View Full Version : Bästa proteinbarsen??
Cerberus
09-10-2005, 23:35
E fan sugen att köpa en låda proteinbars(och kom inte med kommentarer att ja ska käka riktig mat för d gör jag också), vilka är bäst(vill ha mer protein än kolhydrater o fett)? Goaste smakerna??
nordland
10-10-2005, 01:49
Det är väldigt få bars som har mer protein än kolhydrater...
De jag kan rekomendera är
Ultimate Sensation - Peanutbutter 85g (Ultimate) 30g protein/85g bar, 29g kolhydrater. (1g socker, 4g fibrer, sockeralkohol) 12g fett.
Fairing Rapid recovery bar - Toffee 58g (Fairing) 19,7g protein/58g bar, 27,4g kolhydrater, 4,4g fett
megapro 50
per 100 g
protein:50 g
kolhydrat 13,5 g
fett, 4 g
Det är väldigt få bars som har mer protein än kolhydrater...
De jag kan rekomendera är
Ultimate Sensation - Peanutbutter 85g (Ultimate) 30g protein/85g bar, 29g kolhydrater. (1g socker, 4g fibrer, sockeralkohol) 12g fett.
Fairing Rapid recovery bar - Toffee 58g (Fairing) 19,7g protein/58g bar, 27,4g kolhydrater, 4,4g fett
Ultimate sensation :bow: :bow: :bow:
Godaste "baren" jag någonsin provat. Har otroligt svårt att tro på innehållsförteckningen på denna. Kosmiskt dyr bara, tur då att jag och Nordland har en lokal "langare" som kan ge lite rabatt.
Rapid recoveryn kan jag bara uttala mig om lakritssmaken och den var INTE acceptabel. Tyckte att den smakade ren hundskit! Blääää
Dahlblads SweBar är mkt god i samtliga smaker :thumbup:
megapro 50
per 100 g
protein:50 g
kolhydrat 13,5 g
fett, 4 g
Plus en bunt sockeralkohol och att en stor andel av proteinet kommer från kollagen.
Plus en bunt sockeralkohol och att en stor andel av proteinet kommer från kollagen.
kan nog stämma :em:
Cidersson
10-10-2005, 14:35
E fan sugen att köpa en låda proteinbars(och kom inte med kommentarer att ja ska käka riktig mat för d gör jag också), vilka är bäst(vill ha mer protein än kolhydrater o fett)? Goaste smakerna??
SweBars är ok. 300 spänn för en hel låda.
Peshmerga
10-10-2005, 14:52
Om du vill ha en rikitg bra proteinbar så ska du köpa Vyopro Bar av AST
den ger dej : 20 g protein och 1 g socker, Glutaminberikad, Inget glycerin ( i varje bar )
Ingredienser/Innehåll:
VyoPro® Whey Protein Complex (Whey protein concentrate, calcium casseinate, milk protein isolate, whey protein isolate, hydrolyzed whey protein concentrate, egg albumin, and L-Glutamine), malitol, soybean oil, cocoa, peanut butter, salt, aspartame, calcium pantothenate, pyridoxine hydrocloride, thiamin hydrocloride, riboflavin, cyanocobalamin and natural flavor.
userfriendly
10-10-2005, 15:06
tycker fairing barsen är de godast jag smakat...
gillar man inte lakrits så är mintchoklad garanterad UNDERBAR!! (säger inte så för att jag tränar o tävlar för dem. . jag TYCKER så;) )
Danlab Nutrition - Ultimate Probar ; per 100g: Prot: 30,77g, Kolh: 29,07g, Fett: 9,54g Och dom smakar gott (iaf Peanut Butter-sorten)
/antonio
Peter-N1
10-10-2005, 15:32
gillar man inte lakrits så är mintchoklad garanterad UNDERBAR!! (säger inte så för att jag tränar o tävlar för dem. . jag TYCKER så;) )
Håller med. Har bara provat lakrits, men den är kanon tycker jag.
helt klart marknadens godaste bars.ABB steelbar tätt därefter... :thumbup: :eating:
den ger dej : 20 g protein och 1 g socker, Glutaminberikad, Inget glycerin ( i varje bar )
Ingredienser/Innehåll:
VyoPro® Whey Protein Complex (Whey protein concentrate, calcium casseinate, milk protein isolate, whey protein isolate, hydrolyzed whey protein concentrate, egg albumin, and L-Glutamine), malitol, soybean oil, cocoa, peanut butter, salt, aspartame, calcium pantothenate, pyridoxine hydrocloride, thiamin hydrocloride, riboflavin, cyanocobalamin and natural flavor.
Även här är det sockeralkohol istället för socker.
FAIRING what else.. Hmm iof är ABB Steel bar rätt goa me.
