PDA

View Full Version : Fastway på morgonen ?

negative
21-02-2005, 23:00
Hej.

Vad jag har förstått så är Eiselt fastway det bästa man kan ta efter träningen (stämmer ?) Men hur är det att ta på morgonen ? Är vanligt vassle bättre då ?
Skit i om det är dyrt vad är bäst ?

Beast
21-02-2005, 23:08
Vad är det för typ av vassle i deras fastway?

För mig gäller On´s 100% whey.

negative
21-02-2005, 23:23
Vad är det för typ av vassle i deras fastway?

För mig gäller On´s 100% whey.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=53

Mindek
22-02-2005, 03:18
Fastwayen innehåller ju lite av varje, så på morgonen är det bra och efter träning lika så... funkar väl hyfsat till mellanmål också, men då är ju protec bättre och billigare ;)

Det är inte det bästa att ta efter träning dock (om man nu tror på "bra = snabbt"), eftersom det inte är ett rent hydrolysat.

JanneS
22-02-2005, 10:02
Frågan är i hur hög grad kaseinet i Fastway bromsar upp upptaget av vasslet. Eiselt planerar visst att göra en blodstudie, men till dess att den är gjord är det ingen som vet om Fastway verkligen är ett snabbt protein.

EiseltUK
22-02-2005, 11:34
Forskare som bl a Yves Boirie tror inte att kaseinet påverkar upptagshastigheten nämntvärt. Den uppbromsning som eventuellt sker är nog inte till nackdel eftersom proteinsyntesen ändå inte kommer igång direkt efter träning. Målsättningen med de snabba fraktionerna är att i första hand bromsa nedbrytningen av protein, tillsammans med kolhydrater.

/ Henrik

Sverker
22-02-2005, 15:21
Intressant teori Henrik :thumbup:

Själv tror jag INTE att vassleproteinet går in i proteinsyntesen direkt efter träningen och verkar anabol. Snarare att det snabba proteinet rusar till musklerna och offrar sig där och sparar det egna muskelproteinet = antikatabolt.
Proteinsyntesen kommer snarare igång dygnen efter träningen.