PDA

View Full Version : Pro-complex

gleipner
26-05-2005, 18:10
Jag har en fråga ang Pro-complex från optimum nutrition, 2 skopor innehåller 55 G protein (rekommenderat intag efter ett pass), min fråga är då om kroppen tillgodogör sig så mkt protte efter ett träningspass.

Den andra frågan är om man är förkyld och inte tränar, ska äta lika mkt protein då?Det kan väl knappast vara nödvändigt då man inte anstränger sig.

Har inte hittat någon tråd om detta tillskott därav min nya länk.

*screwy*

Langster
26-05-2005, 18:15
Du behöver knappast den mängden efter ett träningspass. Oavsett om kroppen tar upp det eller ej.
Ta en skopa direkt efter träningen, blandat med snabba kolhydrater. En timme efter det kan du ta en skopa till, tillsammans med något långsammare kolhydrater. Sen äter du ett mål vanlig mat en timme efter det.

Hurvida du ska äta lika mycket när du är sjuk. Ja, du bör äta lika mycket som en annan dag då du inte tränar. Just de dagar då man tränar överäter man lite extra.

gleipner
26-05-2005, 18:27
Du behöver knappast den mängden efter ett träningspass. Oavsett om kroppen tar upp det eller ej.
Ta en skopa direkt efter träningen, blandat med snabba kolhydrater. En timme efter det kan du ta en skopa till, tillsammans med något långsammare kolhydrater. Sen äter du ett mål vanlig mat en timme efter det.

Hurvida du ska äta lika mycket när du är sjuk. Ja, du bör äta lika mycket som en annan dag då du inte tränar. Just de dagar då man tränar överäter man lite extra.

Tack för svaret, det var väl ungefär som jag misstänkte, 55 G låter en aning överdrivet...tjäna pengartrick från dem då.

King Grub
26-05-2005, 20:34
Ju fortare du tömmer burken, desto fortare "måste" du köpa en till. :)