PDA

View Full Version : ON kreatin mot andra märken

rQx
15-02-2005, 16:21
Hej.

På internet kostar ONs 1 kg kreatin ca 500 kr och eiselt och dalblads 1kgs kostar ca 300 och där under. Vad är det för speciellt med ONs kreatin? Varför är det dyrare? Behöver man mindre doseringar eller är verkningsgraden helt enkelt bättre *flex* ? Har kört Eiselt under 2 månader och det fungerar bra men när jag skulle beställa nytt så hade det utgått ur sortimentet :whipped: hos min nätbutik.

Fairing
15-02-2005, 16:36
Det kan vara så här: Importören av ON (Tobbe)har köpt en ny lyxig SAAB (Nåja) och behöver bättre förtjänst på sina produkter för bilen är så dyr därav priset :D

EiseltUK
15-02-2005, 16:37
Hej.

På internet kostar ONs 1 kg kreatin ca 500 kr och eiselt och dalblads 1kgs kostar ca 300 och där under. Vad är det för speciellt med ONs kreatin? Varför är det dyrare? Behöver man mindre doseringar eller är verkningsgraden helt enkelt bättre *flex* ? Har kört Eiselt under 2 månader och det fungerar bra men när jag skulle beställa nytt så hade det utgått ur sortimentet :whipped: hos min nätbutik.

Jag ska fatta mig mycket kort:

1. Byt nätbutik... www.kolozzeum.com är ett bra förslag.
2. Fortsätt med Eiselt eftersom det ger dig bästa produkt till bästa pris.

/ Henrik

TTT
15-02-2005, 16:38
Handlar det om mikroniserat monohydrat i båda fallen?

Kan väl skilja litet i renhet men skulle inte betala 200 kr mer för något som omöjligtvis kan vara såpass mycket bättre.

muskelbyggarn
15-02-2005, 16:45
ON kreatin kostar 495 för 1,2kg och motsvarar 413sek i kilopris och har samma råvara som bla. Fairing använder dvs. Creapure. Det är ett kreatinmonohydrat och skall tas i samma mängd som andra kreatinmonohydrat.

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
15-02-2005, 16:49
Handlar det om mikroniserat monohydrat i båda fallen?

Kan väl skilja litet i renhet men skulle inte betala 200 kr mer för något som omöjligtvis kan vara såpass mycket bättre.

Mikronisering är inget man egentligen betalar extra för.

/ Henrik

TTT
15-02-2005, 16:53
Mikronisering är inget man egentligen betalar extra för.

/ Henrik

Näe, det vet jag. Ville bara kolla så det inte handlade om olika typer av kreatinmolekyler.

rQx
15-02-2005, 20:30
Tänker hålla mig till min nuvarande nätbutik då den säljer det jag vill ha till rätt pris =)..

Dalblads kostar lika mycket, det går väl bra med det också? Eller någon som har dåliga erfarenheter av det? =)

aliquis
15-02-2005, 21:21
Mikroniseringen säger ju inte hurdan molekylen är, den säger väl bara att det inte är stora kristaller. Kan ju vara kreatinmonohydrat i båda fallen.
Vad gäller renhet säger den inget om det heller.

Och som eiselt och fairing säger, creapure sägs ju vara renast, mao kan de inte ha ett bättre kreatin sålänge det rör sig om kreatinmonohydrat i båda fallet. Kostar det då mer betalar du bara ett högre pris för något som inte är bättre.
I just det här fallet var det ju visst degussas kreatin i båda fallen så det är precis samma produkt men olika företag som säljer den pytsad på burk, så ta den som ger dig mest för pengarna.

aliquis
15-02-2005, 21:22
Tänker hålla mig till min nuvarande nätbutik då den säljer det jag vill ha till rätt pris =)..

Dalblads kostar lika mycket, det går väl bra med det också? Eller någon som har dåliga erfarenheter av det? =)
Är det creapure och kostar lika mycket eller lägre är det ju bättre. Är det inte creapure och ändå kostar lika mycket får du en sämre produkt till samma pris.

