PDA

View Full Version : Köpa från eBay, enorma problem

Depzon
06-06-2005, 18:17
Nån som brukar köpa kosttillskott på eBay (från säljare i USA)? Jag har vunnit typ 4-5 auktioner, betalat, men grejerna kommer för fan aldrig fram!

Jag har eBayat en jäkla massa genom åren, och nästan aldrig haft problem. Men just vad det gäller kosttillskott, så kommer grejerna helt enkelt aldrig fram! Ingenting annat har tagit så lång tid som dessa satans tillskott alltså. Är det så att tullen snor det i tron om att det är anabola eller? Eller är säljare av kosttillskott av någon anledning mindre pålitliga än säljare av andra saker? Haha

reinholdsson
06-06-2005, 18:41
Det är inte så att de skickar grejerna med ground-mail då? Kan ju ta upp till 10 veckor har jag hört.

Depzon
06-06-2005, 18:45
I ett fall var det snack om 2-3 dagar, det har gått ca en vecka. I ett annat fall var det snack om 5-7 dagar, har gått över två veckor. I de andra fallen minns jag inte vad det var snack om, för det var så länge sen :( Grov övertid på allting i alla fall.

Man and Machine
06-06-2005, 19:26
Kanske dags att lugna sig så det inte helt plötsligt står 100 kilo prott utanför dörren ;)

Det är väl inte ovanligt att leverans tiden blir längre än uttalat. Har iofs aldrig bestället från e-Bay men jag har nog aldrig fått mina grejor i tid.

Prankie
06-06-2005, 19:37
Tullen är djävulens påfund. Första gången var det en rustning från Korea jag beställde. Valde extra snabb leverans så det skulle ta en vecka. Mycket riktig så kom det till stockholm efter 5 dagar, sen var paketet där i en månad av nån anledning. Telefonsamtal från tillbaka gav inte heller så mycket. Senare kostillskott från USA, extra snabb leverans där också. 4dagar till stockholm, 13 dagar extra plus 41% pålägg...

Depzon
06-06-2005, 21:05
Prankie, jag tror inte grejerna har nog stort värde för att det ska bli någon tullavgift på dem. Men är det vanligt att de öppnar paket bara sådär utan vidare?