View Full Version : kreatin = sjuk
andykungen
02-06-2005, 10:42
Tjo nu e det så här att jag har börjat med min kreatin kur är är på 4dagen idag. och nu har jag gått och blivit sjuk , ska jag bara fortsätta lr ska jag lägga av? , kan iaf inte träna som jag mår nu halsen brännnnnner
Tjo nu e det så här att jag har börjat med min kreatin kur är är på 4dagen idag. och nu har jag gått och blivit sjuk , ska jag bara fortsätta lr ska jag lägga av? , kan iaf inte träna som jag mår nu halsen brännnnnner
Jag själv märkte att jag vid varje ny kreatin-omgång blev krasslig och sjuk förut... Men efter att ha börja käka flera frukter varje dag, äter mer grönsaker och fiskolje-piller 3/dag så har jag inte blivit sjuk igen !
Antagligen är det så att när man käkar kreatin så kör man extra hårt i gymmet och har man då slarvat med vitaminer/antioxidanter och sömnen så blir man lättare förskyld och sjuk.
Jag slutade med kreatinet då jag var sjuk, så körde jag igång från början när jag var frisk igen.
mvh.
Jag själv märkte att jag vid varje ny kreatin-omgång blev krasslig och sjuk förut... Men efter att ha börja käka flera frukter varje dag, äter mer grönsaker och fiskolje-piller 3/dag så har jag inte blivit sjuk igen !
Antagligen är det så att när man käkar kreatin så kör man extra hårt i gymmet och har man då slarvat med vitaminer/antioxidanter och sömnen så blir man lättare förskyld och sjuk.
Jag slutade med kreatinet då jag var sjuk, så körde jag igång från början när jag var frisk igen.
mvh.
Kinggrub kommer säkert med nån forskningsrapport som säger att man inte blir förkyld av nåt annat än virus o därav inte kan bli mer förkyld om man kör tex kreatin =) men måste fan instämma med dig jag har aldrig vart sjuk men på slutet börjat med kreatin proudukter o fan åker på dunder förkylningar som aldrig förr.... vette fan vad man ska göra för emellan sjukdomarna gör man ju bra ökningar med kreatin hehe
skeletron
02-06-2005, 11:44
Jag hade nog skippat kreatinet tills jag blev frisk, eftersom du bara tagit det 4ggr så kan det lika gärna vara värt att börja om efteråt?
andykungen
02-06-2005, 12:45
Ska jag sluta med kreatinet tills jag är frisk igen eller ? har tagit 20/25ml dagligen i 3 dagar , sen imorse tog jag 5ml .Men ska jag skippa ta kreatin nu när jag e sjuk ? och hur ska jag göra sen när jag ska börja ? ska jag börja med 5 ml dagligen när jag e frisk ? *rolleyes*
Kinggrub kommer säkert med nån forskningsrapport som säger att man inte blir förkyld av nåt annat än virus o därav inte kan bli mer förkyld om man kör tex kreatin =) men måste fan instämma med dig jag har aldrig vart sjuk men på slutet börjat med kreatin proudukter o fan åker på dunder förkylningar som aldrig förr.... vette fan vad man ska göra för emellan sjukdomarna gör man ju bra ökningar med kreatin hehe
Herregud, man blir inte förkyld av kreatin.. om så vore fallet så vore det inte lämpligt för försäljning utan klassat som bio-vapen.. :D
Att man drar på sig en förkylning under en kreatinkur (som löper under 1-2 månader) är ju inte direkt en högoddsare, speciellt som (som tidigare nämnts) de flesta tränar hårdare och sliter mer på kroppen/immunförsvaret genom den lilla reella samt stora psykologiska skjuts som kreatin oftast innebär.
Till frågan.. käka på eller avbryt och börja igen när du är frisk.. det är snarast en kostnadsfråga - har du råd så är det bara att käka på.
andykungen
02-06-2005, 13:08
Nej asså jag har råd att käka men e det bra nu när jag e sjuk ? om det är okej så äter jag på :P
King Grub
02-06-2005, 13:09
Nej asså jag har råd att käka men e det bra nu när jag e sjuk ? om det är okej så äter jag på :P
Det händer inget otrevligt om du fortsätter med det.
andykungen
02-06-2005, 13:20
Bra tack så mkt
King Grub
02-06-2005, 13:50
75% av dom infekterade utvecklar symptom - 25% av dom infekterade gör det inte. Risken kanske blir större att man hamnar bland dom 75? Blir man smittad blir man nästan helt säkert förkyld, men alla smittade utvecklar inte symptom.
andykungen
02-06-2005, 13:52
fattar inte va du menar :) hehe
King Grub
02-06-2005, 13:55
Jag svarade på något som en annan medlem skrev - något som han senare tagit bort av någon anledning.
Herregud, man blir inte förkyld av kreatin.. om så vore fallet så vore det inte lämpligt för försäljning utan klassat som bio-vapen.. :D
Att man drar på sig en förkylning under en kreatinkur (som löper under 1-2 månader) är ju inte direkt en högoddsare, speciellt som (som tidigare nämnts) de flesta tränar hårdare och sliter mer på kroppen/immunförsvaret genom den lilla reella samt stora psykologiska skjuts som kreatin oftast innebär.
Till frågan.. käka på eller avbryt och börja igen när du är frisk.. det är snarast en kostnadsfråga - har du råd så är det bara att käka på.
Ja, det var så jag menade med min lilla teori om varför man blir sjuk då man kör med kreatin. Man tränar helt enkelt hårdare och sliter mer på sitt imunförsvar. Kreatinet i sig har inget med själva sjukdomarna att göra.
Som sagt så har jag inte blivit sjuk efter att ha skärpt intaget av frukt&grönt + extra vitamintillskott och börjat med fiskolja. Förr var det mer en regel än undantag att bli förskyld när jag körde hårdare på gymmet, och hårdare körde jag när jag började en ny kreatinperiod.
Jag anklagar alltså inte kreatinet, jag anklagar mig själv.
mvh.
Det händer inget otrevligt om du fortsätter med det.
Förutom att man inte tjänar något på det och att det kostar pengar. Eller?
Jag käkade iaf inte kretain då jag var sjuk, anledningen var att jag inte fann någon anledning med att äta kreatin vid sjukdom helt enkelt.
mvh.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.