View Full Version : Funkar T3
finns säkert massa varianter.. men ************* har ett preparat som heter T3 som ska vara bra vid deff.. har något me skölkörtelhormonet att göra
Om det funkar eller ej det vet jag inte. Men det som gör mig heligt förbannad är namnet de har på produkten.
Herkulez
09-08-2005, 13:57
närå sskojja ba, man ska inte leka med den skiten (riktiga då)
T3 som du menade är nog totalt verkningslöst, polaren körde och märkte inte ett skit, vilket jag hade förväntat mig. Kommer nog komma folk här och säga att man inte ska leka med det kostillskottet för det kan sänka dina egna thyroidvärden och bla bla men kan nog lova att det är alldeles för svagt för att kunna göra det.
murmeldjur
09-08-2005, 21:42
det e väl en jäkla tur att det är för svagt.. inte kul för folk som överdoserar annars..
närå sskojja ba, man ska inte leka med den skiten (riktiga då)
T3 som du menade är nog totalt verkningslöst, polaren körde och märkte inte ett skit, vilket jag hade förväntat mig. Kommer nog komma folk här och säga att man inte ska leka med det kostillskottet för det kan sänka dina egna thyroidvärden och bla bla men kan nog lova att det är alldeles för svagt för att kunna göra det.
Joo, det är säkert för svagt! Men då också för svagt för att ge de positiva effekterna!;)
Joo, det är säkert för svagt! Men då också för svagt för att ge de positiva effekterna!;)
Precis.. och här kommer det riktigt fula i hela konkarongen..
Om det är effektivt - då är det även farligt.. är det ofarligt - då är det ineffektivt. Det enda sättet att komma runt problemet är att.. inte köpa skiten.
Herkulez
10-08-2005, 10:44
ja, skrev ju att det är nog totalt verkningslöst.
ja, skrev ju att det är nog totalt verkningslöst.
jojo, ville bara påpeka en poäng! Vilket Pez gjorde med.
Precis.. och här kommer det riktigt fula i hela konkarongen..
Om det är effektivt - då är det även farligt.. är det ofarligt - då är det ineffektivt. Det enda sättet att komma runt problemet är att.. inte köpa skiten.
ok .. då kan man generellt säga att alla kosttillskott är helt onödiga..
förutom basprodukter såsom protein druvsocker osv.
allt annat är bara skit.. så ska man köra sånt ., kan man lika gärna köra riktiga grejjer
ok .. då kan man generellt säga att alla kosttillskott är helt onödiga..
förutom basprodukter såsom protein druvsocker osv.
allt annat är bara skit.. så ska man köra sånt ., kan man lika gärna köra riktiga grejjer
Nej. Men i detta fallet så hävdas det att produkten direkt påverkar ens sköldkörtel, inget jag skulle labba med.
Var fan kom kosttillskott generellt in i bilden? Här diskuterade vi ett specifikt tillskott med väldigt specifika hävdade verkningsmekanismer och effekt..
Kolla på innehållsförteckningen på San's T3 och läs sedan detta urdraget ur en pilotstudie:
"Guggul is also widely promoted as a weight-loss agent that supposedly enhances thyroid function. However there is little evidence that it actually affects the thyroid, and a small double-blind trial found it no more effective than placebo for weight loss."
Antonio J, Colker CM, Torina GC, et al. Effects of a standardized guggulsterone phosphate supplement on body composition in overweight adults: a pilot study. Curr Ther Res. 1999;60:220-227.
Läser man sedan generalagentens försäljningsargument; "det som testosteron och tillväxthormon är för muskelbyggande" ...så kan man vara ganska säker på att tillskottet är överhypat och säljs med högst tvivelaktiga försäljningsargument. Man behöver inte ens vara normalbegåvad för att inse att dom argumenten är rent nonsens.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.