Vad menar du med "då de säljer det jag vill ha till rätt pris"? Du vill ha kreatin av bra kvalite? De säljer det dyrare? Är det det som är rätt pris?

Beast
16-02-2005, 01:13
Jag kör med On´s och det funkar bra. Bättre än dom andra jag provat.

- M -
16-02-2005, 10:25
...Shit alltså, "köp mitt kreatin, köp mitt kreatin!"

För fan ge er, är det så jävla tufft på kosttillskottsmarknaden att ni måste sitta och hugga på kunderna på ett forum? Mitt är bättre än hans, den har köpt en bil, han blandar sina tillskott i köket, vårt är mest prisvärt...

Visst, jag finner det också intressant hur herr Eiselt konkurerar ut sina egna återförsäljare genom att starta ett företag som säljer produkterna billigare än vad han ger sina återförsäljare, men att sitta som i någon sandlåda och slåss om vems spade som är finast är fan pinsamt.

Vart har erat anseende tagit vägen? Otroligt. :MrT:

EiseltUK
16-02-2005, 10:33
...jag finner det också intressant hur herr Eiselt konkurerar ut sina egna återförsäljare genom att starta ett företag som säljer produkterna billigare än vad han ger sina återförsäljare....

Billigare? Vart??

/ Henrik

- M -
16-02-2005, 10:48
Hörde att du låg bakom en relativt nystartad butik som håller "låg pris"... elaka rykten kanske med du förnekade det inte i den tråden jag länkar till här nedan heller.

Sidan 5 och 6...

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=29148&page=1&pp=15

Fairing
16-02-2005, 11:00
...Shit alltså, "köp mitt kreatin, köp mitt kreatin!"

För fan ge er, är det så jävla tufft på kosttillskottsmarknaden att ni måste sitta och hugga på kunderna på ett forum? Mitt är bättre än hans, den har köpt en bil, han blandar sina tillskott i köket, vårt är mest prisvärt...

Visst, jag finner det också intressant hur herr Eiselt konkurerar ut sina egna återförsäljare genom att starta ett företag som säljer produkterna billigare än vad han ger sina återförsäljare, men att sitta som i någon sandlåda och slåss om vems spade som är finast är fan pinsamt.

Vart har erat anseende tagit vägen? Otroligt. :MrT:

Hoppas att du förstog att jag skämtade med mitt inlägg angående Tobbe och bilen. :confused:

- M -
16-02-2005, 11:08
Jo, jag förstod det och du la till en smiley, men ändå.

Alla svingar åt alla håll tycker jag, kolla på mig, kolla på mig, se hur bra jag är. Inte bara från dig utan från alla de kosttillskotts märken som håller till här. Det blir för mycket, handlade inte bara om den här tråden utan över huvud taget tycker jag.

Du säger det på ett skämtsamt sätt, Eiselt leker duktig och vill inte nämna några namn när han kommenterar konkurenterna men det framkommer ändå. Pajkastning.

Glimten i ögat, sure, men för dom som inte känner till er och era relationer så ser det inte vidare bra ut.

- M -
16-02-2005, 11:20
Jag ska fatta mig mycket kort:

1. Byt nätbutik... www.kolozzeum.com är ett bra förslag.
2. Fortsätt med Eiselt eftersom det ger dig bästa produkt till bästa pris.

/ Henrik

Får jag fråga vad som gör ditt kreatin bättre än andras, tex. Fairings, Dalblads... eller varför inte lågbudget märket Fx, vore intressant att höra dig kommentera vad som gör ditt kreatin mer prisvärt än deras. Att Twinlab är omotiverat dyra vet vi redan.
Men att framför allt höra dig jämföra Eiselt som kostar hundra kronor mer än ditt eget Fx vore intressant, hur motiverar du 100:- mer i kilopris, är det så stor skillnad i kvalitet att Eiselts kreatin motiverar det mycket högre priset än ditt andra kreatin?

Så varför är ditt kreatin mer prisvärt än ditt eget Fx, eller än Fairings, varför är ditt kreatin mer prisvärt än Dalblads?

