View Full Version : Kombinera kreatin
Denstillasittande
26-09-2005, 22:55
Undra om det är någon mening att ta sådant kreatin man tar cirka 60min före träning, när man kör med vanliga monohydrat samtidigt?
Undra om det är någon mening att ta sådant kreatin man tar cirka 60min före träning, när man kör med vanliga monohydrat samtidigt?
Om det är någon mening för din egna del har ingen ett svar på. Det är bara att du provar Citrat eller pyruvat som du antagligen syftar på om du vill.
Han kasnke undrar om hur det blir om man kör t.ex monohydrate + pyvurate samtidigt? Altså att man blandar olika sorter?
Kan man det? Vad händer om man tex blandar monohydrate med trikreatin-citrate?
Denstillasittande
27-09-2005, 22:50
Han kasnke undrar om hur det blir om man kör t.ex monohydrate + pyvurate samtidigt? Altså att man blandar olika sorter?
Det var det jag menade. Uttryckte mig lite luddigt.
Nu har jag aldrig mätt upp pH på varken kreatin-citrat eller kreatin-pyruvat men båda har en extremt sur smak vilket antyder att de är sura *spy*
Jag skulle inte blanda kreatin monohydratet med -citrat eller pyruvat i samma drink. Risken är att kreatinmonohydratet bryts ned till kreatinin.
Något som verkligen fungerar ( nu kör jag KCG ) är att ta kreatin-citrat eller kreatin-pyruvat före träningen och monohydratet efter träningen.
Lite olika upptag och vid tillfällen när upptaget av kreatin är som störst.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.