View Full Version : Nån fara vid användning av Nytric oxide?
En kompis sa att Nytric Oxide var de närmsta man kunde komma doping som inte var olagligt, finns de nån hälsofara ?
mangemani
22-08-2005, 20:13
doping?nu har inte jag nå elit kunskaper när det gäller NOX produkter,men vad är det i dom som ens kommer i närheten av att vara doping klassat=/?
jag vet inte heller,därför ja tänkte om nån vis person här på formumet visste ?
mangemani
22-08-2005, 20:27
*inväntar svar*
userfriendly
22-08-2005, 20:49
aldrig hörttalas om..
" Nytric Oxide
Increase Nitrogen Retention. Induce Growth Hormone. Turn Any Whole Food Meal, Protein Powder or Meal Replacement...into an ANABOLIC POWERHOUSE For Muscle Growth! "
låter ju lite skummt...
varför inte bara köra på som alla andra?
Ninjasmurf
22-08-2005, 21:09
En kompis sa att Nytric Oxide var de närmsta man kunde komma doping som inte var olagligt, finns de nån hälsofara ?
var uppe nån artikel för några veckor sen där dom kom fram till att dessa produkter inte hjälpte ett skit...
Du får lite bättre pump.. brutala pumpar om du kör det exakt som man ska. Men nära doping lär det inte vara.
NO-produkter innehåller någon form av arginin, ex arginin-alfa-ketoglutarat.
Aminosyran arginin bryts ned till kväveoxid/NO ute i de fina blodkärlen och får dem till att öppna sig. Fina, öppna blodkärl leder fram mer blod till de arbetande musklerna vilket kan kännas som mer pump.
Det är absolut inte dopningsklassat.
Samma effekt öppnar de fina blodkärlen fram till svällkropparna i genitalierna ( utvecklar inte vidare ) vilket påstås ge mer erektion. Ifall NO-produkter fungerar där låter jag vara osagt :D
tack sverker då är jag nöjd =)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.