Grahn
16-02-2005, 11:33
Vad vill du de ska säga då -M-?
Förväntar du dig att fordförsäljare ska rekomendera volvo med?

Läser du tråden får du ju ändå ut den information som efterfrågades, dvs att det är samma råvara som två andra märken som räknades upp.

- M -
16-02-2005, 11:54
Vad vill du de ska säga då -M-?
Förväntar du dig att fordförsäljare ska rekomendera volvo med?

Läser du tråden får du ju ändå ut den information som efterfrågades, dvs att det är samma råvara som två andra märken som räknades upp.

Nej, men om han utger sina produkter för att vara mer prisvärda än andras så får han gärna motivera till varför. Om Fordsäljaren säger att hans bil är mer prisvärd än en Volvo så får han gärna motivera detta. Simple as that. Eiselt säger att hans är det mest prisvärda, vad grundar han det på?

Saken är den att det inte är någon större skillnad, och det är just det som är poängen. Alltså är sådana uttalanden bara ett försök att hypa sina egna produkter, vilket jag tycker känns rätt fånigt av ett kosttillskottsföretag att göra på ett allmänt och osponsrat träningsforum, lägger man därtill att dom har allmän pajkastning mot varandra så tycker jag att det börjar bli lite väl löjligt nivå på det hela.

Patte
16-02-2005, 12:18
Vad är det så konstigt att försöka ordna kunder på ett forum? De flesta här är precis den målgruppen som försäljarna vill åt. Varför inte prata lite gott om sina produkter då. Och inte undra på att försäljarna säger att deras produkter är bäst, de vill ju dels tjäna pengar och jag hoppas att de tror på produkten och kvaliten på den.

vilket jag tycker känns rätt fånigt av ett kosttillskottsföretag att göra på ett allmänt och osponsrat träningsforum

Osponsrat? Nja! Det är ju en webshop som säljer kosttillskott som driver detta forumet. Tror inte att dem gör det enbart för välgörenhet utan vill säkert tjäna några slantar ;)

Åter till frågan! När jag köper kreatin köper jag från tillverkare jag tror är seriösa (och som visat sig vara det ett flertal gånger) och det ska helst vara Creapure. Får alltid bra resultat när jag köper creapure men några gånger blivit besviken när jag testat andra märken. Det är vad jag har märkt. Tillfällighet när det hänt 3-4ggr eller bara otur?

- M -
16-02-2005, 12:37
Osponsrat? Nja! Det är ju en webshop som säljer kosttillskott som driver detta forumet. Tror inte att dem gör det enbart för välgörenhet utan vill säkert tjäna några slantar ;)

Ja, just det. Det är en webshop som säljer kosttillskott, inte en enskild tillverkare. Sen när börjarde Kolozzeum tillverka sina egna tillskott som dom saluför via forumet? :MrT:

Sen är det inget fel i att ha en bra produkt och vilja tjäna pengar på den, det är själv grund idén med at ha ett vinstdrivande företag, intehellr att tala väl om sina egna produkter. Men. Säger man att ens egna produkter är bättre och mer prisvärd än konkurenternas så måste man kunna motivera detta också. Sitter kosttillskottstillverkare sedan och har pajkastning så ser det jävligt löjligt ut, deras produkter borde kunna sälja sig genom deras annonser, sponsrade atleter, kvalitet och mun-till-mun. Utan att behöva hoppa på konkurenterna på ett öppet forum. Det ser inget vidare ut.

EiseltUK
16-02-2005, 12:43
Får jag fråga vad som gör ditt kreatin bättre än andras, tex. Fairings, Dalblads... eller varför inte lågbudget märket Fx, vore intressant att höra dig kommentera vad som gör ditt kreatin mer prisvärt än deras. Att Twinlab är omotiverat dyra vet vi redan.

Men att framför allt höra dig jämföra Eiselt som kostar hundra kronor mer än ditt eget Fx vore intressant, hur motiverar du 100:- mer i kilopris, är det så stor skillnad i kvalitet att Eiselts kreatin motiverar det mycket högre priset än ditt andra kreatin?

Så varför är ditt kreatin mer prisvärt än ditt eget Fx, eller än Fairings, varför är ditt kreatin mer prisvärt än Dalblads?

