PDA

View Full Version : Gainers inte för bulk?

Swordfish
26-05-2005, 11:28
Ni skriver hela tiden här att Gainers inte är något bra kostillskot för bulk pga de snabba kolhyderaterna. Kan man då göra en egen Gainers genom att köpa proteinpulver och blanda med "långsammakolyderatspulver"?

King Grub
26-05-2005, 11:31
Ni skriver hela tiden här att Gainers inte är något bra kostillskot för bulk pga de snabba kolhyderaterna. Kan man då göra en egen Gainers genom att köpa proteinpulver och blanda med "långsammakolyderatspulver"?

Gainers är alldeles utmärkt när dom tas som dom skall tas: i samband med träning.

Vid andra tillfällen är långsamt protein bättre än vassle, ger en bättre proteinbalans och större anabolt gensvar.

Swordfish
26-05-2005, 11:50
Gainers är alldeles utmärkt när dom tas som dom skall tas: i samband med träning.

Vid andra tillfällen är långsamt protein bättre än vassle, ger en bättre proteinbalans och större anabolt gensvar.

Det är det jag menar, jag HADE tänkt att ta Gainers som ett komplement. Jag orkar inte äta mer än vad jag gör. Så om jag ska ta något kostillskott för bulkning så ska jag alltså ta en blandning av långsamma kolhyderater och långsamt protein? Jag hade tänkt att ta tillskottet morgon och och innan sängående. Jag har svårt att lägga på mig fett, jag skulle kanske rent av behöva lite extra fett.

Vad tycker du att jag skall ta? Ska jag blanda eget?

HajduMan
26-05-2005, 12:11
Bulk innebär att man äter mycket mer än man gör av med så enligt mig kvittar det om du tar hemmagjord gainer eller köppt, fokusera mer på att få i dig överskotts energi om du bulkar

MyungChul
26-05-2005, 14:33
ät frukost och drick mjölk till maten så borde du kunna öka relativt lätt i vikt

AnimalGen
26-05-2005, 15:11

Vet du någon gainer som inte innehåller snabba ämnen?

King Grub
26-05-2005, 15:19
Njaej, då brukar dom kallas måltidsersättare och innehålla fruktos, men det gör ju inte att dom är näringsmässigt bättre.

AnimalGen
26-05-2005, 15:24
MHP´s gainer gör sin carbs på havregryn.

Beast
26-05-2005, 17:30
Bulk innebär att man äter mycket mer än man gör av med så enligt mig kvittar det om du tar hemmagjord gainer eller köppt, fokusera mer på att få i dig överskotts energi om du bulkar

Nej det gör det inte, bulk = energiöverskott, deff = energiunderskott
Bulk behöver inte vara att man äter "mycket" mer än vad man gör av med, meningslöst för den delen också.

Swordfish
26-05-2005, 20:52
ät frukost och drick mjölk till maten så borde du kunna öka relativt lätt i vikt

Jag äter frukost och dricker mjölk, jag ska ta det som komplement alltså äta så mycket jag orkar sedan där utöver ta Gainers