View Full Version : Billigt druvsocker/maltodextrin, vart?
Vet någon vart man kan finna riktigt billigt druvsocker eller maltodextrin? Gärna i lagom kvantiteter, känns som man inte hinner göra sig av med 25kg maltodextrin innan det blir dåligt.
Vet någon vart man kan finna riktigt billigt druvsocker eller maltodextrin? Gärna i lagom kvantiteter, känns som man inte hinner göra sig av med 25kg maltodextrin innan det blir dåligt.
Dela en 25kg säck med en kompis ;)
Det brukar finnas druvsocker hos bryggerifirmor, jag kan köpa i 2 kilos påsar för runt 20-25 kr per förpackning.
Scratch89
06-12-2005, 16:15
Det brukar finnas druvsocker hos bryggerifirmor, jag kan köpa i 2 kilos påsar för runt 20-25 kr per förpackning.
Hur får man tag på dessa bryggerifirmor? Det känns drygt att köpa 400 gram på Willys för 16 kr...
Kolozzeums webshop har haft iaf, så kolla där. Men annars så har ju NEJ .....Eller så gör du som bumbi sa att du köper på nån bryggeri-firma.
hur länge håller maltot? Funderade själv på att köpa en säck att ha hemma, men om det blir dåligt innan man kan göra av med allt så är det ju inte så roligt :\
Hur får man tag på dessa bryggerifirmor? Det känns drygt att köpa 400 gram på Willys för 16 kr...
Följ lukten av avslaget vin och mäsk. :D
Seriöst så finns det ganska många företag som säljer vinsatser och andra saker för hemmabruk så det är bara att leta.
Alltså hur mycket maltodextrin tar ni??
låter som ni tar alldeles för mycket. Eller hur mycket tar ni efter ett pass?
jag menar du som klagade över 400 g för 16 kr?
16 kr? är väl ingenting, 400 g håller väl ganska många träningspass?
King Grub
06-12-2005, 20:06
400 g håller väl ganska många träningspass?
4-5 pass för en person som väger 80-90 kilo och tar en "normal" mängd.
hur länge håller maltot? Funderade själv på att köpa en säck att ha hemma, men om det blir dåligt innan man kan göra av med allt så är det ju inte så roligt :\
I tid och evighet.
Håll det torrt så håller det många år. Dela upp det i mindre påsar och förslut dem väl.
4-5 pass för en person som väger 80-90 kilo och tar en "normal" mängd.
hum okej, så typ 80 gram kolhydrater på ett pass, låter mycket...
har jag nog aldrig varit i närheten av, ska testa och se om det blir någon skillnad. Om det inte blir så är det ju helt klart onödigt mycket. Fast får väl ta lite mindre för väger typ 71.
bluelight
06-12-2005, 20:38
hum okej, så typ 80 gram kolhydrater på ett pass, låter mycket...
har jag nog aldrig varit i närheten av, ska testa och se om det blir någon skillnad. Om det inte blir så är det ju helt klart onödigt mycket. Fast får väl ta lite mindre för väger typ 71.
Ta ungefär 1 g / kg. så 71 Gram.
3-4 spänn per pass kan man väl leva med...
I tid och evighet.
Håll det torrt så håller det många år. Dela upp det i mindre påsar och förslut dem väl.
Tack för det :thumbup:
EiseltUK
07-12-2005, 13:21
Jag vet en websshop.cc som tar 700 kr för en säck inklusive frakt. Det är troligen det billigaste på marknaden.
/ Henrik
Jag vet en websshop.cc som tar 700 kr för en säck inklusive frakt. Det är troligen det billigaste på marknaden.
/ Henrik
Fast den shoppen har inget forum man vill stödja :cool:
Fast den shoppen har inget forum man vill stödja :cool:
...och deras vassle smakar inte lika bra som Exell :D
Toljanen
07-12-2005, 15:50
Dessutom är det fraktfritt! :thumbup:
Dessutom är det fraktfritt! :thumbup:
Här med om du handlar för 1700kr.
