PDA

View Full Version : Proteinbak snabbt/långsamt prot.

E.S
01-12-2005, 16:34
Tackvare alla bra recept här på forumet så är jag helt 'hooked' på proteinbak. Har nu köpt in Whey-80 och Slooow protein. D.v.s ett väldigt snabbt och ett väldigt långsamt protein. Nu vet jag inte om skillnaden i praktik är jättestor men har jag ändå köpt båda så kan jag använda de.

Hur tycker ni att jag ska fördela snabbt resp. långsamt protein i baket? Jag antar att det är bra att ha lite snabbt så att man får ett proteintillskott när man behöver det men samtidigt en hel del långsamt så 'måltiden' (proteinbaren) håller sig längre (alltså får proteintillskott 'lång' tid efter intag).

Vad tror ni om 30% snabbt, 70% långsamt? Och säg inte att det går lika bra med allt snabbt/långsamt nu när jag köpt båda. ;)

mangemani
01-12-2005, 17:17
blanda ihop hela skiten med mini mjölk och gör glass utav det...kanon gott :thumbup:

E.S
01-12-2005, 17:34
blanda ihop hela skiten med mini mjölk och gör glass utav det...kanon gott :thumbup:
Tack för tipset, skit smart! Blanda i lite olika funlight för olika smak! Hur tänkte du 'göra' glass, vispa lite och frysa in? Blir någon konstig version av isglass eller?

mangemani
01-12-2005, 18:00
Tack för tipset, skit smart! Blanda i lite olika funlight för olika smak! Hur tänkte du 'göra' glass, vispa lite och frysa in? Blir någon konstig version av isglass eller?

det jag brukar göra är att ta typ 2 skopor protein,sen 4-5 dl minimjölk,sen nån tesked utav vanilj pulver,vispar sen ihop allt och in i frysen...låt stå i ungefär 2 timmar.....tar ut och "slår sönder" is bitarna som har bildats så att det blir en glass konsitens...skalar sen nån frukt(äpple,apelsin,tja,det man gillar) och her det sen på glassen.....mmmm....ät och njut :eating: :thumbup:

extra gott är det om man planerar in det hela på morgonen,så att vassle glassen är klar när man är klar med morgon motionen...kyligt,uppfriskande och gott som fan :thumbup:

E.S
02-12-2005, 18:55
Har någon lust att svara på frågan i orginalposten så går det bra. :thumbup:

Catstyle
02-12-2005, 19:39
Vet inte exakt vad du tänkt baka, men är det inte så att proteinpulvret går sönder när du bakar det på hög temperatur i ugnen?

E.S
03-12-2005, 15:47
Vet inte exakt vad du tänkt baka, men är det inte så att proteinpulvret går sönder när du bakar det på hög temperatur i ugnen?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56393