PDA

View Full Version : Proteintillskott och gaser...

Yes
14-08-2005, 01:55
Är jag ensam om att få infernaliska tarmgaser av proteintillskott, eller är det normalt att magen vill explodera typ var femte minut? Hursomhelst börjar det bli rätt jobbigt så jag önskar tips på hur man kan råda bot på det. Fan, fortsätter det såhär kommer jag snart stängas ute från alla offentliga platser och kanske t.om. sättas i karantän. :D

E.S
14-08-2005, 02:20
Misstänker att folk kommer rekommendera dig att blanda ut dina drinkar med mer vatten. Jag vet inte den exakta mängden, men prova att göra en drink med dubbel vattenmängd, för att utesluta det som problem.

raZmus
14-08-2005, 05:06
Om jag inte är helt missinformerad så är det även så att det främst är vasslekoncentrat som ger såna beskymmer. Testa med ett isolat eller hydrolysat.

Liten Men Fet
14-08-2005, 10:52
Är jag ensam om att få infernaliska tarmgaser av proteintillskott, eller är det normalt att magen vill explodera typ var femte minut? Hursomhelst börjar det bli rätt jobbigt så jag önskar tips på hur man kan råda bot på det. Fan, fortsätter det såhär kommer jag snart stängas ute från alla offentliga platser och kanske t.om. sättas i karantän. :D

Jag hade tidigare problem med det, då blandade jag med mjölk och hade ett annat märke än vad jag har idag. Jag var tvungen att stänga in mig på rummet och öppna fönstret så illa var det.
Jag vet inte vad det berodde på för jag är inte laktosintolerant och numer har jag inga problem alls, blandar med vatten nu för jag orkar inte släpa mjölk till gymmet.
Prova med vatten istället för mjölk och späd ut den mer än du brukar.

Såg att det inte stod om du blandade med vatten eller mjölk...

Yes
14-08-2005, 15:17
Jag provade späda ut det, men den största skillnaden blev nog smaken. Det gör ingen skillnad om jag blandar med vatten eller mjölk, så jag brukar föredra mjölk. Pulvret är också ett isolat...

Arnesson
14-08-2005, 15:28
Jag får mycket gaser när jag äter mycket protein överhuvustaget. Spelar ingen roll om jag inte använder pulver.

Davil
14-08-2005, 15:35
Blanda rikligt med vatten som du har tillsatt direkt innan förtäring.
Drick inte upp allt i ett svep.
Drick långsamt.

Mina råd.

blekfet2
14-08-2005, 15:37
jag hade samma "problem" när jag för körde igång med proteinpulver......ge det nån vecka, min kropp vande då sig

(kört igång med kreatin i förrgår, mår lite konstigt typ hela tideb, dricker ändå hyfsat med vatten)?

mula
14-08-2005, 16:19
Jag provade späda ut det, men den största skillnaden blev nog smaken. Det gör ingen skillnad om jag blandar med vatten eller mjölk, så jag brukar föredra mjölk. Pulvret är också ett isolat...

Många personer är känsliga mot sötningsmedel, tex Aspartam och Acesulfam. Kolla om ditt protein innehåller det.

Sverker
14-08-2005, 17:20
Många personer är känsliga mot sötningsmedel, tex Aspartam och Acesulfam. Kolla om ditt protein innehåller det.

På vilket sätt då ?

ETK_TIS
15-08-2005, 11:18
Förslag 1 är att hitta ett pulver med lägre halt av laktos , om inte det fungerar , blanda med vatten , och om det ger gaser , gå till Hällsokosthandlaren , och fråga efter matsmältnings enzymer .

Yes
16-08-2005, 15:32
Nu har jag provat lite svagare blandning och att dricka saktare. Det gör lite skillnad. Attackgaserna håller inte i sig lika länge.

Jag har kört med proteintillskott i snart 4 veckor, så jag borde ha vant mig vid det här laget.
Sötningsmedel är inget problem. Jag kan hinka Cola Light utan några större problem.
Pulvret skall vara laktosfritt, men eftersom jag kan hälla i mig mjölk utan problem så lär magen klara av laktos hur fint som helst.

Det som återstår att prova är väl matsmältningsenzymer. Jag hoppas det hjälper, för det är lite jobbigt att ha ont i magen och förpesta omgivningen.