Kaboffastar
13-04-2005, 16:48
Jag ska iväg och träna strax, mitt maltodextrin har kommit och jag tänkte blanda iårdning min vassle-shake och min malto-shake.
Jag väger 89 kilo och ska då ha 89 gram kolisar ungefär.
1) Hur Mycket malto ska jag ha ?
2) Hur mycket vatten ska jag använda för att göra shaken 8? procentig ? ( IG matte A. )
3) Finns det någon tumregel på hur mycket vatten man ska ha till vasslet ? låt säga att jag har 20 gram vassle i shaken.
Protein: Whey 80
Malto : www.humle.se
Enligt mina beräkningar jag gjorde innan den här tråden ( vilka säkert är helt fel ) så hamnar jag på ca 1 liter vatten allt som allt. och att trycka i sig 1 liter vätska innan träning det går ju förfan inte, kan inte ta i för 5 öre.
Hur gör ni ? lär mig. jag vill inte dricka så mkt =P ( helst )
Jag väger 89 kilo och ska då ha 89 gram kolisar ungefär.
1) Hur Mycket malto ska jag ha ?
2) Hur mycket vatten ska jag använda för att göra shaken 8? procentig ? ( IG matte A. )
3) Finns det någon tumregel på hur mycket vatten man ska ha till vasslet ? låt säga att jag har 20 gram vassle i shaken.
Protein: Whey 80
Malto : www.humle.se
Enligt mina beräkningar jag gjorde innan den här tråden ( vilka säkert är helt fel ) så hamnar jag på ca 1 liter vatten allt som allt. och att trycka i sig 1 liter vätska innan träning det går ju förfan inte, kan inte ta i för 5 öre.
Hur gör ni ? lär mig. jag vill inte dricka så mkt =P ( helst )