View Full Version : farligt kosttillskott?
För ca 2 veckor sedan diskade jag rent broshans burk med 1,5år gammalt kosttillskott och hällde sedan i mitt färska. När jag kom till träningen och blandade fick jag fram en ljusrosa färg och kände av jordgubbslukt från gainern. (broshans gamla smak var jordgubb).
Hur kommer detta sig? jag diskade burken ordentligt och ändå händer detta?
Jag undrar om det kan vara farligt att dricka gainern i detta fallet, eller blir det bara så att den lilla mängd som kan ha kommit med på något mystiskt sätt bara är "död" näring och ofarlig?
Frågar för att vara på den säkra sidan..vill inte bli sjuk eller så. Sen vore det synd att slänga 2kg färskt pulver :(
För ca 2 veckor sedan diskade jag rent broshans burk med 1,5år gammalt kosttillskott och hällde sedan i mitt färska. När jag kom till träningen och blandade fick jag fram en ljusrosa färg och kände av jordgubbslukt från gainern. (broshans gamla smak var jordgubb).
Det kanske var som så att din gainer var jordgubb. ;)
Det kanske var som så att din gainer var jordgubb. ;)
Så kan det vara..men å andra sidan så har jag använt det i 2 månader och det står Vanilj smak med stora bokstäver på säcken.
Mina diskade shakers luktar jordgubb om man luktar noga, detta trots nogran diskning. Lukten kan bli kvar i plasten.
Mitt svar är att det inte är några problem för din del, jag hade inte slängt det nyköpta pulvret.
Ninjasmurf
16-08-2005, 21:02
aromämnerna är nog ganska stabila och kan sitta kvar längre...
vilket är bra då ens gainer får en intressant smakutveckling under åren
så enligt er är det ingen fara? gainern får lite rosa färg och luktar jordgubb..
kan även nämna att jag blandade lite dåligt och såg ett par röd/rosa fläckar/klumpar i gainern också.
mangemani
16-08-2005, 21:36
så enligt er är det ingen fara? gainern får lite rosa färg och luktar jordgubb..
kan även nämna att jag blandade lite dåligt och såg ett par röd/rosa fläckar/klumpar i gainern också.
nej det är inte farligt,så du kan vara lugn.
använder en gaino max burk för att ha protec och annan protein i och den burken var den absolut första burken jag köpte när jag började med min träning,dvs många år tillbaks nu.
Okej. skönt =) ville helst inte slänga en stor del av pulvret
en fråga bara...spelar det någon roll att det gamla pulvret som låg i burken har gått ut sedan 1,5år tillbaka? farligt? eller får det någon effelt på min gainer?
mangemani
18-08-2005, 14:27
en fråga bara...spelar det någon roll att det gamla pulvret som låg i burken har gått ut sedan 1,5år tillbaka? farligt? eller får det någon effelt på min gainer?
du var mej en "hälso rädd" person du;)
har du diskat ur den så är det lugnt:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.