PDA

View Full Version : Dessa Bars, är det något att ha?

GymTT
21-08-2005, 16:31
Eller är det bara slöseri med pengar?

Weider? Fairing Recovery Bar?
Är någon vettig ur näringssynpunkt?

Tacksam

userfriendly
21-08-2005, 16:47
Eller är det bara slöseri med pengar?

Weider? Fairing Recovery Bar?
Är någon vettig ur näringssynpunkt?

Tacksam

Faringbars e jättebra o HUR GODA SOM HELST
Weider görs på kollagen o smakar skit..

lätt val va? ;)

Herkulez
21-08-2005, 16:48
fairing är riktigt goda och har bra innehåll, det är ju bättre än ingenting om du sitter framför datorn och inte har vin till msn.

brukar vara rätt dyra men som sagt, bra att ha med ifall du ska iväg och inte har tillgång till att laga mat eller ta med dig.

King Grub
21-08-2005, 16:49
Kolhydratkällorna är dom sämsta sådana man kan få i sig. Näringsmässigt finns det nog ingen bar som är annat än undermålig. Hur man kan få glukossirap och fruktossirap till bra förstår jag inte.

n1tro
21-08-2005, 17:00
Kolhydratkällorna är dom sämsta sådana man kan få i sig. Näringsmässigt finns det nog ingen bar som är annat än undermålig. Hur man kan få glukossirap och fruktossirap till bra förstår jag inte.

Finns det någon bar du rekommenderar? ;) Som mellanmål.

King Grub
21-08-2005, 17:01
Nej.

J_Hells
21-08-2005, 17:07
Nej.

Som godis då? För det är väl så man ska se det, "godis med näring".. Eller nåt.

King Grub
21-08-2005, 17:08
Ja, godis med bra protein. Men en bra måltid vet jag inte om jag skulle klassa en bar som, vare sig mellan- eller huvudmål. Jo, det vet jag förresten, och det skulle jag inte. ;)

GymTT
21-08-2005, 17:09
Varför kan ingen tillverkare göra en bar som är vettig :/

J_Hells
21-08-2005, 17:09
Varför kan ingen tillverkare göra en bar som är vettig :/

Troligtvis för att den skulle smaka så illa.

jean-wim
21-08-2005, 17:22
Varför kan ingen tillverkare göra en bar som är vettig :/Energikakan från Kalmar är utmärkt. Bara naturliga råvaror, inget kollagen eller transfetter. Hälften av kolhydraterna kommer från honung, resten från havre. Relativt billiga är de också.

Det är fortfarande för mycket socker för att vara ett bra mellanmål, men absolut bättre än en Snickers eller för den delen de "amerikanska" proteinkakorna med tjusiga omslagspapper.

Fatalist
21-08-2005, 20:19
Energikakan från Kalmar är utmärkt. Bara naturliga råvaror, inget kollagen eller transfetter. Hälften av kolhydraterna kommer från honung, resten från havre. Relativt billiga är de också.

Det är fortfarande för mycket socker för att vara ett bra mellanmål, men absolut bättre än en Snickers eller för den delen de "amerikanska" proteinkakorna med tjusiga omslagspapper.

Var hittar man sådana? Har jag faktiskt aldrig hört talas om, och jag bor ju i kalmar :D

jean-wim
21-08-2005, 20:31
Var hittar man sådana? Har jag faktiskt aldrig hört talas om, och jag bor ju i kalmar :DFinns lite varstans. Kolla deras hemsida. Intersport har deras bars, och nu tydligen Stadium också. Kostar 17-25 kr för en kaka.

Ekonom
21-08-2005, 20:39
När proteindrinkar inte ska stå färdigblandade längre än nån timme förstår jag inte hur en bar med vassle som givetvis är proteinpulver spätt med vätska kan anses OK... Gör alla konserveringsmedel att proteinet "håller sig" i barsen eller?

EiseltUK
22-08-2005, 12:07
När proteindrinkar inte ska stå färdigblandade längre än nån timme förstår jag inte hur en bar med vassle som givetvis är proteinpulver spätt med vätska kan anses OK... Gör alla konserveringsmedel att proteinet "håller sig" i barsen eller?

Det är när proteinet är vätska som bakteritillväxt startar. I en bar är vätskemängden inte något större problem och därmed inte baktirietillväxten. Stabilititeten på de långa proteinkedjona är för övrigt väldigt bra.

/ Henrik

Ekonom
22-08-2005, 12:52
ok

MasterChief
22-08-2005, 16:42
Jag skulle inte överleva utan mina Powerbars! Under ett långlopp är de suveräna. :thumbup: