View Full Version : Vilket tillskott ska jag välja?
Cidersson
26-09-2005, 19:33
Hej!
Jag är en pojk i mina bästa dagar (18.. nåväl) och undrar lite över mitt nuvarande kosttilskott.
Just nu kör jag på: Big Max 50
Om vi endast ska gå efter Proteininnehållet (ni kunniga får gärna ha resterande innehåll i åtanke) så är det 50g per serving (Serving: 152g)
Om vi då jämför med: High5
Där det då är 25g Protein per serving (Serving 32g)
Sedan jag började använda Big Max har jag gått upp flera kilo. Men om jag nu vill lägga på mig mer massa vilken rekomenderar ni då? Räcker det att ta ungefär 5-6 skopor Big Max om dagen. Eller bör jag byta till High5 nu när jag gått upp önskat antal kilo?
Tack på förhand!
Edit: Länkning till konkurerande webshop är inte tillåtet.
kommenter inte någon av produkterna utan lita almänt bara.
protein ska du får i dig ungefär 0,5g/kg kropsvikt och kolhyderater som är väldigt vikigt efter passet 1-1,2g/kg kropsvikt. tror att båda produkerna va gaienrs och dom brukar vara dyr i förhållaned till vad dom innehåller så köp vanligt vassle och blanda med malodextrin .
edit:High5 är proteinpulver, det andra är en gaienr
kommenter inte någon av produkterna utan lita almänt bara.
protein ska du får i dig ungefär 0,5g/kg kropsvikt och kolhyderater som är väldigt vikigt efter passet 1-1,2g/kg kropsvikt. tror att båda produkerna va gaienrs och dom brukar vara dyr i förhållaned till vad dom innehåller så köp vanligt vassle och blanda med malodextrin .
edit:High5 är proteinpulver, det andra är en gaienr
Har hört många många som sagt att det blir billigare att blanda själv än att köpa gainer. Då undrar jag, vad kostar det man behöver för att blanda själv? kr/kg ? jag menar, köper man 12kg gainer kostar det ca 800kr, dela med en polare och du får 6kg till en kostnad av 400kr. (1kg = 11port. 6kg gör 66port.)
Har hört många många som sagt att det blir billigare att blanda själv än att köpa gainer. Då undrar jag, vad kostar det man behöver för att blanda själv? kr/kg ? jag menar, köper man 12kg gainer kostar det ca 800kr, dela med en polare och du får 6kg till en kostnad av 400kr. (1kg = 11port. 6kg gör 66port.)
beror lite på vad du får för pris på maltodextrinet. förhålandet i den ganiner är påenhöft väll typ 2/3 malto 1/3 protein. så då räknar vi 25kg matloför 750 750/25=30
protein ungefär 140kg
2kg malto+1kg prorin =200 för 3 kg
200/3 ungefär 66 kr/kg
beror lite på vad du får för pris på maltodextrinet. förhålandet i den ganiner är påenhöft väll typ 2/3 malto 1/3 protein. så då räknar vi 25kg matloför 750 750/25=30
protein ungefär 140kg
2kg malto+1kg prorin =200 för 3 kg
200/3 ungefär 66 kr/kg
66kg kg..intressant. för köper man 12kg gainer blir priset också 66 eller 67kr/kg ;)
66kg kg..intressant. för köper man 12kg gainer blir priset också 66 eller 67kr/kg ;)
mm sant. jag kör med det med ....
men fördelen är att man kan blanda lite som man vill mer protein malto tvärtom
mm sant. jag kör med det med ....
men fördelen är att man kan blanda lite som man vill mer protein malto tvärtom
mjo, sant. Lite "smaksak" så att säga :)
mjo, sant. Lite "smaksak" så att säga :)
exakt
Cidersson
26-09-2005, 21:08
Nu blev detta väldigt of-topic trots allt.
Jamen vad vill du ha då?
En gainer? Eller ett proteinpulver? :confused:
Cidersson
26-09-2005, 21:35
Det är ju det som är frågan i princip. Jag vet att Big Max är Gainer och att High5 är mest protein, frågan är ju vad jag ska ha.
Ska jag överge Gainern nu när jag nått önskad vikt eller?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.