M
Cerberus
10-10-2005, 23:41
Ingredienser/Innehåll:
Var får man tag på den då?? Låter ju uberbra, men hur smakar den??
Vad e kollagen?Läste någonstans att proteinet i Weiders proteinbars kom från djurrester lr nåt sånt äckligt.
Vad e kollagen?Läste någonstans att proteinet i Weiders proteinbars kom från djurrester lr nåt sånt äckligt.
Ja, du kokar ut protein ur ben och hud från slaktdjur. Ur den soppan får du kollagen, eller med ett annat namn gelatin.
Proteinet sväller i vatten och ger form åt gelegodis eller fruktkrämer.
Proteinkvaliten eller BV är noll !
Kollagen betstår till 1/3 av de icke essentiella aminosyrorna glycin och prolin. Halterna av de essentiella aminosyrorna är mycket lågt.
Cerberus
11-10-2005, 16:24
Är inte gelatin grisfett?
fan vad vidrigt det där lät *spy* hur kan godis va så gott :D
va e d för GI på kollagen-soppa??
King Grub
11-10-2005, 16:34
Gelatinprotein utvinns genom att koka skinn, senor och ligament från djur.
Gelatin är ett protein och har inget GI.
Är det "bra" protein och kolhydrater i detta?:
Choklad med sötningsmedel (20%)(kakaomassa), sötningsmedel(maltitol),kakaosmör, emulgeringsmedel (lecitin),vanilj),glycerin,gelatinhydrosat,sojapro tein(13%),polydextros, ej härdat vegitabiliskt fett,vassleprotein,hasselnötsbitar (5%),rismjöl,emulgeringsmedel(lecitin)aromämnen,sö tningsmedel (sucralos), maltextrakt,salt.
Näringsvärde per 100 g
392 kcal
protein 32,2g
kolhydrater 28,9 (sockerarter 1,9g, sockeralkoholer 25,2 g)
fett 20,2 (mättade fettsyror 9.0 g)
kostfiber 8,3 g
natrium 0,2g
King Grub
12-10-2005, 09:58
Ser ut som godis, där den största proteinkällan har ett biologiskt värde på 0.
Atkins Advantage Hasselnöt, bör jag ersätta det med nån annan "riktig" proteinbar.
Ser ut som godis, där den största proteinkällan har ett biologiskt värde på 0.
Är det "bra" protein och kolhydrater i detta?:
Choklad med sötningsmedel (20%)(kakaomassa), sötningsmedel(maltitol),kakaosmör, emulgeringsmedel (lecitin),vanilj),glycerin,gelatinhydrosat,sojapro tein(13%),polydextros, ej härdat vegitabiliskt fett,vassleprotein,hasselnötsbitar (5%),rismjöl,emulgeringsmedel(lecitin)aromämnen,sö tningsmedel (sucralos), maltextrakt,salt.
Näringsvärde per 100 g
392 kcal
protein 32,2g
kolhydrater 28,9 (sockerarter 1,9g, sockeralkoholer 25,2 g)
fett 20,2 (mättade fettsyror 9.0 g)
kostfiber 8,3 g
natrium 0,2g
Det ser vid första anblicken ut som någon bantarbar typ atkins, herbalife eller liknande. (Atkins för att det är lite "riktigt" socker men ganska mycket sockeralkohol.)
Den första proteinkällan är gelatinhydrolysat dvs gelatin.
Den andra proteinkällan är sojaprotein vilket det är 13% av dvs 13 g per 100 g.
Polydextros (Sockerarter) står före vassleprotein, det är 1,9 g sockerarter mindre vassleprotein.
Det är minst 17 g gelatin i den totala proteinmängden (32,2 - 13 - 1,9), mer än hälften av proteinet har alltså ett biologiskt värde runt noll.
Inget jag skulle köpa.
Kan ju svara på min egna fråga, ja jag bör köpa nått annat.
Fasen vad mycket skit det finns som man tror är bra *grr*
Atkins Advantage Hasselnöt, bör jag ersätta det med nån annan "riktig" proteinbar.
PeakBody PRO-50 BAR nån som provat den?
Den ska innehålla 50g protein per st, högvärdigt står de också..
Nån som vet?
Kebab-Arne
12-10-2005, 20:47
ABB har de godaste barsen jag provat iaf...
Fairing har jag inte provat, fick inte med nån. *cry*
här är ingredienserna i Danlab Probar för övrigt om ngn undrar:
/antonio
jag ser att dom följer lagen på svensk etikett för svenska marknaden :naughty: vilket gäller alla kosttillskott.polishögskolan i solna fick ta bort alla bars och drycker som inte hade svensk etikett när miljö & hälsoskyddsförvaltningen kom på besök
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.