View Full Version : Gainer eller bara protein?
Har ett tag käkat whey 80 proteinpulver ett tag, som ja blanda med dextropour.
Nu ere slut och det var nån månad sen. Tänkte ta tag i träningen nu igen efter studenten och köpa ett större lager av nåt.
Men vaad?
Tyckte det va lite dyrt och drygt att blanda me dextropur då jag fick hälla i mig så mycke efter varje pass och köpa nytt paket typ varje vecka.
Ska jag hellre köpa färdigblandad gainer som (gainer pro) eller köpa whey 80 igen?
Tänkte också ta lite varje morgon som jag gjort tidigare.
Nåå? :)
Köpa en säck maxtro är inte på tal!
Köpa en säck maxtro är inte på tal!
malto då?! ;D Sorry va tvungen..
Sparrisen
06-06-2005, 23:33
vad är problemet? Tänker du inte köpa malto i storpack och inte heller inköpa annat snabbt socker och blanda med prottet, så måste väl ända alternativet vara färdigblandad gainer?
malto kanske det heter :)
fan e maxtro?
Men ivf... Du ska ju helst inte dricka gainer på morgonen, bara efter träningen helst.. Men handla större påse Gainer o en liten påse protte som du har te morgonen?? Annars fåru la köra på med dextrot...
Sparrisen
06-06-2005, 23:34
Tänkte också ta lite varje morgon som jag gjort tidigare.
Tja, det skulla jag inte göra om jag var du, iaf inte sockret. Personligen skulle jag inte ta vassle heller.
Ska du köpa protein, bör du även köpa någon kolhydratkälla också då man får som bäst effekt om man tar dessa tillsammans. Malto och druvsocker är ju några utav de bättre kolhydratkällorna, så det är lite synd att utesluta dem. I ditt fall är en färdigblandad gainer den mer lämpade lösningen då du får både protein och kolhydrater. Men sedan är frågan hur bra det är att inta snabba kolhydrater på morgonen?
W-NetAlm
06-06-2005, 23:35
Hmm de beror på vad du har för mål ? . Ta en gainer om du Satsar på viktökning ; )
Peace.
Sparrisen
06-06-2005, 23:36
Det känns enligt mig bara dumt att käka pulver övriga tider på dygnet än just vid träningen. Är vanlig mat. Ägg till frukost är jätte-gott, så även skinkmackor och mjölk.
Sparrisen
06-06-2005, 23:36
Hmm de beror på vad du har för mål ? . Ta en gainer om du Satsar på viktökning ; )
Peace.
konstigaste rådet på länge... :confused:
Så ska jag forsätta med att blanda me dextropur. Men det blir så störigt mycke pulver och vatten att halsa i sig efter varje pass. Gainer vore lättsammast.
Sen dyrt med ett nytt paket varje vecka/varannan.
Men protein på morgonen vill ja också ta ju, dock inte som gainer.
Sparrisen
06-06-2005, 23:41
Så ska jag forsätta med att blanda me dextropur. Men det blir så störigt mycke pulver och vatten att halsa i sig efter varje pass. Gainer vore lättsammast.
Jamen köp då en gainer och ät 2 kokta ägg med lite mackor eller havregrynsgröt till frukost då! Svårare är det inte ser du.
Fan va svårt de ska bli!!!!
ååååååh
Ta lite prottepulver i mjölk på morgonen då om du nu "måste" ha ditt proteinpulver på morgonen. Men då får du ta att det kommer gå åt och att det kostar o köpa nytt.
Och hur dyrt äre med ett paket dextropur i veckan? kostar en tjuga.
Druvsocker/malto är KATASTROF förutom efter tung fysisk ansträngning, så om ingen håller en pistol mot ditt huvud ska du helst bara ta det efter det.
Kör nog på proteinpulver (whey 80) igen då...så jag kan köpa tillsamans med polare.
Men gör jag rätt då jag blandar i runt 20 g i shakern, samt typ 1,5 dl dextropour.
Sen vatten typ enda upp. Tycker det blir så sjukt mycke att dra i sig efter varje pass.
Det står beskrivet i massa trådar om hur mkt du ska ta, har inte siffrorna i huvudet och vill inte ge dig fel råd.
Kolla runt här och i näringsdelen.
ca 0,8 - 1g kolhydrater/kg kroppsvikt. 0,2g protein/kg kroppsvikt.
Annars så finns det att köpa mindre paket malto. tex 2 kg
www.humle.se
Blir nog gainer. Sen nu är det ju sommar och jag e utan jobb så jag har nog tid att äta en stadig frukost.
Blir nog gainer. Sen nu är det ju sommar och jag e utan jobb så jag har nog tid att äta en stadig frukost.
:thumbup:
Sparrisen
07-06-2005, 20:37
Klokt
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.