View Full Version : Ska fördrinken vara lika stor som efterdrinken?
johnnytex
23-12-2004, 19:06
Tidigare körde jag med 0.8g kolisar/kg och 0.4g protein/kg efter träning. Men efter lite hjärntvättning här på forumet så har jag delat upp den på två drinkar, en före- och en efterdrink. Mina fråga är då ska de vara lika stora, så jag splittar bara min vanliga drink på två? Blir det tillräcklig mängd det blir ju 0.4g kolisar/kg och 0.2g protein/kg före samt samma drink efter?
Bra upplägg?
Jeppellijepp.
Trilla i dig under uppvärmning/första set och sluka den andra under stretch ungefär.
Lizard
johnnytex
24-12-2004, 00:45
Man tackar :thumbup:
Håll lite koll på ditt blodsocker bara, jag har problem med det i samband med att jag provat att ta fördrink. Mitt under passet föll blodsockret vilket ledde till att jag inte orkade någonting...
Men så länge det är lugnt så är det ett helt riktigt upplägg ;)
johnnytex
26-12-2004, 13:48
Håll lite koll på ditt blodsocker bara, jag har problem med det i samband med att jag provat att ta fördrink. Mitt under passet föll blodsockret vilket ledde till att jag inte orkade någonting...
Men så länge det är lugnt så är det ett helt riktigt upplägg ;)
Jag har inte känt nåt blodsockerfall än så länge iaf, brukar köra under timmen så det hinner kanske aldrig sjunka då.
Jag har inte känt nåt blodsockerfall än så länge iaf, brukar köra under timmen så det hinner kanske aldrig sjunka då.
Mitt problem är att passen gärna drar iväg tidsmässigt, därav problemet med blodsockerfall...
Har du inte det problemet så är det ett ypperligt uppläggsom du beskriver. Kör halva drinken innan och den andra halvan efteråt.
Vill du få i dig någonting under passet så se till att det är snabba kolhydrater...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.