View Full Version : Träningsdrinken
Japp, svara på det alternativ som stämmer in på er och gärna varför ni tror det är bäst.
Själv så tar jag halva före och halva efter. Jag har för mig att king grub postade en rapport om att det var bäst och enda sättet att få reda på det stämmer är att prova själv
Det finsn de som smuttar under hela passet också. Det gör jag ibland. Annars är det halva före och halva efter som gäller för min del.
Klarar man av att träna med en halv gainer i magen så är det gissningsvis att föredra, själv så brukar jag börja dricka när det är en stund kvar av passet och det bara är småövningar kvar.
Ninjasmurf
16-08-2005, 21:03
1/4 till 1/3 del innan resten efter
spacedog
16-08-2005, 21:04
Jag dricker hela efter. Har provat att ta den före, men det var inget vidare att träna med den i magen.
King Grub
16-08-2005, 21:06
Du kanske använde för lite vatten, så du hade den i magen?
Jag tar hela efter passet.
Det är inte optimalt, men det är essentiellt
spacedog
16-08-2005, 21:09
Du kanske använde för lite vatten, så du hade den i magen?
Kanske det, kanske. Jag minns inte. Jag testade en eller två gånger, men bestämde mig för att det var trevligare att smutta i mig den efter passet. Om det nu inte råkar vara optimalt så får jag väl leva med det.
Hela efter passet.
Bryr mig inte om hurvida det är optimalt eller icke.
King Grub
16-08-2005, 21:16
Jag tar oftast ingen alls. :D
Gör som jag säger, inte som jag gör! *grr27*
Ibland använder jag rena essentiella aminosyror efter träning, innan jag går hem och äter mat.
Efter totalt glykogentömmande, långa konditionspass, tycker jag Vitargo är bäst.
Do as I say, not as I do! Låter mycket tuffare!:)
Själv börjar jag smutta i mig en drink efter första arbetssettet. När den är slut så väntar jag några min, sedan börjar jag smutta på en till.
Jag gillar mutta....EH, Smutta menar jag!:D
Passar in och tror är bäst är inte samma sak. Jag dricker den före om jag känner mig misspepp/hungrig och tar resten under/efter, men har jag ätit så jag är nöjd kanske jag bara tar den efter, osv. Tror inte det spelar så stor roll när man är så ooptimal som jag är ändå. Smutta borde ju inte kunna vara sämre än vid enstaka tillfällen, men det blir ju omständigare, om man nu inte kör protein och kolhydrater i vanliga vätskan.
Jag tar hela efter passet.
Det är inte optimalt, men det är essentielltnej?
Do as I say, not as I do! Låter mycket tuffare!:)nej igen :D
enda anledningen till att jag inte smuttar under passet är att det blir för mkt att bära runt på. En flaska gainer i ena handen och en flaska vatten i den andra. Det ser för seriöst ut :D
Ibland använder jag rena essentiella aminosyror efter träning, innan jag går hem och äter man.
Efter totalt glykogentömmande, långa konditionspass, tycker jag Vitargo är bäst.
Hur långa konditionspass? Vilka konditionspass? :) Det är ju inte så att du kör HII T i en timme? :D Eller efter dina simpass kanske?
King Grub
16-08-2005, 22:05
Det blir simning, cykling eller trappmaskin. Jag kör allt från 30 till 100 minuter, om jag känner för det. På trappmaskin blir det alltid intervaller, då det finns inbyggda program. Givetvis det jobbigaste programmet (9 av 9) med högsta hastigheten (12 av 12). :hbang: :D
Vid längre pass märker jag en klar skillnad i återhämtning med Vitargo som kolhydratkälla, särskilt om jag skall träna igen inom 24 timmar.
nej?
Betyder att jag gör det bästa av situationen.
mini_Arnold
17-08-2005, 07:21
halva drinken halvvägs in i passet och resten efter.
Känns bäst så bara
Betyder att jag gör det bästa av situationen.
Om du menar det så vet du inte betydelsen av essentiellt.
Om du menar det så vet du inte betydelsen av essentiellt.
Jag är rätt säker på att Sverker vet vad det betyder. Det är ingen höjdare att vara diabetiker träna hårt i 1-1,5 timme och sen inte äta.
Mat 60 min innan träning, Vassleprotein 30 min innan träning, Maltodextrin direkt innan träning, Gainer efter träning (dricker den på 30min) mat 30 min efter jag avslutat Gainern, mat varje timme i en 3 timmarsperiod efter passet.
KLAR!
:)
Mat 60 min innan träning, Vassleprotein 30 min innan träning, Maltodextrin direkt innan träning, Gainer efter träning (dricker den på 30min) mat 30 min efter jag avslutat Gainern, mat varje timme i en 3 timmarsperiod efter passet.
Att du pallar... ditt upplägg tycks vara mest optimalt, man kan ju teorin bakom hur man optimerar proteinsyntes, glykogeninlagring etc, men vem orkar mäta upp pulver, gå och äta 3-4 ggr. på tre timmar, tänka på att dricka gainer när man är på gymmet etc..??
Coolt med de som har den orken! Själv säger jag mej själv att jag ska göra det, men finner mig själv liggandes 1-2 timmar i soffan efter gymmet, däst av min gainer och väldigt ohungrig, jag tar hela efter träningen altså och äter tidigast två timmar efter den gainern, jag är förbannad med egenskapen att bli mätt av gainer så jag får inte ner någon mat på två timmar efter den...
Har även hållt på och mixtrat med att dricka malto+vassle före passet och under, men känns som jag har en kebabtallrik i magen, så de passen har blivit riktigt slöa... den ev. positiva effekt fördrinken har, har således raderats av den minskade intensiteten under passet, har ibland även fått uppstötningar.. Nä, 1g. malto /kg. kroppsvikt + ca 30g. fastway efter träningen är vad jag kör.
Att du pallar... ditt upplägg tycks vara mest optimalt, man kan ju teorin bakom hur man optimerar proteinsyntes, glykogeninlagring etc, men vem orkar mäta upp pulver, gå och äta 3-4 ggr. på tre timmar, tänka på att dricka gainer när man är på gymmet etc..??
Coolt med de som har den orken! Själv säger jag mej själv att jag ska göra det, men finner mig själv liggandes 1-2 timmar i soffan efter gymmet, däst av min gainer och väldigt ohungrig, jag tar hela efter träningen altså och äter tidigast två timmar efter den gainern, jag är förbannad med egenskapen att bli mätt av gainer så jag får inte ner någon mat på två timmar efter den...
Har även hållt på och mixtrat med att dricka malto+vassle före passet och under, men känns som jag har en kebabtallrik i magen, så de passen har blivit riktigt slöa... den ev. positiva effekt fördrinken har, har således raderats av den minskade intensiteten under passet, har ibland även fått uppstötningar.. Nä, 1g. malto /kg. kroppsvikt + ca 30g. fastway efter träningen är vad jag kör.
:thumbup:
hubbabubba
17-08-2005, 14:47
Tar hela efter passet (1L mjölk) men förr körde jag halva innan å halva efter, då jag hade proteinpulver ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.