PDA

View Full Version : kessela+ala

Jocke77
01-06-2005, 20:27
kan de vara något ? tänkte mest eftersom man får ett höjt insulinpådrag i samband med t.ex kesella.ala ska ju balansera insulinnivåerna

Nadja
03-06-2005, 20:21
Det skulle jag åxå vilja veta.

Men! Jag har "lärt mig" att inte ta ALA i samband med måltider som innehåller mkt lite kolisar (som kesella), därför att ALA sänker blodsockret. Inga kolisar i måltiden+ ALA--> trött ?!?

Men jag är ingen ALA-expert, så det kan ju vara galet..

MVH, Nadja

Pdaddy
03-06-2005, 22:47
Det skulle jag åxå vilja veta.

Men! Jag har "lärt mig" att inte ta ALA i samband med måltider som innehåller mkt lite kolisar (som kesella), därför att ALA sänker blodsockret. Inga kolisar i måltiden+ ALA--> trött ?!?

Men jag är ingen ALA-expert, så det kan ju vara galet..

MVH, Nadja

Jo du har rätt där Nadja att man blir trötter :D .
Men tänk då de som tokdeffar med ALA, de går runt å är suåersega, men de e smällar man får ta helt enkelt om man doserar ALA högt.
Ju mer desto effektivare kan man säga, men man bör ju hålla sig till rimliga gränser..

JA körde ca 6 kapslar om dan á 250mg

M

mangemani
03-06-2005, 22:54
tar enbart ALA innan dom "stora" måltiderna(dvs dom måltider som består av mycket kolhydrater och proteiner).

testade på i början att ta det till mellanmålen med där jag inte åt så mycket kolhydrater och resultatet blir som dom andra skriver,man blev trött och hängig.

thomast
04-06-2005, 12:34
Vad är ala egentligen bra för, finns det några undersökningar som visar att det fungerar?
:eating:

magicteddy
04-06-2005, 13:01
Ala , liponsyra. lagrar in kolhydrater bättre och förbättrar upptaget av kreatin. men om det funkar är en annan sak

Pdaddy
04-06-2005, 13:16
Ala , liponsyra. lagrar in kolhydrater bättre och förbättrar upptaget av kreatin. men om det funkar är en annan sak

Funkar g;r det garanterat :thumbup:

magicteddy
04-06-2005, 15:07
gött , beställde ala för ett tag sedan tänkte prova :naughty: :naughty:

Sverker
04-06-2005, 16:16

Visst fungerar ALA. Det är synnerligen potent också.
Det är bara till att vandra runt på PubMed...men vandringen blir lång :D