Fan att vara så snål att man räknar några guldtior hit eller dit. Med tanke på all hjälp man får/har fått från kolozzeum är det för mig självklart att handla här...
Här med om du handlar för 1700kr.
Fan att vara så snål att man räknar några guldtior hit eller dit. Med tanke på all hjälp man får/har fått från kolozzeum är det för mig självklart att handla här...
Tänk om alla tänkte som Davil...
När man ser att bara ökande trafiken till kollo har kostat 40 000 spänn på kort tid så tycker jag att det är pinsamt lågt att sitta här och rekomendera andra shoppar *grr27*
När man ser att bara ökande trafiken till kollo har kostat 40 000 spänn på kort tid så tycker jag att det är pinsamt lågt att sitta här och rekomendera andra shoppar *grr27*Fixa sojaprotein i shoppen så köper jag, men ingen verkar ju vara intresserad av det.
EiseltUK
07-12-2005, 19:18
40 laxar är väl inte mycket för knös-Lasse? :D
Föreslår att alla läger in en order på 10 kg Exell Vassle denna vecka. :D
När man ser att bara ökande trafiken till kollo har kostat 40 000 spänn på kort tid så tycker jag att det är pinsamt lågt att sitta här och rekomendera andra shoppar *grr27*
Om det hade funnits maltodextrin här så visst, men det gör det inte. Jag köper alltid från Kolozzeum annars, har även gjort det någon gång när jag förlorat lite på att inte köpa från en annan butik. Så klaga inte. *grr27*
:D
Om det hade funnits maltodextrin här så visst, men det gör det inte. Jag köper alltid från Kolozzeum annars, har även gjort det någon gång när jag förlorat lite på att inte köpa från en annan butik. Så klaga inte. *grr27*
:D
Jag vet med största säkerhet att det kommer finnas Maltodextrin att köpa återigen i kolloshoppen efter nyår.Dessutom kommer snart hela Optimums sortiment upp samt om allt går i lås ett till lågprisvassle.
Jag vet med största säkerhet att det kommer finnas Maltodextrin att köpa återigen i kolloshoppen efter nyår.Dessutom kommer snart hela Optimums sortiment upp samt om allt går i lås ett till lågprisvassle.
Det låter kanon !
...Fast, varför ett till lågprisvassle? Exell vassle duger mer än väl.
Jag vill se ett lågpriskasein :D
Kasein kan för närvarande inte bli lågpris pga världsmarknadspriser.
Vissa shoppar säljer vårat kasein med 15kr marginal och billigare än så blir det inte ;)
Lindstein
08-12-2005, 11:04
Är det Fairing som driver Kolozzeum shoppen?
kapar tråden lite: hur smakar Exell Protein jmf med WHEY-80?
snart tänkte jag köpa 10-15kg protte och tänkte satsa på WHEY-80 igen men vill gärna veta hur Exell smakar. Orkar ej beställa 1kg för smak prov.
Och så klart ska man stödja kollos. Det här är en guldgruva. :hbang:
kapar tråden lite: hur smakar Exell Protein jmf med WHEY-80?
snart tänkte jag köpa 10-15kg protte och tänkte satsa på WHEY-80 igen men vill gärna veta hur Exell smakar. Orkar ej beställa 1kg för smak prov.
Och så klart ska man stödja kollos. Det här är en guldgruva. :hbang:
För bara 2 veckor sedan gjorde jag ett eget smaktest. Då hade jag 2st blandade drinkar.
Den ena var det 80g whey-80 jordgubb och vatten, och den andra 80g Exell jordgubb och vatten.
Jag kan i ärlighetens namn säga att exells vassle är myyycket godare i smak och även mer lättblandad !
Whey-80s hade en väldigt äklig eftersmak, den smakade inte gott.
Är det Fairing som driver Kolozzeum shoppen?
Vi är en av flera delägare i kollo och vi är delägare i en del andra shoppar och projekt oxå :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.