View Full Version : Ytterligare lite Kreatinfrågor
Har kört med kreatin en månad nu eller vad det kan vara, och det har funkat skitbra! Gör pb i det mesta varje pass nu.
Kan kreatin förstöras om det värms upp för mycket? T.ex om man lägger det i gröten eller micrar det i ett glas oboy?
Ungefär hur mycket ska man dricka om dagen när man går på kreatin?
kompletterar om jag kommer på mer.
får posta ny för det gick ju såklart inte o edita efter 10 min
Läste nyss om Kreatin Booster på shoppen. "Kreatin Booster är designat för att kroppen i högre grad skall kunna nyttja kreatin på bästa och effektfullaste sätt. Basen är Dextros som drastiskt ökar frisättningen av insulin som i sin tur ökar upptaget av kreatin i muskulaturen"
Betyder det att jag får bättre effekt om jag blandar mitt kreatin med dextro? :love:
får posta ny för det gick ju såklart inte o edita efter 10 min
Läste nyss om Kreatin Booster på shoppen. "Kreatin Booster är designat för att kroppen i högre grad skall kunna nyttja kreatin på bästa och effektfullaste sätt. Basen är Dextros som drastiskt ökar frisättningen av insulin som i sin tur ökar upptaget av kreatin i muskulaturen"
Betyder det att jag får bättre effekt om jag blandar mitt kreatin med dextro? :love:
Exakt. Men de flesta fördigblandade "Boosters" innehåller även andra ämnen, som taurin och ALA.
/adde
Kreatin tas upp bäst i samband med snabba kolhydrater.
Blanda det i din gainer om du kör en sådan!
Exakt. Men de flesta fördigblandade "Boosters" innehåller även andra ämnen, som taurin och ALA.
/adde
taurin.. ahapp, bara o blanda kreatinet i Red Bull då! *rolleyes*
eller vadfan.. dte kanske skulle vara bra till o med? blir klart dyrt, men..
Ursäkta mig nu, men jag måste lägga in en fråga här. Så slipper jag skapa en ny tråd.
Morsan såg just på vetenskapens värld om vitaminer m.m.. Och där sa dom att Kreatin var skadligt på lång sikt.. Man kunde tydligen få cancer bl.a.. Så nu är ju hon helt freaked-out.. Någon som kan hjälpa mig lite med mot argument? :)
själv sa jag att allting är skadligt i för stora mängder..
Ursäkta mig nu, men jag måste lägga in en fråga här. Så slipper jag skapa en ny tråd.
Morsan såg just på vetenskapens värld om vitaminer m.m.. Och där sa dom att Kreatin var skadligt på lång sikt.. Man kunde tydligen få cancer bl.a.. Så nu är ju hon helt freaked-out.. Någon som kan hjälpa mig lite med mot argument? :)
själv sa jag att allting är skadligt i för stora mängder..
Detta grundar sig på en rapport av ASSFA (frankrikes motsvarighet till livsmedelsverket eller FDA).
Rapporten tar upp att det INTE FINNS STUDIER på stora intag av kreatin. Den tar också upp några teoretiska artiklar om att kreatin kan ge cancer. DET FINNS alltså INGA BEVIS!! utan det är ett teoretiskt resonemang om vilka metaboliska vägar kreatin och dess restprodukter eventuellt kan ta. Det finns inga studier eller ens enstaka fall där man har hittat en koppling.
Rapporten är väldigt negativ och man tar upp att det inte finns studier på att kreatin har någon positiv effekt... Jag har väl bara inbillat mig att jag blivit starkare....
Du kan säkert hitta rapporten på www.slv.se, sök på kreatin.
/adde
MyungChul
17-02-2005, 19:17
då borde t.ex stora kattdjur som lejon etc få cancer, om jag inte misstar mig så innehåller kött naturligt kreatin?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.