View Full Version : Mega mass 4000
magicteddy
29-05-2005, 19:02
Kan mega mass 4000 det vara nått bra alternativ som gainer + i övrig är det bra?
MVH // Teddy
King Grub
29-05-2005, 19:07
Enligt Weider Sverige är det hydrolyserat kollgenprotein som är största proteinkällan i pulvret. Kollagenprotein är bindväv och slaktavfall med ett biologiskt värde på 0 och som inte kan användas i proteinsyntesen till muskeluppbyggnad. Helt värdelöst, med andra ord. Går inte ens att komplettera upp med andra proteiner.
magicteddy
29-05-2005, 19:09
Hm ok , för jag har en kompis som använde det .. för han funka det ialalfall säger han :confused: :confused:
King Grub
29-05-2005, 19:11
Det ger energi så visst kan man gå upp i vikt av det, men det kan inte användas i proteinsyntesen och alltså inte till att bygga muskelmassa. Kollagenprotein är helt odugligt.
magicteddy
29-05-2005, 19:14
Ok tack då vet jag =) man får väl testa skiten då .. För han gjorde nå grymma ökningar . Edit : det är ju inte dyrt iallafall.
King Grub
29-05-2005, 19:19
Du köper medvetet det sämsta proteinval som finns? Kolhydraterna är det inget fel på (dextros och maltodextrin), så varför inte köpa en annan gainer (alla vettiga gainers innehåller dessa kolhydrater), men som inte innehåller protein med ett biologiskt värde på 0? Det finns inget annat än sockerarter, glukospolymerar och lite olika proteiner i MM4000, där ett protein som inte kan användas till muskeluppbyggnad utgör den största andelen. Och då väljer du det, med den informationen i bagaget? *screwy*
magicteddy
29-05-2005, 19:25
hmm, ok fråga mig då inte hur kan kunde öka som han gjorde. men kan du tipsa mig på nån gainer så jag kommer öka, och som funkar ?
King Grub
29-05-2005, 19:28
Vilken som helst som har vassle som största eller enda protein.
Och en gainer är inget som ger "effekt" eller som "funkar". Det är kolhydrat och protein i pulverform. Äter du mer energi än du gör av med, i matform eller i pulverform, så går du upp i vikt. En gainer är bara ett lätt sätt att dricka i sig kalorierna. Men det är ju smartast att använda en gainer som innehåller ett protein som kan användas i proteinsyntesen, till muskeltillväxt.
magicteddy
29-05-2005, 19:32
Hm ok , nått tips på nått bra märke som har högkvalite på sina varor ?
edit : Exell Vassle Protein som går att köpa på sidans affär, kanske ett bra val?
King Grub
29-05-2005, 19:35
Hm ok , nått tips på nått bra märke som har högkvalite på sina varor ?
edit : Exell Vassle Protein som går att köpa på sidans affär, kanske ett bra val?
Tillsätt valfria kolhydrater (druvsocker eller maltodextrin) till det proteinet, så har du en fullgod gainer. Exell är rent proteinpulver, så för att det skall bli en gainer som passar efter träning måste du tillsätta kolhydrat.
magicteddy
29-05-2005, 19:38
aha ok , jag använder 3 in one just nu. protein : 34,4 g (86%) , kolhydrater 1,2 g (3%) och till det dextropur.. det kanske är fullt brukbart? det börjar nämligen ta slut så det är dags att köpa annat. Mvh // Teddy
King Grub
29-05-2005, 19:40
det kanske är fullt brukbart?
Absolut. Oändligt mycket bättre än kollagenprotein,
magicteddy
29-05-2005, 19:41
Då får jag tacka för svar =) ;)
vill_bli_stor
29-05-2005, 19:52
Kollagenprotein = :furious:
Jag tycker att gymgrossistens (star nutrition) gainer duger bra. Men bäst enligt mig är att blanda vassleprotein och t.ex dextropur på egen hand, lättare att dosera.
Lycka till
magicteddy
29-05-2005, 19:56
hehe ok , perfekt, dom kanske säljer det på faxe så man kan gynna dom ? och hörru vet du vem jag är nudå? :D jag är killen med superman tattoon på faxe hehe :naughty:
hm de är rätt ruttet igentligen av ett sånt stort märke som "weider" o använda värdelöst slaktavfall i sina proteiner.kan tänka mig att dom gör rejäla vinster på de. *grr*
vill_bli_stor
29-05-2005, 20:02
hehe ok , perfekt, dom kanske säljer det på faxe så man kan gynna dom ? och hörru vet du vem jag är nudå? :D jag är killen med superman tattoon på faxe hehe :naughty:
japp det finns nån gainer på faxe, men rejält överpris imo. Beställer hellre på nätet! Men det är väl snällt att gynna faxe :-)
Japp jag vet vem du är =)
Det roliga är att dom inte gör nåt åt det, jag menar vem köper något annat ur weiders produktsortiment när de är så otroligt jävla oseriösa så att de har kollagen i sin gainer...
Men det som är precis lika kul, är ju att ***** säljer en produkt som heter kollagen plus! (har säkert tagits upp i någon tidigare tråd iofs. men tyckte bara det var kul att nämna) Och dom marknadsför den som bra för diverse grejer, innehållet är hydrolyserat gelatin (kollagen) och lite vitaminer! -Bra "*****"!
nähe, deras namn var inte populärt ser jag.
Langster
30-05-2005, 01:07
Weider är ett jävla skitföretag! Typ alla deras bars innehåller kollagen som största proteinkälla. Många av deras pulver verkar göra det också.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.