View Full Version : Era erfarenheter av Kreain
I denna tråd vill jag att ni skriver era egna erfarenheter/resultat av kreatin.
Började själv i måndags, har gått upp 1kg ungefär och ökat i styrka, 2.5kg i nästan alla övningar.
Så, vad är era erfarenheter efter en "kur" ?
mangemani
28-05-2005, 22:22
kreatin pyruvat som jag använde förut gav mycket i styrka.
kreatin monohydrat som jag använder nu har gett mej styrka samt gjort så att musklerna ser lite mer uppumpade ut när jag egentligen inte har nån pump.
jag använder kreatin monyhdrat.. men de har inte gett mej nånting.. man skulle gå upp i vikt.. inte ett kilo har ja gått upp :(
mangemani
28-05-2005, 23:34
jag använder kreatin monyhdrat.. men de har inte gett mej nånting.. man skulle gå upp i vikt.. inte ett kilo har ja gått upp :(
använder du det rätt då?
dricker du mycket vatten?
intar du det vid rätt tillfälle?
Tagit kreatin nu (excell) 2 veckor. Kroppsvikten står stilla medan gymvikterna går uppåt - dock började flera övningar gå kraftigt framåt innan kreatinkuren påbörjades så jag vet inte hur mkt jag kan tillskriva pulvret dom framgångarna.
Monokrat fungerar inte för mig så...
Sen har jag provat en blandning av kreatin malat, arginin AKG och citrulin malat som förbättrade både styrka och uthålligheten.
använder du det rätt då?
dricker du mycket vatten?
intar du det vid rätt tillfälle?
1. de tror ja. blandar i de i 5dl vatten skakar, dricker
2. häver i mej vatten som aldrig förr..
3. 5g 30-60min innan träning, 5g efter träning. 5g dagar ja inte tränar.
nått man ska ändra på där?
Bara positiva erfarenheter. Första veckan gick jag upp 3kg och gymvikterna ökade med 10% i genomsnitt. Det var när jag började med monohydrat för ungefär ett år sen.
Idag kör jag monohydrat i 3dagars intervaller ca 15g-25g.
Före träningen 5g
efter träningen 5g
+30min vanligmat 5g
+1h vanligmat 5g
Om jag måste hålla ner vikten till en karatetävling eller att jag hittar billigt så kör jag kreatinpyruvat.
Jag ökade lite i början första gången jag körde, men samtidigt drog jag på mig lite vatten också, och främst i ansiktet, så någon ytterligare kur blir nog inte aktuell inom den senaste framtiden.
vill_bli_stor
29-05-2005, 19:58
1matsked kreatin monohydrat tre gånger om dagen tillsammans med glycerol, kolisar, VATTEN och 3gr ALA = Tryck! Ser ut som en vätgasbalong efter några veckors bruk.
kör hårt
får inte så mkt effekt mer än att jag orkar det där sista repet jag inte skulle gjort annars.
Tagit kreatin nu (excell) 2 veckor. Kroppsvikten står stilla medan gymvikterna går uppåt - dock började flera övningar gå kraftigt framåt innan kreatinkuren påbörjades så jag vet inte hur mkt jag kan tillskriva pulvret dom framgångarna.
Med tanke på att du inte laddar så bör det inte ha så stor betydelse ännu. *flex*
The Draf
29-05-2005, 22:20
Första kreatinkuren gav stora ökningar både i vikt och reps. Andra kreatinkuren gave inga eller knappt märkbara ökningar. Deffade dock under tiden. När jag slutade med kreatin märkte jag att jag tappade några reps i varje set. Detta gäller kreatin monhydrat.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.