PDA

View Full Version : Bra proteintillskott?

Millard
28-11-2005, 14:38
Hejsan!

Har nu börjat min kamp att få ett hälsosammare liv, vilket jag hoppas kunna få. Jag skulle dock behöva ett bra proteintillskott. Har redan bytt ut den kost jag förrut åt mot mer proteinrik mat, men det skulle vara bra om det kanske finns nått bra "proteinpiller" eller nått i den stilen. Använder just nu proteindrinken Ny-Tro Pro 40 men den är så jävla äcklig att jag har spytt efter jag druckit den. Nån som kan komma med förslag ? Det viktigaste är som sagt att det innehåller fullgott protein i stor mäng och hälst att det inte smakar APA.

Tack på förhand!

Runda Grodan
28-11-2005, 15:53
Om det är vassle du vill ha så kan du köpa Whey 80 eller Exells vassle (sistnämnda hittar du i Kollozzeumshopen).

Om du vill ha kasein kan du köpa Milk 90 eller Sloow Protein (sistnämnda hittar du i Kollozzeumshopen).

Prisvärda protein med ett par olika smaker. Vissa smaker är t.o.m. riktigt goda.

MyungChul
28-11-2005, 16:03
CP3 och Protec är väl värda att nämna också

Millard
28-11-2005, 16:45
Tack för svaren!

Vad är det för skillnad på de olika typerna av protein? Vilka för och nackdelar finns? Och ska jag som kraftigt överviktig välja ett speciellt protein, framför ett annat?

fonzie
28-11-2005, 18:10
Kasein är ett protein som tas upp över en längre tid. Vassle är ett protein som tas upp över en betydligt kortare tid. Vassle ger en bättre aminosyreprofil. Har för mig att King_Grub hade en ny studie om att Vassle också skulle vara bättre för att det orsakade mindre fettinlagring. Men jag är inte säker.