View Full Version : köpa kosttillskott i usa!?
tjenare är det någon som prövat att beställa kosttillskot från usa??fastnar beställningarna alltid i tullen eller?kollade ett ställe
på nätet som tydligen ska vara seriöst och priserna var otroligt mycket billigare en här hemma i svedala!
stället jag kollade var www.dpsnutrition.com:smokin: :smokin:
:cheers:
Whoooaaa:eek:
Billigt..=))
Undrar om man kan lita på det där, om nån vet...skriv för tusan. Och om du beställer, säg hur det gick okay?!
MVH/spinkoo
Det var ritkigt billigt där ju! 4 brukar 5lbs Optimum 100% Whey kostade ju 103$ vilket i runda slängar blir runt 1000 lappen för 10kg. Sedan tillkommer frakt men undra om man kan lite på det?
Riktigt intressant ställe ju...
Frakten brukar vara SVINIGT hög! Sen på det kommer moms och tullavgift så det blir ganska dyrt!
All international orders must be prepaid with Us funds beforebeing shipped.ska kolla upp vad frakten går på!:eating: :eating:
muskelbyggarn
01-08-2002, 08:29
Frakten över atlanten är snordyr rent ut sagt :D
För dessa fyra burkar kosta det runt 100$ att få hem dem med 2-3 veckors leverans och runt 120$ för snabbare leverans på ung. 5-7 dagar.
Småburkar som inte väger så mycket som ex. vitaminer, mindre glutaminburkar är billigare att skicka, men i slutändan brukar det inte bli så mycket billigare än att köpa i Europa. Har man riktig otur sedan så åker man på den fördömda tullavgiften och den svenska momsen (EU).
EU är en fin instiftelse som inte tillåter fri handel med andra länder än sina egna :booty: för att "försvara" den inhemska tillverkningen...
Mitt råd är att bara beställa lite till att börja med för att se hur det går, fastnar paketet i tullen och blir tillbakaskickat så blir du oftast inte ersatt för de pengar som du betalat!
Vänl,,,
Tobbe
Jag håller med Tobbe. Beställde 3st böcker från USA, som jag tyckte var billiga, billig frakt osv. När jag sedan skulle hämta ut dom så var det mot postförskott på 270:-...:insane:
Vikten var runt 1kg, men eftersom tullen ´hade öppnat paketet så skulle jag betala; moms, skatt, tull och sedan skulle tullverket ha 70:- för att ha öppnat det och kollat igenom paketet!!! Vad fan? Har dom inte lön från sin arbetsgivare för att öppna paketen? Ska jag betala det med? Eller går dom på provision?
Desto fler paket dom öppnar, dsto mer lön får dom... Av OSS!!!
Jävlar förmyndarhyckleri!!! :insane:
Vet att många utländska www-siter kan se lockande ut att beställa från, men det brukar sällan vara värt det tyvärr.
Vänligen,,,
Petrus
Alexfitness
01-08-2002, 23:05
En tjej som tävlar i Norge bestelde på Dream Tan från USA innan det gikk at få tag på her hemma. En burk kom på över 600 nok det er svindyrt!!!! Det brukar inte lönna sig frakten kostar för mycket!
MVH
Alexfitness
GhostFace
02-08-2002, 10:49
Originally posted by Tinner
//Vikten var runt 1kg, men eftersom tullen ´hade öppnat paketet så skulle jag betala; moms, skatt, tull och sedan skulle tullverket ha 70:- för att ha öppnat det och kollat igenom paketet!!! Vad fan? Har dom inte lön från sin arbetsgivare för att öppna paketen? Ska jag betala det med? Eller går dom på provision?
Desto fler paket dom öppnar, dsto mer lön får dom... Av OSS!!!
//
Vet att många utländska www-siter kan se lockande ut att beställa från, men det brukar sällan vara värt det tyvärr.
Vänligen,,,
Petrus
ROFLOL :laugh:
Inte det minsta roligt!
:mad:
Vänligen,,,
Petrus
Men hur är det att beställa från UK då? Inom EU, knappast tull, etc. Eller är det lika dyrt där som här?
"Mitt råd är att bara beställa lite till att börja med för att se hur det går, fastnar paketet i tullen och blir tillbakaskickat så blir du oftast inte ersatt för de pengar som du betalat! "
Muskelbyggarn: Eller så deklarerar du innehållet och betalar avgifterna som läggs på allt man importerar. Funkar lättare så.
"Vikten var runt 1kg, men eftersom tullen ´hade öppnat paketet så skulle jag betala; moms, skatt, tull och sedan skulle tullverket ha 70:- för att ha öppnat det och kollat igenom paketet!!!"
Tinner: Finns något som heter importlagar, följer man inte dem så kostar det....
Originally posted by cjs
Men hur är det att beställa från UK då? Inom EU, knappast tull, etc. Eller är det lika dyrt där som här?
England är SVINDYRT. En burk VP2 på ******.co.uk kostar ca 520 kr plus frakt...
muskelbyggarn
02-08-2002, 12:21
>z_bumbi
Beror givetvis på vad vederbörjande har beställt...
Vänl,,,
Tobbe
-=RebeL=-
02-08-2002, 12:28
NÅgra kompisar som köpte paintball markörer gjorde som så att dom skickade pengarna till någon dom kände i usa. Sen så beställde dom varorna till han i usa som senare skickade iväg dom privat till Sverige och dom sparade pengar. Men då ska man ju känna någon där så kanske dte är ett alternativ.
mailade till dom och fick lite info
International Shipping Information
1. We cannot be responsible for any tariffs, customs restrictions, or
other regulations that apply in countries outside the United States. We
encourage you to speak with your customs office if you have anyquestions.
2. Do not order items that are illegal to import into your country. Laws
are different in every country and we cannot keep up with them all. It
is your responsibility to check with your Customs office to see if your
country permits the shipment of our products to your country.
3. In the event, for any reason, Customs Officials seize your package we
will not issue you a refund unless all products are returned to us in
their original condition. In the event the package is returned to us by
Customs Officials, you are still responsible for any shipping charges.
4. You are responsible for any duties or taxes that may apply.
5. All international orders must be prepaid with Us funds beforebeing shipped.
:eating:
muskelbyggarn: Tänkte inte på den typen av varor faktiskt :D
Men du har en klar poäng där.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.