View Full Version : Hur smakar 'neutralt' proteintillskott?
Jag har provat lite olika smaker på proteintillskott men jag tycker att alla varit alldeles för söta, så pass söta att jag måste blanda ut de med dubbelt så mycket mjölk. Jag är lite känslig just när det gäller 'sött'. Jag undrar om neutralt proteintillskott smakar mycket (skit)? Smakar det ingenting eller är det en vidrig eftersmak? Jag tänkte att annars kunde jag blanda ut neutral smak med lite fun-light så som jag tycker det blir lagom sött?
Vad tror ni?
neutralt smakar minst sagt babianstjärt...
Inget för kräsna ;)
Tror du babianstjärtssmaken kan dölja med att tillsätta oboy eller fun-light? Eller är det fortfarande bättre att köpa äckligt färdig smaksatt?
EiseltUK
30-05-2005, 20:42
Babianstjärtsprotein är inte att rekommendera. :D
Använd istället ett rent vassleprotein med minimal halt fett och laktos så blir smaken ganska okej och du kan lätt blanda med Fun Light. Jag testade detta senast förra veckan och fick till det riktigt bra.
/ Henrik
Funderade på American whey, vad tror du om det?
Chandler
31-05-2005, 10:00
Naturellt vassle är absolut inget problem för härdade smaklökar. Smakar lite udda, men inga som helst problem att få ner!
Naturellt soja är en annan historia... :naughty: Visst går det att blanda i vatten och dricka, men det krävs lite motivation.
Henrik : varför har ni inte kvar Hi-Whey ? Det smakande hallonpaj om man gämför med andra pulver !
Provade naturell nu, inga problem. Kan drickas rent med en viss bismak av unken mjölk, men med funlight eller oboy är det nemas problemas.
EiseltUK
31-05-2005, 12:36
Henrik : varför har ni inte kvar Hi-Whey ? Det smakande hallonpaj om man gämför med andra pulver !
Den var så dyr, både i inköp och utpris att det kändes svårt att motivera varför våra kunder skulle köpa det i förhållande till vad koncentrat kostade.
/ Henrik
Attans då ! Undra om det finns motsvarande produkter ?
Sök runt lite så kan du hitta en butik som har några påsar neutral kvar...
mmm vet, men dom känns ganska out of date ? Det var ju ändå ett tag sedan dom slutade med Hi-Whey.
EiseltUK
31-05-2005, 19:39
Det är ett senare parti, men det är inte pufärskt. Dock inga problem att använda. Priset är väldigt bra.
/ Henrik
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.