PDA

View Full Version : Eiselts kreatinpyruvat

pelle
27-12-2004, 15:12
Hej hej!

Jag använder eiselts kreatinpyruvat.

En enkel fråga bara. På paketen står det att man ska ta 5g innan träning. Dock så står där inget om kroppsvikt. Har ni någon aning om vad 5g är anpassat för ? En som väger 60 kg ska naturligtvis inte ha lika mycket som en som väger 130...

Fairing
27-12-2004, 15:53
Samarin köper man på påse men inte kreatinpyruvate :booty:

Nästa gång du handlar så se till att få originalet-FAIRING :D

EiseltUK
27-12-2004, 16:16
Välkommen till 2000-talet Samarin-Lasse. Originalet är i portionspåsar 30 x 5 gram. :laugh:

Pelle: I studier har man använt upp till 7 gram på testpersoner med "normal" vikt. 5 gram på dig motsvarar ungefär 7 gram på en som väger 80 kg så det är inga problem. Givetvis kan du minska dosen för att se om du kan spara in lite.

/ Henrik

Fairing
28-12-2004, 11:16
Det verkar väldigt praktiskt med kreatinpyruvate i portionspåsar om man skall äta 7g :rolleyes:

Förmodligen övergår vi till kapslar inom snar framtid :)

EiseltUK
28-12-2004, 12:21
Poängen är att 7 gram inte ger bättre effekt än 5 gram. Degussa rekommenderar bara runt 3 gram.

Kapslar är inte bra. Glycerolet i kapslen får molekylen att ta åt sig vätska som bildar para-kreatinpyruvat under lagring. :rolleyes:

/ Henrik

Lillstrumpa
28-12-2004, 12:44
Ord och inga visor. :D

Eiselts Kreatinpyruvat fungerar klockrent för mig. Får ett jäkla tryck i kroppen på de där små påsarna. Kan bara rekommendera till er andra. Väl värt att testa.

Fairing
28-12-2004, 12:58
Poängen är att 7 gram inte ger bättre effekt än 5 gram. Degussa rekommenderar bara runt 3 gram.

Kapslar är inte bra. Glycerolet i kapslen får molekylen att ta åt sig vätska som bildar para-kreatinpyruvat under lagring. :rolleyes:

/ Henrik

Står även i mina gamla papper att 2-3g 2-3ggr/dag är det"optimala" och då är det betydligt lättare att dosera med pulver eller kapslar.Fast praktiskt vet jag att man bör ligga runt 9g/dag för bästa effekt och 5g är för lite

Bullshit angående kapslar :laugh:

Lizard
28-12-2004, 14:37
..varför älskar jag när Lasse och Henrik käbblar...?! :)

Lizard

tinus
28-12-2004, 14:43
..varför älskar jag när Lasse och Henrik käbblar...?! :)

Lizard

Jag håller med! :thumbup: Visst är det härligt!! :D

EiseltUK
28-12-2004, 16:50
.... Fast praktiskt vet jag att man bör ligga runt 9g/dag för bästa effekt och 5g är för lite

Bullshit angående kapslar :laugh:

Sämre grejer kräver högre dos. :laugh: :laugh:

Nej Lasse, nu går du för långt i din strävan att vara först. Bullskit i kapselform.... det var det värsta. :D

muskelbyggarn
29-12-2004, 09:18
Lasse nu jävlar får du smisk snart, inga kapslar till kreapyret - UPPFATTAT :D

Du får inte skämma bort framtida kunder, det skall vara ett rent helvete att äta dina produkter och som alla vet så ju sämre det smakar destå bättre effekt :D :D :D
(eller var det inte så vi alla tänkte som var med där i början av nittiotalet? :smokin: )

Vänl,,,
Tobbe

Fairing
29-12-2004, 11:04
:D jag får tom mail om att jag skall vara elakare mot Henrik i mina inlägg så det är tur att man är en vänlig själ :D Tänk på att vi båda är vänner av stor humor och jag är Henriks idol :rolleyes:

nordland
29-12-2004, 12:01
och som alla vet så ju sämre det smakar destå bättre effekt (eller var det inte så vi alla tänkte som var med där i början av nittiotalet? :smokin: )

Vänl,,,
Tobbe

VA!!! är det inte så :confused: då kanske man skulle skippa den frystorkade tonfisken och apelsinjuicen då.... :D

Skippa kapslarna lasse.... blir det i kapselform så kommer eiselt att plocka åt sig av dina kunder... och det vill du väl verkligen inte :nono: