PDA

View Full Version : Androstenediol i gråzon ?!

Munter
25-07-2002, 12:47
Jag snackade med en god vän igår som tävlar inom strongman...han dillade om att Andro ligger i gråzon hos RF, ungefär som ephedragrejjerna. Hur kommer det sig att en prohormon är i gråzon, om detta nu stämmer ?!

Petrus
25-07-2002, 13:39
Skulle knappast tro att det ligger i någon "gråzon"... ;)
Vänligen,,,
Petrus

Baha
25-07-2002, 19:53
Bara RIKTIGA puckon som använder prohormoner

Team 666
25-07-2002, 20:44
Anledningen att det kan kännas lite "gråzon" är väl att det, rätta mig om jag har fel, klassas som kosttillskott i USA.

Annars är det väl desamma bara att det ger sämre resultat, men samma biverkningar, som vanliga roids.

De som tävlar i "ren" bodybuilding i USA är väl storkonsumenter av prohormoner. B&K hade ju ett reportage om en "naturell bodybulider", tror det hette Rena Muskler. Han kanske var ren, från både roids och prohormoner, men i och med att det inte är förbjudet och inte klassas som sterioder så är det väl knappast troligt. Synd att inte ens de rena är rena. Jag kanske bara svamlar, men att tjacka sånt i ett land där det är förbjudet + ger biverkningar och tämligen blygsamma resultat är väl totalt jävla askorkat. Det är väl antingen eller som gäller. Antingen är man ren eller också inte. Det finns ju inga mellanting.

Nåväl, jag vill avsluta min predikan med en...:nono:

/666

Munter
25-07-2002, 22:18
Moralpredikan klarar jag mig undan, vet mycket väl om biverkningar och kringfakta kring hormonmissbruk. Undrade bara eftersom det lät skumt att RF på något sätt skulle se milt på prohormoner, inte för att jag ska äta det själv. Tack för svar.

Stålkrull
26-07-2002, 11:08
Det finns ingen "gråson" varken för andro eller efederin. Båda finns med på IOC och RF:s dopinglistor. Andro under C1 (AAS) och efderin på "Röda listan" med texten "Detta läkemedel är förbjudet i samband med idrottstävling, men inte vid träning."

Se vidare:RF (http://147.14.243.21/n3admin2_rf/t3.asp?p=13912)

//Janne

Team 666
26-07-2002, 18:29
Det jag skrev var inte riktat som en moralpredikan mot dig eller din strongmanpolare, utan bara lite allmänt svammel till alla kolozzeums läsare. Har ingen aning om det du frågade om.

MVH

/666