Tomten
25-07-2002, 08:50
Verkar som min föra dagbok försvunnit i ett svart cyberhål, så man får väl börja om :cryout:
Det var någon månad sen jag skrev i min dagbok, och den här gången har jag bestämt mig för att vara mer noggrann.
Lite fakta :
Ålder: 21 (i september)
Vikt: 84 (senaste vägningen var två månader sedan, drygt)
Har tränat : 10 månader och 2 dagar
Längd : 179 cm
Handleder : 17cm
Underarmar : 31.5cm
Överarmar : Vänster 36cm och Höger 37cm
Bröst : 109
Midja : 89
Lår : 63cm
Vader : Vänster 40cm Höger 39cm
Utvärdering av tio-månadersperiod :
THE GOOD
Har lärt mig massor av övningar. Lärt mig en del om kost. Börjat med kosttillskott och äter vitaminer och så.
Fuskade en del från början. Tror jag utför övningarna bättre nu. Gick under en period ner i vikt så jag skulle lära mig utförandet bättre.
Har gjort hyffsade ökningar....
startvikt på diverse övningar (bara som exempel)
Bänkpress : FÖRE - 30x10 ::: NU - 70x8 75x5
Marklyft : FÖRE - 40x10 ::: NU - 100x6
Benpress : FÖRE - 130X10 ::: NU - 210X10
Knäböj : FÖRE - 50X10 ::: NU - 100X8
Hantelpress : FÖRE - 10X10 ::: NU - 20x6
Kabelrodd : FÖRE - 35x10 ::: NU - 70x6
THE BAD
Har tränat vissa muskelgrupper riktigt uselt (axlar, rygg). Kan få övningar. Borde nog kunna äta bättre. Har ingen koll på hur många kalorier jag får i mig per dag. Har tränat biceps fel, så jag har fått sämre resultat, under dom första sex månaderna så körde jag skivstångscurl med V-stång istället för rakstång. Tror enbart det tog på underarmarna, vilket var mindre bra. Kör fortfarande Knäböj i Smithmaskinen (suck).
Är inte fet, men jag är så lång ifrån symmetrisk man kan komma i dagsläget. Jag har grova ben, men små armar.
Mål : Heh, mitt första mål var (och är fortfarande) att bli större och starkare än mina kusiner och polare, så jag kan :smash: dom :D
Nä, seriöst. Jag tränar mest för att det är skoj. Givetvis är det ett plus att få en snygg kropp, fast det lär ju dröja ett par år innan man har det. Jag har inte heller några planer på att deffa. Första deffen tänker jag ta när jag tränat i TRE år.
Tränar just nu :
I dagsläget tränar jag fyra till fem dagar i veckan fördelat på följande sätt:
Måndag : bröst och biceps
Tisdag : Ben
Onsdag : vila
Torsdag : Axlar och triceps
Fredag : Rygg
Lördag : Vila eller bröst och biceps
Söndag : Vila
Det är inte uberstrikt så jag alltid kör ben på tisdagar, men oftast håller jag mig efter det här schemat. Ibland blir det lite ändringar beroende på hur kroppen mår.
TRÄNING ONSDAG
Bröst och Biceps (Kilogram x Repetitioner)
Bänkpress: 50x10, 70x8, 75x5, 75x4, 75x4
Lutande Hantelpress : 20x10, 22,5x8, 25x8
Skivstångscurl : 30x10, 40x6, 40x5, 40x5
Hammercurl : 15x7, 15x7
Är osäker på om hantlarna är 2.5 kilogram tyngre... är en pågående debatt om det på mitt gym. Använder nu dom LÄGRE måtten.
Körde få set idag. Har börjat köra lägre reps så jag är lite ovan. Blir ändring nästa vecka!
Det var någon månad sen jag skrev i min dagbok, och den här gången har jag bestämt mig för att vara mer noggrann.
Lite fakta :
Ålder: 21 (i september)
Vikt: 84 (senaste vägningen var två månader sedan, drygt)
Har tränat : 10 månader och 2 dagar
Längd : 179 cm
Handleder : 17cm
Underarmar : 31.5cm
Överarmar : Vänster 36cm och Höger 37cm
Bröst : 109
Midja : 89
Lår : 63cm
Vader : Vänster 40cm Höger 39cm
Utvärdering av tio-månadersperiod :
THE GOOD
Har lärt mig massor av övningar. Lärt mig en del om kost. Börjat med kosttillskott och äter vitaminer och så.
Fuskade en del från början. Tror jag utför övningarna bättre nu. Gick under en period ner i vikt så jag skulle lära mig utförandet bättre.
Har gjort hyffsade ökningar....
startvikt på diverse övningar (bara som exempel)
Bänkpress : FÖRE - 30x10 ::: NU - 70x8 75x5
Marklyft : FÖRE - 40x10 ::: NU - 100x6
Benpress : FÖRE - 130X10 ::: NU - 210X10
Knäböj : FÖRE - 50X10 ::: NU - 100X8
Hantelpress : FÖRE - 10X10 ::: NU - 20x6
Kabelrodd : FÖRE - 35x10 ::: NU - 70x6
THE BAD
Har tränat vissa muskelgrupper riktigt uselt (axlar, rygg). Kan få övningar. Borde nog kunna äta bättre. Har ingen koll på hur många kalorier jag får i mig per dag. Har tränat biceps fel, så jag har fått sämre resultat, under dom första sex månaderna så körde jag skivstångscurl med V-stång istället för rakstång. Tror enbart det tog på underarmarna, vilket var mindre bra. Kör fortfarande Knäböj i Smithmaskinen (suck).
Är inte fet, men jag är så lång ifrån symmetrisk man kan komma i dagsläget. Jag har grova ben, men små armar.
Mål : Heh, mitt första mål var (och är fortfarande) att bli större och starkare än mina kusiner och polare, så jag kan :smash: dom :D
Nä, seriöst. Jag tränar mest för att det är skoj. Givetvis är det ett plus att få en snygg kropp, fast det lär ju dröja ett par år innan man har det. Jag har inte heller några planer på att deffa. Första deffen tänker jag ta när jag tränat i TRE år.
Tränar just nu :
I dagsläget tränar jag fyra till fem dagar i veckan fördelat på följande sätt:
Måndag : bröst och biceps
Tisdag : Ben
Onsdag : vila
Torsdag : Axlar och triceps
Fredag : Rygg
Lördag : Vila eller bröst och biceps
Söndag : Vila
Det är inte uberstrikt så jag alltid kör ben på tisdagar, men oftast håller jag mig efter det här schemat. Ibland blir det lite ändringar beroende på hur kroppen mår.
TRÄNING ONSDAG
Bröst och Biceps (Kilogram x Repetitioner)
Bänkpress: 50x10, 70x8, 75x5, 75x4, 75x4
Lutande Hantelpress : 20x10, 22,5x8, 25x8
Skivstångscurl : 30x10, 40x6, 40x5, 40x5
Hammercurl : 15x7, 15x7
Är osäker på om hantlarna är 2.5 kilogram tyngre... är en pågående debatt om det på mitt gym. Använder nu dom LÄGRE måtten.
Körde få set idag. Har börjat köra lägre reps så jag är lite ovan. Blir ändring nästa vecka!