View Full Version : Dags att köpa någon slags protein/kolhydrat drink
Ungtuppen
27-12-2004, 20:29
Hejsan. Jo det är så att jag vanligtvis brukar dricka vanligt vassleprotein efter träning blandat med lite oboy. Det är ju gott och så men nackdelen är att det verkligen inte innehåller så mycket kolhydrater. Så nu tänkte jag att det är dags att köpa en protein/kolhydrat mix att ta efter träningen.
Jag har sett många olika sorter att välja mellan, bl a super mass fuel och super gainers fuel från twinlab. Och nu undrar jag, vad borde jag köpa av alla dessa olika burkar? Vilket är det "bästa" att ta efter träning om jag är ute efter att öka rätt mycket i vikt och muskelmassa?
Väldigt tacksam för svar.
Om du nu redan har vassleprotein är det mest ekonomiska att köpa maltodextrin och köra tillsammans med vasslet. Då har du din gainer kirrad.
Ungtuppen
27-12-2004, 20:43
Tack så mycket. Men jag är fortfarande sugen på att köpa en burk super mass fuel eller super gainers fuel, vad är det för skillnad på dem 2?
Tack så mycket. Men jag är fortfarande sugen på att köpa en burk super mass fuel eller super gainers fuel, vad är det för skillnad på dem 2?
Ja, det är ju dina pengar. Skillnaden hittar du i innehållsförteckningen, simple as that.
Ungtuppen
27-12-2004, 21:03
Ja just det. En till sak. Jag hittade detta kosttillskott
"Gainer Pro"
Och jag undrar vilket som är det bästa mellan det och super mass fuel?
Gainer pro var väldigt billigt, 4kg för bara 349kr. För nästan samma pris får man 1.7kg av super mass fuel.
Edit: Här länkar vi INTE till andra webbutiker! Läs reglerna! Tur för dig att autocensuren trädde in, annars hade du åkt på en varning så det stänkt om det.
Hoppsan, efter den där lilla smack my bitch uppen av Grub så undrar jag om vi får se mer av Ungtuppen. ;)
vattenbuffel
29-12-2004, 02:20
Har också tänkt att köpa det där "gainer pro" , får väl hoppas att det är nåt att ha.
muskelbyggarn
29-12-2004, 09:08
Som någon annan skrev så är det billigaste alternativet oftast att köpa ett vassleprotein och sedan kolhydraterna vid sidan av och blanda själv.
Annars är det lika många som köper färdigblandade produkter också, dels för att de oftast smakar bättre, inget kladd och arbete med att blanda ihop ingredienserna osv. Av de där produkterna så är nog supermass den mer intressanta, om du inte har extremt hög metabolism. After-Max är en annan intressant produkt!
Vänl,,,
Tobbe
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.