PDA

View Full Version : Whey80 eller GainerPro efter träning?

fiLLadakiLLa
30-09-2005, 18:37
Ja vad bäst efter träningen, vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Jag gymmar och äter rätt bra, är rätt smal och går inte lätt upp i vikt, vill helst bara gå upp i muskler inte i fett så man slipper deffa sen. Vad är då bäst att ta en Whey80 me proteriner, eller en GainerPro efter träningspasset. Eller har ja fått det helt om bakfoten?

mangemani
30-09-2005, 19:06
rekomenderar whey-80,men då krävs det också att du får i dej snabba kolhydrater,typ som maltodextrin,druvsocker osv.

King Grub
30-09-2005, 19:10
Det krävs inte kolhydrater för proteinsyntes, men dessa förbättrar proteinbalansen och ger en snabbare återhämtning. Eftersom du skriver att du inte lätt går upp i vikt och siktar på att öka din muskelmassa finns det inget negativ med kolhydrater.

prime^
30-09-2005, 19:10
Svårt o gå upp i vikt tror jag inte på, tror bara du äter mindre än va du gör av med. Annars med att bara gå upp muskler i vikt komemr ta tid, d e ignet som gör på 1 månad, eller 3 eller 6..

Omm du bara ska gå upp i vikt av att öka musklerna så får du så du precis gör av med så mkt enegeri du äter för att få bäst resultat..

Annars får väl King Grub med d rätta, haha

supremo
30-09-2005, 19:24
Omm du bara ska gå upp i vikt av att öka musklerna så får du så du precis gör av med så mkt enegeri du äter för att få bäst resultat..

För att gå upp i vikt öht så måste man äta mer energi än man gör av med.

fiLLadakiLLa
30-09-2005, 19:29
Svårt o gå upp i vikt tror jag inte på, tror bara du äter mindre än va du gör av med. Annars med att bara gå upp muskler i vikt komemr ta tid, d e ignet som gör på 1 månad, eller 3 eller 6..

Annars får väl King Grub med d rätta, haha

Ja kanske är att jag inte äter så mycket som jag gör av med, men isåfall gör min kropp av med jäkligt mycket, ja äter mycket och har ingen konditionsträning alls... jag har alltså svårt att gå upp i vikt..

King Grubb, så du tror gainer pro är bra för mig?

King Grub
30-09-2005, 19:47
Det är ett likvärdigt val som att köpa ett rent proteintillskott och tillsätta kolhydrat själv. Det blir antagligen billigare, och du kan fördela kolhydrat/proteinration själv... men kräver mer pyssel.

fiLLadakiLLa
01-10-2005, 12:17
okej, min gympolare kör gainerpro direkt efter träingen, sen tar han whey80 som ett mellan mål typ 3 ggr om dagen. Är detta en bra kombination?

King Grub
01-10-2005, 13:12
Vassleprotein som mellanmålsprotein är bra om man inte har möjlighet till annat.

prime^
01-10-2005, 13:40
För att gå upp i vikt öht så måste man äta mer energi än man gör av med.

Men han vill ju inte gå upp i fett, då ska han väl inte äta mer än han gör av med? Om han äter så han får i sig mer energi än va han behöver så lagras den och han går upp i vikt i fett, inte i muskler..

MUGEN
01-10-2005, 15:21
Men han vill ju inte gå upp i fett, då ska han väl inte äta mer än han gör av med? Om han äter så han får i sig mer energi än va han behöver så lagras den och han går upp i vikt i fett, inte i muskler..

vad fan snackar du om? du kan ju knappast öka i muskelmassa om du får i dig mindre energi än vad du gör av med, vad hade du tänkt att musklerna skulle byggas utav?

prime^
01-10-2005, 18:14
vad fan snackar du om? du kan ju knappast öka i muskelmassa om du får i dig mindre energi än vad du gör av med, vad hade du tänkt att musklerna skulle byggas utav?

läs nonstans var jag säger att han ska ät mindre än va han gör av med.. sen kan du visa mig var jag säger d.. har enbart skrivet att han inte ska äta MER än va han gör av med, han kan väl äta jämnt?

keffat_liv
01-10-2005, 18:18
Ja kanske är att jag inte äter så mycket som jag gör av med, men isåfall gör min kropp av med jäkligt mycket, ja äter mycket och har ingen konditionsträning alls... jag har alltså svårt att gå upp i vikt..

King Grubb, så du tror gainer pro är bra för mig?

hur mycket är mycket? det finns många som har klagat på att de inte gått upp i vikt och ändå ätit mycket, sen har det visat sig att "mycket" rentav var mindre än vad en vanliga person äter.

keffat_liv
01-10-2005, 18:19

folk som inte tränat så länge kan, det har väl tagits upp ett antal gånger...

supremo
01-10-2005, 23:16
Vill man minska i vikt, fett eller muskler, bör man få i sig mindre energi än man gör av med.
Vill man ligga still i vikt, bör man få i sig lika mycket energi som man gör av med.
Vill man gå upp i vikt, fett eller MUSKLER, bör man få i sig mer energi än man gör av med.

Och ja, överskottsenergin lagras, men sjävklart inte alltid som fett.
Teoretiskt.
Muskler väger.

prime^
01-10-2005, 23:30
Vill man minska i vikt, fett eller muskler, bör man få i sig mindre energi än man gör av med.
Vill man ligga still i vikt, bör man få i sig lika mycket energi som man gör av med.
Vill man gå upp i vikt, fett eller MUSKLER, bör man få i sig mer energi än man gör av med.

Och ja, överskottsenergin lagras, men sjävklart inte alltid som fett.
Teoretiskt.
Muskler väger.

du kan inte slå i mig att man inte bygger muskler ifall man får i sig lika mkt som man gör av med.. du blir väl fan heller inte starkare av att enegerin som inte används, du blir starkare av va du gör med den energin du använder..

supremo
01-10-2005, 23:39
du kan inte slå i mig att man inte bygger muskler ifall man får i sig lika mkt som man gör av med.. du blir väl fan heller inte starkare av att enegerin som inte används, du blir starkare av va du gör med den energin du använder..
Du har fel.
Lär om, lär rätt.
Vill du fortfarande diskutera saken kan du skicka ett PM så slipper vi förstöra fiLLadakiLLa's tråd om vad som rekommenderas efter träning.

prime^
02-10-2005, 00:10
Du har fel.
Lär om, lär rätt.
Vill du fortfarande diskutera saken kan du skicka ett PM så slipper vi förstöra fiLLadakiLLa's tråd om vad som rekommenderas efter träning.

behöver inte diskutera saken med dig då jag tror att du har fel, o du kan inte på nått sätt övertyga mig ifall du inte trycker upp beviset i ansiktet på mig.. eller ja, o ifall king grub lägger sig i o säger hur d e

fiLLadakiLLa
02-10-2005, 01:52
tack för svaren, de ja kommit fram till är att de är svårt att försöka bara gå upp i muskler... ja fortsätter nog med att försöka få i mig så mycket mat det bara går och träna hårt. sen när ja är nöjd får ja satsa mera på konditions/fettförbrännings träning.

melchiorsen
03-10-2005, 13:09
micro whey active vassleisolat