View Full Version : Exell
Ny produktlinje från Kolozzeum - Exell!
Någon som vet något om detta, har provat, kan kommentera? När lanseras produkterna? :thumbup:
Vilka ligger bakom detta då? :)
Lasse och Jocke månntro? :p
Kompakt tystnad ...... hmmmmm
Exell....nåja eftersom man är "med på ett hörn" kan jag väl berätta lite.
Exell kommer vara en produktlinje som bara saluförs via Kolozzeum.Eftersom ingen reklam kommer att göras, inga katloger eller affischer kommer att tryckas och inga ÅF kommer att finnas så blir priset väldigt lågt .Vi kapar ett led ut till konsumenterna.Vi lägger lagerkostnaden hos förpackningsföretaget så att alla dyra kostnader är borta.
Exell kommer även att ta fram allt som ni konsumenter vill ha
Proteinet skall smaka väldigt bra (säger dom som smakat)
Naturligtvis så analyserar vi allt i Sverige.
Hoppas att Exell skall finnas till försäljning slutet på Aug/början September.
Allt kommer i miljövänliga refillpåsar så spara alla gamla burkar ni har.
Refillpåsar = Billigare frakt
/Lasse:thumbup:
Det där lät onekligen väldigt bra...men om ni inte har reklam, måste inte priset vara lite högre då eftersom ni inte når ut till lika många...:confused: :muscle:
Exell kan göra gratisreklam på detta forum eller hur;)
Exell behöver inte avsätta 500 000 kr för tidningsreklam eller dyl.
Allt kommer er konsumenter till godo genom billigare kosttillskott
/Lasse
Vad blir kilopriset på vassle då?
50 spänn? :cool: :rolleyes: :D
Hej Bamse!
Vet ej vad det kommer att kosta , sköter ej den biten.
/Lasse
Tack "Fairing" för någon reagerar. Tycker personligen att det kommer att bli mycket spännande att se vad Exell kommer att bli för någe. Antar att vi kommer att få höra mer när det börjar dra ihop sig ....
Joachim B
29-07-2002, 18:16
Originally posted by Bamse
Vilka ligger bakom detta då? :)
Lasse och Jocke månntro? :p
Bamse... Nu har du nallat av fel honung igen. :p ;)
:notme:
Men jag hade ju 50% rätt i alla fall :em:
Bamse , jag sa att jag bara var med på ett" hörn":notme:
Så du hade inte 50% rätt snarare 6-7% rätt
/Lasse
6-7 %? Inte så illa ändå! Ungefär som andelen protein i Exell's proteintillskott? :notme:
:thumbup:
:p
Så... Då kvarstår frågan;
Vilka är det som ligger bakom produkterna och Exell?
(Förutom 6-7% Lasse)
Vänligen,,,
Petrus
Tinner: Utan att vara insatt i ämnet tror jag du är lösningen på spåren om du lyckas lista ut vem som äger/grundade kolozzeum.
Vem/vilka är det då? Eiselt?
Dags att knuffa upp denna tråden lite...:D
Är det en superduper hemlighet vilka som ligger bakom produkterna eller?
Vänligen,,,
Petrus
Tinner
Moderator
Om det är kolozzeum som ska sälja den verkar ju faktiskt du ha bättre försänkningar inom organisationen än många andra :)
z-bumbi>> Vi försöker ju bara hålla spänningen uppe...:naughty:
Mvh
Mmmmm.... kan det vara så att både Tinner & Bartoll är med på projektet tillsammans med en Norsk man som vill investera lite "Oljepengar".Tanken har faktiskt slagit mig när man nämner L-Glutamin så tänker man direkt på Tinner eller hur och Exell skall ha ruggigt bra L-Glutamin.Min gissning är den ovan:)
Originally posted by Jarod
z-bumbi>> Vi försöker ju bara hålla spänningen uppe...:naughty:
Mvh
Tycker det mest liknar ett fall av dålig information men vad vet jag ?
I övrigt är ju innehållet mer intressant än vem/vilka som står bakom och eftersom Fairing är iblandad till 6-7 % så kanske han kan svara ?
För att köpa en produkt så vill i alla fall jag ha lite koll på vad företaget går för. Men detta liknar mer och mer en sandlåda!!!
Ursäkta ordvalet...
>Lasse, Du borde ju i alla fall veta vilka du jobbar med, även om det bara är 6-7%, eller?
Vänligen,,,
Petrus
Tinner: Du får be om ursäkt men jag trodde faktiskt du försökte hålla oss andra på sträckbänken.
Så smart var marknadsföringen alltså inte ! :)
Förövrigt så om produkter är ointressant innehållsmässigt och/eller prismässigt så bryr jag mig inte om vilka som står bakom.
Om det bara är etiketterna som inte är färdiga kan man väl släppa lite produktinformation.
/adde
Tycker inte Exell har börjat så bra!! Redan innan produkterna/företaget är ute på marknaden så lämnas de tilltänkta köparna utan svar på deras frågor :nono:
När f-n kommer det någon info? Är det på G, eller är produktserien nedlagd? :oh
Bamse!
Exell är på G men det är fortfarande Etiketter som det väntas på.Typsnitt ändras hit och dit färger likaså.
Som det verkar nu kommer Exell i "kromade" påsar med Röd/vit etikett med Kolozzeums egna typsnitt
Kreatin Monohydrat är tydligen den första produkten som kommer.
Protein ligger redan färdigblandat.
mer kan iallafall inte jag berätta.
/Lasse
Hej!
Det tycks vara många som undrar vem som ligger bakom Exell och Kolozzeum. Eiselt startade Kolozeum, men har nu avvecklat all direkt försäljning (postorder). Vår egna webshop på eiselt.se finns inte längre och Kolozzeum.com har tagits över av Fairing. Exell är ett projekt som "nya" Kolozzeum har. Visst har Eiselt en del med produkterna att göra. Vi säljer råvaror till flera svenska företag och Exell kommer vara ett av dem. Det är inte mer än så. Exell har alltå inget med Eiselt att göra.
Mvh
Henrik
Kristian
18-09-2002, 11:24
När i hel..... kommer det att börja säljas...proteinet börjar återigen att sina.
Originally posted by eiselt
Hej!
Det tycks vara många som undrar vem som ligger bakom Exell och Kolozzeum. Eiselt startade Kolozeum, men har nu avvecklat all direkt försäljning (postorder). Vår egna webshop på eiselt.se finns inte längre och Kolozzeum.com har tagits över av Fairing. Exell är ett projekt som "nya" Kolozzeum har. Visst har Eiselt en del med produkterna att göra. Vi säljer råvaror till flera svenska företag och Exell kommer vara ett av dem. Det är inte mer än så. Exell har alltå inget med Eiselt att göra.
Mvh
Henrik
Henrik, varför har ni inte kvar webshoppen på Eiselt.se?
Vänligen,,,
petrus
Vi säljer inte längre mot postförskott p g a att vårt nya distributör i Rimbo inte hanterar den typen av paket. Därför hänvisar vi nu till våra "sales partners":
www.*************.com (ej fullt sortiment)
www.kolozzeum.com (fullt sortiment)
www.muskelbutiken.com (fullt sortiment)
www.muskelbyggarn.com (fullt sortiment)
www.budo-fitness.com (full sortiment)
www.nutrition-outlet.nu (fullt sortiment)
och flera andra samt alla välsorterade hälsokostbutiker.
Mvh
Henrik
hur går det egentligen?
tycker det är hög tid för lansering nu...
goa_killen
17-10-2002, 14:01
Exell, where are u?????
Joachim Bartoll som är marknadsansvarig för Exell Sverige kanske kan svara:)
Joachim B
17-10-2002, 19:08
Yes! Själva lanseringen av Exell kommer att ske på Scandinavian Fitness Expo 22-24 nov. Men Exell kommer att finnas i lager och till försäljning inom två veckor. Information kommer att läggas upp på Kolozzeum inom kort. Specifika frågor går utmärkt att maila direkt till mig eller ställa här i forumet.
Originally posted by Joachim B
Specifika frågor går utmärkt att maila direkt till mig eller ställa här i forumet.
Innehållsdeklaration ?
Pris ?
Smaker ?
Mer specifik än så kan det nog inte bli ! :D :D :angel:
goa_killen
17-10-2002, 19:57
:thumbup: :thumbup: z_bumbi
goa_killen
30-10-2002, 18:41
Nääääärrrrrr kommer de????????????????
Bartoll!
Näääär kommmmmmeeeerrrr Exxxxellllllll.
Själv gissar jag på Älvsjömässan.
/Lasse
Originally posted by Tinner
Henrik, varför har ni inte kvar webshoppen på Eiselt.se?
Vänligen,,,
petrus
Tjena!
Därför att vi "stöter" oss lite med våra återfrsälare om vi säljer ditrekt. Det är en del som klagar. Det finns lite andra anledningar också som är rent logistikmässiga sedan vi flyttade vårt lager till Rimbo.
Vi hänvsar istället till bl a Kolozzeum, Muskelbyggarna, ************* osv.
MVh
Henrik
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.