PDA

View Full Version : Ngn som har erfarenhet av Eiselt - Maxgain 4 kg?

Jansson_84
09-10-2005, 20:12
Hejsan!
Jag läste lite grann om Eiselt-Maxgain här på kolloz webshop.
Tyckte att den verkade riktigt lovande efter att ha läst vad som stod om den, så jag tog och beställde den på direkten, nu till min fråga; är det ngn här som testat Eiselt-Maxgain? Är den att rekomendera eller, är väldigt nyfiken :P

Toel
09-10-2005, 21:16
Hejsan!
Tyckte att den verkade riktigt lovande efter att ha läst vad som stod om den, så jag tog och beställde den på direkten, nu till min fråga; är det ngn här som testat Eiselt-Maxgain? Är den att rekomendera eller, är väldigt nyfiken :P

Borde man inte fråga sånt här innan man beställer ;)

mangemani
09-10-2005, 21:36
körde med maxgain under mina första 2 år.
väldigt god faktiskt,särskilt vaniljen,krämig och god.

nordland
09-10-2005, 22:44
Hejsan!

Är väl en ganska okej gainer.. Innehåller även fruktos och kasein vilket gör att du även kan använda den under dagen mellan måltider.. Dock är den ganska tjock i konsistensen, vilket gör den svårdrucken och mättande. Och det ska en gainer absolut inte vara...

För du ska ju orka äta något efterråt också.

hattfan
10-10-2005, 00:50
Är väl en ganska okej gainer.. Innehåller även fruktos och kasein vilket gör att du även kan använda den under dagen mellan måltider.. Dock är den ganska tjock i konsistensen, vilket gör den svårdrucken och mättande. Och det ska en gainer absolut inte vara...

För du ska ju orka äta något efterråt också.

Kan inte mer än hålla med, 1 dl maxgain blandas bäst ut i 70! cl vatten, mindre än det och den blir mer/mindre en stor klump. Smaken är rätt schyst dock, mängden protein är inte så där hästastor och det kan ju vara en minusfaktor.

Men det bästa med maxgain om man jämför med "top of the line"-gainern som jag testade en gång i tiden är att jag blev inte sunkig i magen :D

Tiefenmesser
10-10-2005, 15:43
Men det bästa med maxgain om man jämför med "top of the line"-gainern som jag testade en gång i tiden är att jag blev inte sunkig i magen :D
Du fes, hade diarrer och fick kramp av den andra?

Det kan ha att göra med att maxgain verkar innehålla rätt lite laktos

Angus
10-10-2005, 18:05
maxgain är helt ok om man gillar lite tjockare konsistens.Fairings recovery var tunnare i konsistensen och god som satan :eating: