjässar också (delar små Ipren piller i 2 delar tom...)...suck.

Hehe kärring !!! :D

Köp lite complete Vitamin mineral, de är i stopiller format :thumbup: . Första gången ja skulle få ner en sån så satt den sig i halsen.

Fördelen me cellelosa kapslarna är ju att de blir lite hala å slemmiga om du liksom har dem i munnen lite, asså inte bara tort utan så de får saliv på sig.

de glider ner utan problem, tag annars lite yougurt eller filmjölk å svälj med.

'Marcus

Mexus
12-01-2006, 18:34
Jag märkte det faktiskt att den blev lite halare efter en stund. Jag hade den länge i munnen utan att våga svälja... :) Men jag bet sönder den i 2 delar..då gick det ner (hmm, rätt dumt va? Det är väl ingen mening för mig att ha kapslar då?). Skulle behöva en uppladdningsperiod bara för att svälja pillret! :)

challe balle
12-01-2006, 18:57
Det är meningen att kre-alkalyn ska verka första passet va? så det blir inge skillnad i effekt från första passet till tex tionde passet? jag körde första passet idag med kre-alkalyn och jag kände knappt nån skillnad om någon alls.

Lindstein
12-01-2006, 19:26
Det är meningen att kre-alkalyn ska verka första passet va? så det blir inge skillnad i effekt från första passet till tex tionde passet? jag körde första passet idag med kre-alkalyn och jag kände knappt nån skillnad om någon alls.

Ja.....lika bra att lägga ner träningen då.... :thumbup:

userfriendly
12-01-2006, 20:01

jag är jligt mtk non-responder på kreatin verkar det som o jag känner inte så mkt av kre-alaklyn annat än att jag kan träna så JÄVLA mkt mer intensivt... ge det nån vecka eller två..

challe balle
12-01-2006, 20:02
Ja.....lika bra att lägga ner träningen då.... :thumbup:
Varför skulle jag göra det? riktigt rolig kommentar..... ha ha

challe balle
12-01-2006, 20:05
jag är jligt mtk non-responder på kreatin verkar det som o jag känner inte så mkt av kre-alaklyn annat än att jag kan träna så JÄVLA mkt mer intensivt... ge det nån vecka eller två..
Okej, ja det kanske är så, har ganska lång vila mellan setten. tror jag också är lite non responder mot kreatin faktiskt, inte märkt så nått speciellt av vanlig kreatin heller.

Maverick
12-01-2006, 20:16
kanske dags att ta och prova nått sånt här, hmm får ta och titta över alternativen men än så länge lutar det åt Kre-alkalyn

Pellko
12-01-2006, 20:31
Har provat Kre-Alkalyn i 3 träningsdagar nu. 2 piller första 2 gångerna.
3 piller i sista. Är bara nyfiken på hur mycket ni vräker i er? hade större förväntningar, men kände mig ovanligt stark...
Väger ynka 74 kilo själv :) så vet inte hur många man skall stoppa i sig...
Hur gör ni??

Mexus
12-01-2006, 20:34
Jag hoppas att kre-alkalynet och Lean pillrerna inte har något att göra med att det sved till som fan och brände när jag pissade efter passet...aldrig hänt innan. (och nej...jag har ingen könssjukdom) :)

Bra fråga Pellko, det undrar jag med. Själv väger jag 68kg 170cm "kort".