Creapure kostar ungefär 3 gånger mer i inköp än kinaproducerat kreatin. Det är förklaringen till att alla kreatin med CreaPure alltid är dyrare.

Eiselt Kreatin är prisvärt eftersom det innehåller den dyraste råvaran till lägsta pris. 1 kg för 298 kr. I % tjänar vi mindre på Eiselt än Crea Fx.

Vet inte vad Dalbladarna tar för sitt kreatin men det är troligen i klass med Crea Fx.

/ Henrik

/ Henrik

aliquis
16-02-2005, 12:51
Till att börja med så tror jag inte Eiselt säljer sina produkter till konsument billigare än till butik, skall vara en rejäl konsument isf. Däremot kanske de själva säljer motsvarande produkt till lägre pris än vad deras återförsäljare tar för den.
Får jag fråga vad som gör ditt kreatin bättre än andras, tex. Fairings, Dalblads... eller varför inte lågbudget märket Fx
I fallet fairing ingenting eftersom det är samma produkt, förutsatt att priset är detsamma. I fallet dahlblads tror jag inte det är creapure och således en billigare produkt. I fallet FX har jag uppfattat det som att de köpte det bästa kineskreatinet de hittade, det är mao inte lika rent som creapure (isf skulle de ju köra på det i sina vanliga produkter också antar jag?), men förhoppningsvis ok.

vore intressant att höra dig kommentera vad som gör ditt kreatin mer prisvärt än deras. Att Twinlab är omotiverat dyra vet vi redan.
I effekt? Antagligen inte. Men vill man nu ha det renaste kreatinet har man inte så mycket att välja på och då får man väl betala för deras IP (patent på processen) och märket. Vill man att det skall stå creapure får Eiselt i sin tur betala vad degussa vill ha. Om du som konsument sedan tycker det är värt det eller inte är väl upp till dig.

Påstod han att det var mer prisvärt?
Nej, men om han utger sina produkter för att vara mer prisvärda än andras så får han gärna motivera till varför.
Får jag gissa på att han säger att hans produkt är mer prisvärd eftersom det ÄR SAMMA PRODUKT till ett lägre pris?
att göra på ett allmänt och osponsrat träningsforum
nej... Det är inte "allmänt", vem som helst och vilka åsikter som helst får inte skrivas, och även om de kanske inte "sponsras" i ordets rätta bemärkelse så är det ju faktiskt eiselts och fairings produkter de säljer här på kolozzeum.

- M -
16-02-2005, 13:03
Creapure kostar ungefär 3 gånger mer i inköp än kinaproducerat kreatin. Det är förklaringen till att alla kreatin med CreaPure alltid är dyrare.

Eiselt Kreatin är prisvärt eftersom det innehåller den dyraste råvaran till lägsta pris. 1 kg för 298 kr. I % tjänar vi mindre på Eiselt än Crea Fx.

Vet inte vad Dalbladarna tar för sitt kreatin men det är troligen i klass med Crea Fx.

/ Henrik

/ Henrik

Tack för svaret!

Har du några kommentarer till tråden jag länkade till?

EiseltUK
16-02-2005, 13:09
Aliquis: Kunde inte sagt det mycket bättre själv. :bow:

Jag anser att om ett företag i branschen säljer kreatin för 598 kr / kg som kostar typ 40 kr att tillverka som dessutom innehåller 0.5 % dihydrotriazin så bör konsumenterna "varnas". Det är inte min uppgift att nämna namn, utan jag bara uppmärksammar problemet att det finns företag som tar ordentligt betalt för att kunderna tar förgivet att de betalar för en kvalitetsprodukt.

De skulle kunna köpa 100 % rent Creapure för halva priset 298 kr / kg från Eiselt. Ta då i hänsyn att Creapure är ungefär 3 gånger dyrare i inköp.

Om man vill betala ännu mindre så finns Dalblads, Star, FX m fl som kankske kostar en tredjedel.

Det var ett tag sedan Degussas labb testade produkten ifråga och det kan tänkas att de har bytt till en lite bättre råvara, utan de extrema halterna dihydrotrazin. Därför är det bra att inte nämna några namn.

