View Full Version : Viktökning av kreatin
Går man upp märkbart i vikt av kreatin? Har gått upp denna deffvecka och det enda jag ändrat mot tidigare är att jag kört kreatin, har för mig att kreatin binder vatten som gör att man går upp.
WHITEFOLKS
03-06-2005, 01:28
är väl hyfsat personligt men nog binder man en del vätska när man använder kreatin. Som vanligt är det spegeln som gäller! ;)
King Grub
03-06-2005, 07:08
har för mig att kreatin binder vatten som gör att man går upp.
Det är ett av syftena! Vatten i muskulatur = starkare.
Fultjack
03-06-2005, 09:10
jag brukar gå upp mellan 2-5 kg under en "kur", så det är helt normalt
Som vanligt är det spegeln som gäller! ;)
Binder man vätska borde man se fetare ut också.
King Grub
03-06-2005, 10:20
Skillnad på att binda vätska i muskulaturen och under huden...
Jag brukar känna mig lite plufsigare runt magen :D men de försvinner när man slutat med kreatinet :thumbup:
Skillnad på att binda vätska i muskulaturen och under huden...
Så det är tvärtom...man ser mer muskulös ut med vätska i muskulaturen?
mangemani
03-06-2005, 12:42
Binder man vätska borde man se fetare ut också.
kan hända att du börjar se lite pluffsigare ut i ansiktet samt att resten av ditt fett också blir lite pluffsigt.
Metal_boy_
03-06-2005, 13:06
har aldrig märkt något nämnvärt. Körde min första kreatinkur under deffen nu. Har aldrig kört nån kur innan.
Pudzianovski
03-06-2005, 14:27
Jag går upp 1-2 kg. Absolut ingen synbar skillnad. Tror inte du behöver oroa dig.
Pressarn
06-06-2005, 20:04
Jag svällde upp som en ballong i ansiktet och gick upp 4kg. Allt försvann när jag slutade använda det. Aldrig mer för mig.
W-NetAlm
06-06-2005, 23:42
hmm , man får ju större ork under träningpasset och bättre effekt men jag tror inte att du går upp i vikt så sepciellt märkbat. men iof de kommer ju in vatten i musklerna så . men njae.
Sparrisen
07-06-2005, 16:07
Går man upp märkbart i vikt av kreatin?
Vissa gör det, andra inte. Det är ganska individuellt.
Mina egna tankegångar ang kreatin är dock:
Man vet egentligen inte vilka bieffekter kreatin kan ha. Även om det gjorts undersökningar är inget egentligen solklart. Jag har använt mig av kreatin under ett års tid, och märkte resultat. Jag har dock sedan dess valt att helt avstå från kreatin. Varför? Jo därför att jag inte anser mig vara i behov av den lilla effekt som det ger. Så långe jag inte är elitidrottsman och jagar gram muskler eller hundradelar hit och dit så trycker inte jag att kreatin behövs, övehuvudtaget. Det är givetvis min högst personliga åsikt. Samtidigt som jag alltså känner att jag inte går miste om något så slipper jag de eventuella biverkningar som kreatin kan ha.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.