PDA

View Full Version : Swe-Bar

Eas
14-12-2004, 22:43
Har kikat lite på innehållsförteckningen och där finns inte socker med. Jag tycker det verkar lite skumt att det inte står med för den är nästan för god för att inte vara sockrad...eller? Är det så att sockret är dolt i ngt annat? Jag har noterat följande: glykossirap, fruktossirap och blockchoklad. Är det så att sockret ligger dolt där?

EiseltUK
14-12-2004, 23:04
Har kikat lite på innehållsförteckningen och där finns inte socker med. Jag tycker det verkar lite skumt att det inte står med för den är nästan för god för att inte vara sockrad...eller? Är det så att sockret är dolt i ngt annat? Jag har noterat följande: glykossirap, fruktossirap och blockchoklad. Är det så att sockret ligger dolt där?

Glukos är druvsocker och fruktos är fruktsocker, dvs enkla sockerarter som bidrar till sötman.

/ Henrik

Sverker
15-12-2004, 06:56
Fruktos är nästa dubbelt så sött som vanligt socker. Det räcker alltså med mindre mängd kolhydrat/energi för att få samma söttma.

Eas
15-12-2004, 16:40
OK, tackar för svaren. Men skulle man kunna säga att Swe-bar är ett hyfsat alternativ att ta nån gång i bland? Dem är ju inte gratis direkt...

King Grub
15-12-2004, 17:09
OK, tackar för svaren. Men skulle man kunna säga att Swe-bar är ett hyfsat alternativ att ta nån gång i bland? Dem är ju inte gratis direkt...

Alternativ till vad?

Eas
16-12-2004, 15:26
Oj, förlåt. Jag glömde att skriva om det var ett hyfsat alternativ till Whey-80 och lite dextropur.

Hur påverkas fettförbränningen av Swe-bar annars? Tänkte mest på vad glykosämnena har för inverkan.