View Full Version : Seg konsistens på Eiselts fastway?
edgen_ÖSD
19-04-2005, 22:57
Skulle vara grymt med ett snabbt svar på det
Inget direkt svar på frågan, men blanda i mer vatten kanske? *screwy*
Edit: Eller vadå, jag är trött nu....tycker du att den har seg konsistens, eller vill du veta om den har det? Va..va? :D
Vad vill du ha svar på? :confused:
WHITEFOLKS
19-04-2005, 23:10
enligt produktinfo så är det ju kasein i och det kan kräva lite mer vatten. om det nu var det som var problemet (?)
edgen_ÖSD
19-04-2005, 23:16
Ok, sorry att jag är allmänt dum i huvudet just nu :confused:
ÄR det seg konsistens på Eiselts Fastway? Testade nämligen något sånt för ett tag sen och det var så sjukt gott, så jag måste vet om det var just det tillskottet för i så fall ska jag köpa det.
WHITEFOLKS
19-04-2005, 23:22
köpte själv fastway idag, ska prova i morrn. kan komma med ett utlåtande då. blandar iofsig med andra proteiner och dextros men får se om jag har nåt att säga ;) enligt produktinfon på www.eiselt.se så ska den vara "vattnig" dock vilket hydrolysat/isolat brukar vara.
protec är väl ganska tjock om det var det du var ute efter.
edgen_ÖSD
19-04-2005, 23:23
köpte själv fastway idag, ska prova i morrn. kan komma med ett utlåtande då. blandar iofsig med andra proteiner och dextros men får se om jag har nåt att säga ;) enligt produktinfon på www.eiselt.se så ska den vara "vattnig" dock vilket hydrolysat/isolat brukar vara.
protec är väl ganska tjock om det var det du var ute efter.
Nej det var ingen protec. Då jag smakade den var den mixad med Maxgain, kan det ha påverkat konsistensen?
WHITEFOLKS
19-04-2005, 23:40
maxgain innehåller guarkärnmjöl, det gör saker "gräddigare" har jag för mig. används väl bl.a. i glass? aja ivf så är det antagligen maxgain som ger tjockheten, alla hydrolysat jag har provat har varit tunna i konsistensen.
EiseltUK
20-04-2005, 12:16
Det är bara typ 0,2 % guar det har ingen effekt på konsistensen. Det är kaseinet som gör att Maxgain blir tjockare i konsistensen.
Fastway blir ganska tunn eftersom den bara innehåller ca 25% kasein. Kostistensen påverkas givetvis av mängden västka i förhållande till pulver.
/ Henrik
WHITEFOLKS
20-04-2005, 13:25
duh, kollade inte ens mängden kasein i maxgain. där ser man :)
EiseltUK
20-04-2005, 14:04
Man tar ju vanligen mer Maxgain i en drink än Fastway och på så sätt har man en naturlig skillnad. Det är också olika kasein-råvaror i produktern som kan utgöra en viss skillnad.
/ Henrik
WHITEFOLKS
20-04-2005, 14:06
jo, hoppas min ~1.2l shaker räcker för att det ska bli klumpfritt för min blandning av 15g hydrolysat och 20g fastway (130g druvsocker också). lär jag märka idag om inget annat :)
köpte själv fastway idag, ska prova i morrn.
Nu har vi provat vår FastWay chocolate. Inga klumpar alls. Fast vi använder dextros i våra drinkar, så det blir mycket vatten i shaken som kanske gör det lättare att blanda.
Kan också tillägga att det smakar otroligt gott. :thumbup:
EiseltUK
20-04-2005, 16:44
Nej, det är ingen större risk att Fastway klumpar. Samtliga ingrediesner utom glutaminet och tillsatserna är instantiserade.
/ Henrik
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.