/ Henrik

- M -
16-02-2005, 13:14
Till att börja med så tror jag inte Eiselt säljer sina produkter till konsument billigare än till butik, skall vara en rejäl konsument isf. Däremot kanske de själva säljer motsvarande produkt till lägre pris än vad deras återförsäljare tar för den.

Det var så som personerna i tråden jag länkade till uttryckte det... får hänvisa till den. Personligen har jag ingen aning, därför jag frågar.

I fallet fairing ingenting eftersom det är samma produkt, förutsatt att priset är detsamma. I fallet dahlblads tror jag inte det är creapure och således en billigare produkt. I fallet FX har jag uppfattat det som att de köpte det bästa kineskreatinet de hittade, det är mao inte lika rent som creapure (isf skulle de ju köra på det i sina vanliga produkter också antar jag?), men förhoppningsvis ok.

[...]

I effekt? Antagligen inte. Men vill man nu ha det renaste kreatinet har man inte så mycket att välja på och då får man väl betala för deras IP (patent på processen) och märket. Vill man att det skall stå creapure får Eiselt i sin tur betala vad degussa vill ha. Om du som konsument sedan tycker det är värt det eller inte är väl upp till dig.

Tack för svaret!

Påstod han att det var mer prisvärt?

Nej, misstag från min sida, pris/produkt sa han.

nej... Det är inte "allmänt", vem som helst och vilka åsikter som helst får inte skrivas, och även om de kanske inte "sponsras" i ordets rätta bemärkelse så är det ju faktiskt eiselts och fairings produkter de säljer här på kolozzeum.

Ganska allmänt får jag ändå säga att det är eftersom vem som helst kan läsa det som skrivs, vem som helst kan logga in här och skriva med. Att man sedan har regler som man vill att deltagarna här inne ska följa är inget som gör att det inte är allmänt. En allmän gata är fortfarande allmän även om man inte får göra vad som helst på den.
Att Kolozzeum sedan säljer deras produkter har inte med saken att göra, att dom kastar skit på konkurenterna suger forfarande.

z_bumbi
16-02-2005, 13:20
Att Kolozzeum sedan säljer deras produkter har inte med saken att göra, att dom kastar skit på konkurenterna suger forfarande.

Om de nu gör det så vet ju de flesta vilka de är i alla fall, det är ju inte så att de reggar sig under "Pelle17" som tycker att det och det märket är skit.
Vilket förekommer förvånandsvärt ofta både här och på andra forum..

EiseltUK
16-02-2005, 13:23
Tack för svaret!

Har du några kommentarer till tråden jag länkade till?

Menar du den på s 5-6?

Det var lite rabalder när ******** startades, troligen för att den lanserades precis samtidigt som Eiselt pressade ned priserna med 25 % samt att några produkter i webshopen var på kampanj. En ren tillfällighet, men som fick en del återförsäljare att tro att vi skulle sno kunder/föresäljning från dem. Givetvis inte...varför skulle vi det...??

Visst finns det en del webshopar som drabbats, men vi hoppas att skadan ska repareras med dem som jobbar seriöst, bl a Muskelbyggarn.

/ Henrik

- M -
16-02-2005, 13:46
Om de nu gör det så vet ju de flesta vilka de är i alla fall, det är ju inte så att de reggar sig under "Pelle17" som tycker att det och det märket är skit.
Vilket förekommer förvånandsvärt ofta både här och på andra forum..

Tycker att det är löjligt oavsett vilket, som ansedda företag borde man veta bättre än att kasta skit på konkurenterna offentligt, givetvis talar man väl om sina egna produkter, det är en självklarhet tycker jag, men när man börjar kritisera andra så har nivån sjunkit för lågt. Oavsett om man går ut med vem man är och vart man kommer ifrån.

Att det är än värre på andra forum är bara tragiskt.

- M -
16-02-2005, 13:54
Menar du den på s 5-6?

Det var lite rabalder när ******** startades, troligen för att den lanserades precis samtidigt som Eiselt pressade ned priserna med 25 % samt att några produkter i webshopen var på kampanj. En ren tillfällighet, men som fick en del återförsäljare att tro att vi skulle sno kunder/föresäljning från dem. Givetvis inte...varför skulle vi det...??

Visst finns det en del webshopar som drabbats, men vi hoppas att skadan ska repareras med dem som jobbar seriöst, bl a Muskelbyggarn.

/ Henrik

Ja, det var på sidan 5-6 jag menade, som jag skrev i tråden.

Men blir inte konsekvensen den att ni faktiskt snor kunder från era återförsäljare genom att dra igång XXX, ni kan därför sälja direkt till kund och göra större förtjänst och samtidigt hålla lägre priser än vad era ÅF kan göra?

Eller ska jag tolka det som att Eiselt inte har någonting med det åsyftade företaget att göra, annat än att dom säljer era produkter som vilken annan ÅF som helst?

mmartin
16-02-2005, 14:19
prisvärt är inte alltid relaterat till prisskillnader företag emellan.

Jag handlar hos tobbe (muskelbyggarn, ON) och får alltid kanonservice, snabba svar och allmän hjälp- kan inte begära mer än så! dessutom är märket ON klockrent det godaste rent smakmässigt på de flesta av sina produkter, framförallt deras vassle och bars.

Pez
16-02-2005, 14:25
Jo, jag förstod det och du la till en smiley, men ändå.

Alla svingar åt alla håll tycker jag, kolla på mig, kolla på mig, se hur bra jag är. Inte bara från dig utan från alla de kosttillskotts märken som håller till här. Det blir för mycket, handlade inte bara om den här tråden utan över huvud taget tycker jag.

Du säger det på ett skämtsamt sätt, Eiselt leker duktig och vill inte nämna några namn när han kommenterar konkurenterna men det framkommer ändå. Pajkastning.

Glimten i ögat, sure, men för dom som inte känner till er och era relationer så ser det inte vidare bra ut.
FYI så var smileyn i Lasses inlägg där hela tiden. Man väljer vad man vill se eh? :)

Lasse, Tobbe och Henriks "banter" är och har alltid varit en del av Kollo, samt en bra kanal för kunder att komma i kontakt med desamma i egenskap av ansvarig för resp. rörelse (Fairing, Muskelbyggarn, Eiselt). Vi på Kollo tycker det är bra och positivt om marknadsaktörer finns närvarande på forumet, förutsatt att de är fullständigt öppna med att dom representerar kosttillskottsföretag/aktörer på kosttillskottsmarknaden.
Tyvärr verkar en del inte fatta det och väljer att straffa ut sig genom smygreklam, upphaussning av sina produkter osv..

Ren sågning/icke konstruktiva inlägg av kosttillskott/kosttillskottsföretag tillåter vi inte här på Kollo.

EiseltUK
16-02-2005, 14:44
Ja, det var på sidan 5-6 jag menade, som jag skrev i tråden.

Men blir inte konsekvensen den att ni faktiskt snor kunder från era återförsäljare genom att dra igång XXX, ni kan därför sälja direkt till kund och göra större förtjänst och samtidigt hålla lägre priser än vad era ÅF kan göra?

Eller ska jag tolka det som att Eiselt inte har någonting med det åsyftade företaget att göra, annat än att dom säljer era produkter som vilken annan ÅF som helst?

Visst tjänar vi bättre genom att sälja direkt till kund, men vi konkurrerar i första hand med konkurrenter inte våra återförsäljare.

Det kan nog inträffa en krock här och var, men vi har alltid "makten" att i ett senare skeda slussa kunder från webshop tillbaka till återförsäljare och då öka dennes försäljning.

/ Henrik

- M -
16-02-2005, 15:40
Visst tjänar vi bättre genom att sälja direkt till kund, men vi konkurrerar i första hand med konkurrenter inte våra återförsäljare.

Det kan nog inträffa en krock här och var, men vi har alltid "makten" att i ett senare skeda slussa kunder från webshop tillbaka till återförsäljare och då öka dennes försäljning.

/ Henrik

Tack!