PDA

View Full Version : Stackers 3

Naesetgrabb
22-08-2005, 21:29
Köpte Stackers 3 när jag var på besök över Atlanten i en GNC butik (General Nutrition Center) Och det är fullständigt Ephedra fritt. Det har fin uppiggande effekt och man känner av det nästan direkt när man tar det. En polare som testat efedrin köpte jag stackers 2 till och han tyckte att det hade nästan likadan effekt som ephedra.

Nu är det som så att jag överdoserade (rekommenderad dos per dag är 2) jag tog 4, och mitt hjärta började slå konstigt. Det krävs inte vidare mkt hjärnkapacitet för att förstå varför det började slå konstigt men jag har lagt ner det sen dess och ska så småningom börja en deff. En deff utan piller.

Istället ville en tjejpolare till mig testa det då hon tränar boxning och ville ha något hungersdämpande såväl som uppiggande. Jag gav henne piller för 7 dagar (14 st) för att hon skulle testa det. Jag ville inte ge henne det från början, då jag visste att det kanske kunde hända något. Men hon började självfallet gnälla och jag gav tillslut med mig. Tidigare i dag fick hon sina piller och skulle på träning 2timmar senare. 1.5 timme senare ringer hon mig och säger att hon känner sig svimfärdig. Min tur med andra ord...*cry* så jag ber henne åka hem (träningen var inställd som tur var) och ber henne ta en kall dusch, dricka vatten. När hon kommer hem säger hon att hon spyr (för att bli av med skitet) . Just nu ska jag ringa henne om 30 min för att se om det blivit bättre. Hon säger att det svartnar för ögonen ibland och att hjärtat dunkar väldigt mkt. Hon tog endast ett piller för er som är intresserade.

Posterar inlägget för att 1. Fråga om detta hänt någon av er. 2. Vad kan detta bero på? 3. Som en varning.

Förövrigt fungerade det perfekt på mig och alla andra vänner och jag råder er att hålla er inom den föreslagna doseringen och ej överskrida den.

formula4shape
22-08-2005, 21:40
Mängd i kapslarna? Vikt på tjejen? Låter som förgiftningssymptom. Hon bör må mycket bättre efter att hon fått spy..

formula4shape
22-08-2005, 21:49
Kan även tippa på att hon är överkänslig mot koffein.

Bjorne
22-08-2005, 22:22
Hon har antagligen bara blivit lite nervös och nerversitet i kombo med centralstimulerande substanser, sedan förmodligen något som som sänker konsistensen på blodet. Vilket troligen gör henne ännu mer rädd och stirrig.

Skulle tippa på att det inte är något farligt, säg åt henne att få i sig vätska och energi och kolla en film, så är det nog lugnt.

Nadja
23-08-2005, 12:38
Blodtryckshöjningen (när pillret börjar verka) resp när trycket sjunker återgår till det normala (när substansen börjar försvinna ur systemet), kan medföra yrsel/svimningskänningar/illamående/hjärtklappning

jwzrd
23-08-2005, 13:29
Jag skulle också gärna vilja veta vad det är i det preparatet och i vilka doser. Verkar konstigt med så starka reaktioner av ett piller.

Nadja
23-08-2005, 13:32
ja, jag undrar också vad det är för kombo i kapseln.

Mina erfarenheter säger (tyvärr) att ephedra-fria prep kan orsaka obehagligare (kortsiktiga) biverkningar än produkter som enbart innehåller efedrin/ephedra.

Därmed inte sagt att det är bättre att använda ephedra.

Prankie
23-08-2005, 13:34
Proprietary Blend 225mg*
Kola Nut (seeds)(4mg caffeine group alkaloids), Cactus Extract 12:1 (whole plant), White Willow Bark, Grapefruit Extract (Fruit), Chitosan (Shellfish)
Caffeine (anhydrous) 250mg*
Tri-Guarcinia3 Complex™ 25mg* {Green Tea (leaves)(< 1 mg caffeine group alkaloids), Guarana (seeds), Garcinia (fruit)}

jwzrd
23-08-2005, 13:36
Proprietary Blend 225mg*
Kola Nut (seeds)(4mg caffeine group alkaloids), Cactus Extract 12:1 (whole plant), White Willow Bark, Grapefruit Extract (Fruit), Chitosan (Shellfish)
Caffeine (anhydrous) 250mg*
Tri-Guarcinia3 Complex™ 25mg* {Green Tea (leaves)(< 1 mg caffeine group alkaloids), Guarana (seeds), Garcinia (fruit)}

En fruktansvärd massa koffein med andra ord.

z_bumbi
23-08-2005, 18:48
Jag hoppas att alla håller koll på om folk får/bör använda Acetylsalicylsyra när man delar ut tabletter av den typen.
Jag antar iofs att det står en varning på förpackningen men ibland tvivlar man på vad vissa företag tänker (?) med..

Inzza
23-08-2005, 18:54
Din kompis som testat efedrin sa att det var samma effekt som ephedra... eh, låter ju inte direkt så inteligent :)

-xR-
23-08-2005, 20:30
Jag hoppas att alla håller koll på om folk får/bör använda Acetylsalicylsyra när man delar ut tabletter av den typen.
Jag antar iofs att det står en varning på förpackningen men ibland tvivlar man på vad vissa företag tänker (?) med..

Jag antar att Acetylsalicylsyra är vad man brukar kombinera efedra/efedrin och koffein med men vad fyller det för funktion och på vilket sett är det/kan det vara skadligt?

Nadja
23-08-2005, 23:05
Blodförtunnande.

Sägs förlänga kombon e+c`s effekt. Tydligen tveksamt om det är så.

Acetylsalicylsyra går rätt hårt åt magen.

solo
24-08-2005, 10:44
Vore kul o höra från fairing vad White Willow Bark gör för nytta eftersom dom har det med i sin Lean .

Bjorne
24-08-2005, 21:54
Vore kul o höra från fairing vad White Willow Bark gör för nytta eftersom dom har det med i sin Lean .Blodförtunnande, tror jag.

Angus
25-08-2005, 18:12
Vore kul o höra från fairing vad White Willow Bark gör för nytta eftersom dom har det med i sin Lean .

misstänker att dom är ute efter en synergisk effekt med koffein.saxat från ett tidigare inlägg här från fairing

"White willow bark kallas ofta för naturligt aspirin. White willow verkar lindrande mot reumatiska problem, led- och muskelsmärtor. Precis som aspirin har white willow bark en gynsam effekt för fettförbränningen, framförallt i kombination med de andra verksamma substanserna i LEAN."

watertouch
26-08-2005, 14:17
"White Willow block particular prostaglandins that disallow the breakdown of MaHuang (ephedrine) and Guarana (caffeine), consequently, increasing the duration of the body fat burning effect of caffeine and ephedrine"

solo
26-08-2005, 18:24
Visst men ta bort ephedran ur den toerin o det funkar bara med koffein? Vill se undersökningar som visar detta o samtidigt visar att acetylsalisylsyra är nyttigt o dra i sig flera ggr dagligen ;)