PDA

View Full Version : Finns det kosttillskott som inte smakar brottarbyxa?

Twiggy
17-08-2005, 00:55
Hej!

Jag vill gärna ha förslag på kosttillskott som har en neutral smak. Vad är det som gör att tex Twinlabs gainers smakar så otroligt illa? Jag har försökt att blanda det med vatten, vatten+citron och filmjölk men det smakar fortfarande vansinnigt illa. Finns det proteintillskott som har en neutral smak? Är det någon som verkligen testat en sådan produkt (litar inte helt på etiketten)? Vilken typ av proteintillskott är bäst, vassle eller soya?

Hjälp, jag orkar inte trycka i mig 10 kokta ägg och 50 kotletter om dagen! (nåja, lätt överdrift)

aliquis
17-08-2005, 01:10
Vassle är bäst.

Proteinet smakar väl vad det smakar, plus eventuella smakämnen, svårt att göra något åt ursprungssmaken. Jag har ju dock bara ätit sojaprotein och av dem smakar naturell abs pro92 bäst.

Twiggy
17-08-2005, 01:28
Tack för förslaget! Jag tror att det är smaktillsatserna som smakar så illa. Sött och konstigt...

Berry
17-08-2005, 02:49
Det godaste rena vassleproteinet jag smakat var Designer whey, men så låg proteinhalten på ~70% också.

Davil
17-08-2005, 07:09
Vad jag minns så smakade inte twinlabs super gainer direkt bra.

Prova ett annat fabrikat nästa gång du köper, då får du pengar över till annat eftersom twinlabs produkter är onödigt dyra. 2 flugor i 1 smäll :)

replay
17-08-2005, 08:23
Vad säger ni? Jag har aldrig druckit en godare gainer än Twinlabs super gainer jordgubb, rent himmelsk smak! Ibland när man inte orkade hasa sig ner till gymmet så tänkte man på drinken och vips tränade man som kanin under parningstiden! Woho!

Beast
17-08-2005, 21:18
Optimum Nutrition 100% whey

Twiggy
17-08-2005, 23:52
Vad säger ni? Jag har aldrig druckit en godare gainer än Twinlabs super gainer jordgubb, rent himmelsk smak! Ibland när man inte orkade hasa sig ner till gymmet så tänkte man på drinken och vips tränade man som kanin under parningstiden! Woho!

*hulkljud* Det var just den som jag hade. Otroligt att man kan tycka så olika.

Förresten...finns det kosttillskott i portionsförpackningar? Som ett smakprov?

Kryss
18-08-2005, 01:12
Tycker alla Exell här på kolos webshop smakar väldigt bra, vanilj är väl den mest neutrala i sig