View Full Version : Bulk
SnoopDogg
28-12-2004, 19:15
Tja!
Jag ska nu bulka och fundera på vilka kosttillskott som är bra att ta då? Mitt mål under bulken är att jag ska lägga på mig mycket massa och gå upp ca 10 kg.
Precis samma tillskott som resten av året. kreatin, Ala, vassle+snabba kolhydrater före/efter träning osv.
Träna stenhårt och ät som en häst, se till att få tillräcklgit med vila.
Glöm inte bort att köra cardio bara för att du bulkar, bra kondis tjänar du alltid på, på vad gäller tärning och hälsa i allmänhet.
Precis samma tillskott som resten av året. kreatin, Ala, vassle+snabba kolhydrater före/efter träning osv.
Träna stenhårt och ät som en häst, se till att få tillräcklgit med vila.
Glöm inte bort att köra cardio bara för att du bulkar, bra kondis tjänar du alltid på, på vad gäller tärning och hälsa i allmänhet.
Fast man MÅSTE ju inte köra med kosttillskott. Vassle och druvsocker räcker gott för en nybörjare, men också för dem bästa.
Fast man MÅSTE ju inte köra med kosttillskott. Vassle och druvsocker räcker gott för en nybörjare, men också för dem bästa.
Instämmer till fullo
SnoopDogg
28-12-2004, 20:17
undrar om de där super mass fuel är bra ? ( tror det heter så ) ? tar man de efter träning och vad har det för effekt? gärna lite tips på olika tillskott som man kan köpa
King Grub
28-12-2004, 20:33
undrar om de där super mass fuel är bra ? ( tror det heter så ) ? tar man de efter träning och vad har det för effekt? gärna lite tips på olika tillskott som man kan köpa
Det är helt vanliga snabba kolhydrater (maltodextrin/druvsocker) och vassleprotein, färdigblandat. Det har ingen "effekt" i sig. Om du inte får i dig protein och kolhydrat i samband med träning uteblir däremot effekterna av träning. Träning stimulerar proteinsyntes, men bara om aminosyror (och kolhydrat, dels som synergist till proteinet, dels i återhämtningssyfte), och det är där tillskotten är en enkel, praktisk och effektiv komponent.
SnoopDogg
28-12-2004, 20:37
Det är helt vanliga snabba kolhydrater (maltodextrin/druvsocker) och vassleprotein, färdigblandat. Det har ingen "effekt" i sig. Om du inte får i dig protein och kolhydrat i samband med träning uteblir däremot effekterna av träning. Träning stimulerar proteinsyntes, men bara om aminosyror (och kolhydrat, dels som synergist till proteinet, dels i återhämtningssyfte), och det är där tillskotten är en enkel, praktisk och effektiv komponent.
ok , men du kan inte ge mig nån tips på vad som är bra att ta efterträning , några produkter?
King Grub
28-12-2004, 20:44
ok , men du kan inte ge mig nån tips på vad som är bra att ta efterträning , några produkter?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=42
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=128
För att ta två exempel. Kombineras med fördel till en ypperlig gainer.
Eller en färdigblandad med utmärkt sammansättning:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=63
pellepedal
28-12-2004, 20:53
Jag kör just nu med Extreme Technologies produkter, Pharma-bol (prestationshöjande), Super Complete Protein (protein), Mega Mass (gainer).
Fungerar väldigt bra tycker jag.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.